Rymd i hemmet... rensa i hem och omgivning...

1kommentarer

Hej kära!

Sen kväll här! Sitter här med min fina syster Natasha som kommit på snabbvisit...vi dricker lite te...barnen ligger tysta och jag hopppas :-) sover! Sista dagarna har varit hektiska...och ja, som en flytt innebär...jag inser att jag lever fel...ja allt är väl inte fel...men tänker...varför skall en flytt vara en sååå svår process? Packande och packande? i evinnerlighet....behöver vi människor så mycket saker??

Jag älskar vackra blommor...jag älskar böcker, de vill jag inte vara utan... och jag tycker om koppar... väskor, och allt för mycket annat har det visat sig...barnen behöver sina saker...vi behöver kläder och möbler...men jag inser att Det bästa är när det finns Rymd i hemmet...space...plats att andas!!! Då får vi energi. Jag skulle också vilja kunna resa med bara en lätt väska om jag behöver resa någonstans. Var kommer behovet av att köpa saker ifrån...ja det är ju att köpa sig en stunds lycka...inget nytt...det har jag insett och förstått för länge sedan! Men Jag börjar bli sååå less...som vi säger upp i norr...eller ja, hur som helst...shoppingallerior är inte så mycket min grej...det ger mig huvudvärk och trötthet om jag vistas i en för länge...trott ett om ni vill :-)

Hösten här...på hemväg från skolan i vårt fina område..

Älskar att sitta omgiven av böcker och tala med vänner eller skriva om det som inspirerar mig...

Men en flytt mer än någonsin har fått mig att se hur mycket jag lever fel...och det har jag känt i mitt hjärta länge... Vackra saker i sig är inget fel,...det är bättre att omge sig av vackra saker...ett fåtal...det vi verkligen älskaar. Liksom vi bör, anser jag, rensa i vårt hem så bör vi rensa i vår omgivning, inte av elakhet...men det är viktigt för vår inre och yttre hälsa att inte omge oss med människor som påverkar oss negativt...det är vårt ansvar egentligen själv att se det, men det kan ta tid, som jag vet själv...ja livet är en skola skola... vi kan bli energitjuvar/vampyrer och vi kan råka ut för sådana...vi påverkar varandra, vi lever i samspel...därför är det viktigt vilka vi omger oss med tror jag...kanske viktigare än vi tror. Sanna vänner som jag bl a talade om i mitt förra blogginlägg... <3 

Innan vi åker i väg österut vet jag inte hur mycket jag får skrivet...och där vi hamnar så kanske vi inte får igång internet på en gång...så jag vet inte när jag hör av mig nästa gång.

 

Sköt om er kära vänner därute så länge! Hjärtan! 

 

Jessika

 

 


If You Only Say One Prayer - Say Thank You!

1 kommentarer

Susanne

29 Sep 2012 20:11

Nu ger du ju mig lust att börja rensa. Igen! Så jag har rensat...men fortfarande så mycket saker. Vill också bara ha det vi absolut älskar och verkligen behöver. Snart är jag klar. Nu har du verkligen chansen...ett nytt hem! Lycka till :) Tänk till innan ni handlar så blir det inte så mycket. Välj med kärlek, det som talar till dig. Kraaam kära fina syster, hoppas ni får det superbra i Moskva <3

Kommentera

Publiceras ej