Livet leder oss till den punkt som är Nu!

0kommentarer

Hej vänner!

Det är sent...hemkommen efter möte med en mycket fin och god vän som jag känt i snart tjugo år...våra liv korsas då och då...och i kväll hade vi ett mycket inspirerande samtal om livet och mening... och vart vi är på väg, och hur det som vi ser som missöden i livet leder oss till den punkt som är Nu...och hur det är ingen idé att ödsla tid på att vara bitter över det förgångna egentligen...jag borde, jag skulle ha gjort...osv... För oss båda har författaren Gary Zukav betytt mycket, och speciellt boken The Seat of The Soul...Tack för en mysig kväll I...och restaurangen hade till och med både dinkelpasta och quinoapasta...wow! Så jag kunde välja och vraka! Jag med min specialdiet! Sååå God Mat! Dit går jag igen. :-)

Sitter uppe och försöker få min elva åriga son att gå i sängs...Jag har haft svårt att uppehålla någon disciplin sista tiden...nu när vi ska i väg och förändringar ska ske i vår familj...mycket att packa och sortera...jag får berätta mer sedan. Viktigt för mig att vi är tillsammans i vår familj...det har jag förstått! Livet går så fort...så fort... Vill ha nystart, också sortera ut i livet det som är viktigt, ser mig själv misslyckas vissa dagar, andra dagar går det bättre...faller ner i gamla vanor och fällor...och reser mig sedan upp igen...när jag faller är det bra med vänner som ikväll som hjälper mig att resa mig upp och att ge inspiration. Men jag mår bra...känner mig bara stressad...på grund av de förändringar som skall göras och mycket förberedelser, jag har en tendens att komplicera saker... Tack också Sigrid min vän som också inspirerar mig att inte ge upp! Det du har gjort är Strongt!!! Tacksam för mina två möten i dag...och för att jag hade första hälften av dagen hemma i dag med mina älskade barn. Och i går en dag också med mina barn...både fotbollsmatch och discolämning och lördagsmys:)...varvat med packning... Men under morgonen i dag kändes det som att det skulle komma ett mindre energiutsläpp...Det går lättare om jag förhåller mig lugn till rädslan/energin som uppkommer, som jag skrivit om förut... om rädslan byggs upp och trycks ned kan lätt adrenalinet överfalla mig och det övergår till panik och attack...Det här har också blivit ett sätt att kunna iakttaga mig själv...

Sömn viktig såå får säga Godnatt för i kväll... Sköt om er kära!

Jess

Ps. Jag uppskattar verkligen alla era kommentarer både HÄR och på facebook! Tack Tack! Det värmer!


Vackert sken i baren i den välfyllda restaurangen där vi fick plats... 
 
 
If You Only Say One Prayer - Say Thank You! 
 
 
 
 
Livet leder oss till den punkt som är Nu!,

Kommentera

Publiceras ej