Kanske jag ska börja blåsa såpbubblor... 💗

0kommentarer

🌟 
...Undrar var livet leder mig och varför jag inte ser lycka i människors ansikten. Så många sorgsna ansikten varje dag på spårvagnen och i tunnelbanan... eller är det endast vi många inlåsta i våra världar och i våra bubblor av problem och skyndanden i livets språng...
 
På väg till stan i går möter mig höstens färger
 
Kanske jag ska börja blåsa såpbubblor ... ( en annan sorts bubblor ) mer liksom min systers vän Kristin från USA, hon som kallar sig Storyteller. 😊 Hon har upplöst bråk mellan män i New Yorks tunnelbana helt enkelt bara genom att lugnt börja blåsa såpbubblor mellan dem. 💗 Dem blev väl så paffa och ställda att dem slutade bråka. Hon har också blåst bubblor för gråtande barn i tunnelbanan. Men det är inte det enda hon gör, hon reser runt i världen och arbetar som Storyteller och hjälper på så sätt barn, ja även vuxna att bli stolta över sina egna kulturer. Och självklart får hon ta del av människornas liv och kulturer i de olika länderna. Nu skriver jag såklart min egen tolkning av det hon gör. Hon ger också från sitt hjärta i varje stad hon befinner sig Free Hugs! 💗 😊 Och hon har på sig vingar när hon gör det. Och hon kramar Alla alla som vill ha en kram! Minns att hon berättade att det var en som inte hade fått en kram på flera år. Alla behöver vi närhet och kraamar.
 
Vacker höst
 
Ja, tänker mycket på sanning och ärlighet mellan vänner och nära. Vad tål den och dem relationerna egentligen? Och vad som kan uppfattas som sant för en kan ses på ett annat sätt av den andre...  Det finns en Hög lag inom säkert varje hög filosofi och religion... Hur som helst så kallar jag den Universell, men vi människor är ännu för svaga ( om jag nu väljer det ordet ) för att följa den. Så även jag... Faller dit, men vi går här på jorden i en skola så ser jag det. Här Den Universella lagen i mina egna ord: När vi talar om andra människor så tala om dem som om de skulle stå bredvid dig. Säg endast sådant som du skulle kunna säga till/när du står framför dem.  Kort och gott skvallra inte!  Det är mer skadligt för oss själva, både för kropp och själ och självklart skadligt för dem vi talar om än vi kan tro. Det är jag övertygad om. När det talas i Bibeln om att inte förtala någon så finns det så djup visdom i det.
 
Nu dags för lunch här
 
Kanske återkommer. 
 
Jess
 
If You Only Say One Prayer - Say Thank You!