Jag är en glad femåring igen :-)

0kommentarer

Oh, my friend, all that you see of me is just a shell,
and the rest belongs to love.


- Rumi -






Jahapp, då var det dags att dra mot Europa, och kära moderlandet och barnen och la familia! Tjohooo! :-)Har haft pack "frenzia" i två dagar nu, pust...! Så blir det, man har alltid mer än man tror...och ändå tog jag inte med mig så mkt, men hade lämnat kvar lite grejer...tyvärr...och handlat en del, men inte så mkt...kanske lite fler böcker än tänkt, typiskt mig, ja Anna, tack för din kommentar, jag håller med jag borde ha köpförbud av böcker, men Pemberley serien var jag bara tvungen att köpa..ja inte hela såklart, men gick och köpte två böcker till så jag har de tre första delarna...lika bra, har redan börjat läsa den första, så kul att läsa om Mr Darzy och Elizabeth Bennett som gifta :-),  parallellt läser jag Bröderna Karamazov, och ja, jag läser färdigt en Jane Austen bok också, ja sån är jag, fler som känner igen sig :-)?
Vi åt lunch "in the mall", närmsta gallerian, med våra fina vänner Irena, som jobbar på Burzynski Kliniken, och hennes man Janusz. :-)



Irena och Janusz




Och jag håller med kära min Anna, självklart så är det viktigt att få visa känslor, mer än viktigt det är livsnödvändigt, känslorna är här för att de behövs, de vill säga oss något, stänger vi av dem så blir de som en tickande bomb, det vet jag kanske mer än någon tror jag.  Och vi har för lite av känslor i Sverige, spontana känslor, för mycket logik och hjärna, känner jag. Kanske har vi en tickande bomb till och med i Sverige...vad tror ni? Vissa dagar känner jag mig som en femåring, och det känns så härligt, och mer blir det, det bara känner jag :-) Ni kommer snart inte att känna igen mig alls, ni alla kära vänner, ha ha! :-) Hoppas ni gillar det, till det positiva, men det här året har och är en transfomeringsprocess som jag sagt tidigare...det bara är så. Inget liknande jag varit med om någonsin i mitt liv. Och jag är så tacksam för det. Det har öppnat upp mig, så min sjukdom har på det sättet inneburit en Blessing från Universum, Gud, ja Det Högre. Tack Tack Tack alla Gudar och Universum! Det är som att en sluten blomma börjar att öppnas upp och leva! Jag är så tacksam! Och känner sådan levnadsglädje!
Här står jag framför stora varuhuset "Masy´s" för att inhandla lite beställningsinköp, sådant som inte finns i Sverige...och vad kan det vara måntro...:-)



En kaffe och en grön te på Starbucks för att vila lite, fortfarande i gallerian...:-) men sedan drog vi hemåt strax, skööönt! :-) Ute, stekande glada 39 grader :-)



Tack kära bror min Dennis, för att du spelat in Karamazov till mig och på ryska, wow, passar perfekt nu när jag läser den igen efter 20 år, ser så mycket fram emot att se den :-) Kram på dig!



Det här blir ett kort inlägg, för jag måste komma i säng, och hmm... ja, jag är ju som sagt lite hooked på "Gilmore Girls", så måste ju hinna se ett avsnitt innan läggdags. (Den serien du Anna i din kommentar talar om, Abbey nånting?, lät himla intressant, någonting att se fram emot, ja det blir nog dvd box för mig :-) ), Och kanske ska jag läsa några rader i någon bok nu på kvällen...och så inväntar jag sista medicinen. Tacksam att kunna få vård på en sådan klinik som denna, men också tacksam att komma hem till höstväder, härligt! Och ta på sig lite roliga höstkläder, 39 grader här även idag...pust...lite för mycket för mig, inget regn sedan mars här...stackarna...Och skall bli så skönt att komma hem till de mina, mina älsklingar! Men kliniken har blivit mig ändå så kär. Så många varma och fina människor här, och alltid mycket kramar och många som bryr sig, och också fina möten med andra patienter. Tänker på min lilla Zoe, lilla gumman min. Sänder henne ljus varje dag. Ja det finns många.
Inskickat till Dr Burzynski




Sköt om er kära fina ni, och


Kraaam på er alla underbara!


Kärlek i massor,






Jessika





Den här bilden hängde på väggen på kliniken och tyckte att Einsteins ord stämde så bra på hur det faktiskt är.



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!


- Oprah For Nobel Peace Price -

Kommentera

Publiceras ej