Gott Nytt Gammalt År och God Fortsättning!

3kommentarer

Jag Önskar Er God Fortsättning och Gott Nytt Gammalt År! Hjärtan och allt Gott i Livet!









Gokväll kära vänner mina!
Hänger framför tven...en "gammal" film visas...som jag sett flera gånger...strötittar. Mina små har somnat. Hade mys med min lilltjej, Pippi Långstrump, den gamla versionen, riktiga som vi säger...eller hur! Hur de firade jul och vinter på Gotland. Mysigt! Hon ville ha en Pippi tröja lilltjejen min, jag har ju en, inte en vit dock, älskar den! Så det blir att åka till Gotland i sommar :-) Har varit där och hälsat på älskade vänner våra några gånger...sista gången när vår lilla var kanske ett eller två. Men det är så vackert där. Och mysigt med våra två familjer, goa härliga vänner som vi har där :-) Ja, det kanske blir till sommarn, hoppas!



Här är vår levande gran...älskar den. Det bidde med utomhusbelysningen...
lyckades inte trassla upp förra årets inomhusbelysning :-) Men det blev fint ändå.
Och barnen har klätt granen.

Har inte skrivit på länge...förkylning och ja...skrivandet kom av sig lite...men kreativiteten finns sååå mycket! Nu är det ett nytt år och i dag är det till och med Det Gamla Nya Året i Ryssland som firas, Starij Novij God! Så Gott Nytt År enligt gamla ryska kalendern ni som firar! Och i dag är det väl Tjugondagknut! Dags att dansa ut granen. Men vi väntar till söndag tror jag...vår kära Sasha kommer i morgon efter välförtjänt vila, ville visa honom granen. Och min fina bästis kommer med sin söta son i morgon på besök :-) så vill visa dem alla granen, vi har en riktig gran, som hållit sig bra. Jag har varit duktig och vattnat den varannan vartredje dag...och den är ju från vår egen gård...så det är klart att den håller :-) Käre grannen vår högg ner en till sig själv och en till oss.
Våra ryska vackra tekoppar som ligger huller om buller och vår även vackra samovar.


Ja, jag älskar att skriva, men jag har varit förkyld i ca två och en halv vecka och sovit mycket...men nu mår jag bättre...och ja det känns som att det är dags för något nytt. Jag funderar på att skapa en ny blogg...en ny sida...men det blir när det är tid för det. Än så länge fortsätter jag med denna.
I går hade vi verkar det som strömavbrott i stora delar av vårat område..., vårt hus blev helt mörkt och många hus runtomkring...
Så då mysde vi med tända ljus i stället...och det fick bli Vänner, som vår äldsta son,
ja han var uppe alldeles för sent...satte på. Själv hade jag tänkt se på Downtown Abbey
på dvd på tv...men det blev mysigt så här också eller hur!

I går hade jag tyvärr en liten excitement attack...ångest...det var obehagligt..jag har inte haft det på ganska länge nu...har mått bra förutom förkylning. Men jag tror och känner att det här, när jag gick igenom varför jag fick denna attack...beror på något som min nya läkare sa till mig. Jag har fått en mycket bra ny privatläkare, en neurolog. Som jag tycker sååå mycket om och jag känner att läkaren är otroligt kompetent, det kännns skönt. Men läkaren vill göra ett test, som de ville göra tidigare i USA, för mer än över ett halvt år sedan, men då hade jag för mycket ångest så jag tordes inte. Det innebär bland annat att jag skall andas fort...Testet skall utröna huruvida mina attacker är av fysisk eller psykisk art. Om det är aktivitet i hjärnan eller ej. Och den här läkaren verkade tro mer på att det rörde sig om att det fortfarande finns aktivitet i hjärnan som orsakade mina småattacker. Och det här har gjort mig nervös. Eftersom jag tidigare har känt att mina attacker beror på mina tankar, psykiskt, så har jag känt att jag har kunnat kontrollera det. Och det har jag också gjort genom att lugna ner mig och andas lugnt. Men är det av fysisk art, ja aktivitet i hjärnan, då känns det mer okontrollerbart, och det har gjort mig mer nervös...och ja jag har försökt jobba med det, den oron, men jag har inte tagit tag i det ordentligt känner jag.
Ja, vi får se vad testet säger nästa vecka... Men jag vet med säkerhet att vid vissa tillfällen så beror mina attacker på mina tankar och inre stress, det känner jag helt enkelt.



Jag hoppas att jag får igång mitt skrivande nu detta nya år! Jag är tacksam för allt som livet ger mig...även om mitt humör går upp och ner ibland, det gör det verkligen, men jag är tacksam..och jag känner mig Vägledd och det ger mig Styrka! Tack Livet!
Min vackra syster Susanne och jag tog en promenad tillsammans med snälla fina mamma Mona vår på mysiga Söder...här bestämde jag och systra min att här skall vi bo grannar :-) när vi blir lite äldre, jag med min Skrivarlya och hon med sin Uppfinnar/interiörlya intill..vad hon nu hittar på, så kreativ som hon är Susanne min :-).




Som jag skrev nu är det dags att Säga Välkommen till det nya, till Kreativiteten till Ljuset och den Inre Styrkan i Livet! Så känner jag!




Jag önskar Er alla God Fortsättning!



Kraaamar!



Jessika




Allt Gott och Ljus och Kärlek till Er Alla Ni Vackra Själar där ute!




If You Only Say One Prayer - Say Thank You!

3 kommentarer

Sofi

14 Jan 2012 01:06

<3 Vad fint du skriver! Kram!

Natasha

14 Jan 2012 13:19

Fina bilder! And you're backkkk!!!! :)

Kristina

15 Jan 2012 16:06

Du/ni är alltid välkommen till oss på Gotland! Vi bokar in sommaren. Kraaaam K

Kommentera

Publiceras ej