Adventskonsert...Fredagsmys...och packning...

1kommentarer

...Aspirations towards high and noble things even
refine the atoms of our entire constitution.

- G de Purucker -


Här är det full fart med Idolkväll med mina killar...lilltjejen tittar på Madicken däruppe så jag varvar lite, upp och ner, kramas både här och där, tittas både här och där :-)...chips och fredag som gäller. Och packning för mig...mot Amerikat...för mig viktigast...passet och medicinerna, ja och Esta papprena som behövs för att komma in i USA nu....
Min fina älskade Gena, hemma, och på väg till jobbet.


Så det blir en kort blogg med lite bilder.. I dag hann jag gå på min söta sjuårings adventskonsert i kyrkan. Så vackert! Mamma Jessika fick tårar i ögonen såklart. Och ja, jag fick tårar i ögonen av att sjunga psalmerna Bereden väg För Herran, och Hosianna Davids son, som vi alla sjöng, speciellt Hosianna Davids Son är sååååå vacker, älskar den verkligen. Det var så länge sedan jag var i kyrkan faktiskt. En så fin kort liten predikan för skolans alla barn gavs av den kvinnliga prästen. Fick nästan lust att bli präst, gammal teolog som jag är...sant faktiskt...kände dragningen...men svenska kyrkan kanske är för fyrkantig för mig? Men samtidigt så utvecklas den, såå vem vet i gamla dagar...Finns så mycket jag vill göra i livet.
Adventskonsert som fick mamma Jessika att gråta.



Personligen så tycker jag att kvinnor passar oerhört bra till att vara präster. Vi kvinnor är oerhört känsliga och intuitiva mottagare, receptors...av det högre...ja det känns så...och det har glömts bort under årtusenden...kanske med vilje (?)..., ja det kan jag skriva en hel volym om...forskning från andra kulturer, just om kvinnors förmåga att vara receptorer....Men inte i kväll. :-)


Efter Adventskonserten så gick jag med min söta lilla fyraåring till dagis, lite sena...och det var sååå roligt för jag har inte följt med så mycket. Men mer skall det bli. De har sååå fint där och färglatt och mycket skapande, lilltjejen vår älskling hade redan gjort en egen julstrumpa, som hon hade sytt med lite hjälp såklart....ja alla barnen hade sytt sin egen...så söta de är. Stod kvar en bra stund och pratade med en i personalen, så fina. Tack!
Mysig skogspromenad till dagiset...älskar skogen.




Sista två dagarna har jag varit tvungen att bearbeta mitt senaste inlägg, som jag skrev faktiskt det mesta under dagen på min iphone anteckningsbok, när vi åkte runt till läkare och apotek, det blev så intensivt.., det var som om jag fysiskt var tvungen att få det ur kroppen... Så jag har inte kunnat skriva något sedan dess...Och i går skulle jag ha gått med vår fina tjej till dagis på morgonen, men jag kände att jag inte klarade av det, kände mig skakig, men mådde bättre senare under dagen, tack vare sömn och Sashas hjälp...Men jag gick med älskling min till dagis i dag istället. Viktigt för oss båda!
I förrgår hade jag ett mindre energiutsläpp på morgonen precis när vi skulle påbörja våran meditation. Så vi har gjort en del work/jobb jag och snälla Sasha som hjälper mig så mycket. Men får ta upp det kanske vid senare tillfälle vad vi jobbade med. Men att fortsätta; Tala Sanning i Livet och att Ge Kärlek! Det får Livets Träd, som jag såg i Mig, att Leva och att Lysa! Det är min meditation nu.



Skrivmöte med underbara min Sigrid var viktigt att hinna med i veckan, så inspirerande, Tack Sigrid!
Och käre Sasha satt med en stund.


Nu sitter jag med min lilla tjej och ser Madicken...och nyss grät jag när jag såg Idol med killarna...och Robin sjöng, You raised me up, för sin pappa, som hade uppfostrat sina pojkar själva. Och mina sötisar som jag satt mittemellan sa...men mamma! :-) Och snart blir det gråt här också i Madicken...det är när Alva dansar med sotarn hos borgmästarinnan, ni som kommer i håg den scenen...när hon inte får dansa med finfolket...och så kliver snygge sotaren in och dansar med henne...jag älskar den scenen. Den gör mig så glad och den är så befriande... och den ger mig samtidigt lyckotårar i ögonen :-)!


Jag har en del packning kvar här sent på kvällen...men skall gå ner till killarna snart... och avsluta Idol, viktigt i kväll....skriver lite då och då, och kramas emellanåt.... måste bara säga att Allan Edvall i Madicken filmerna är sååå skön! Även om karaktären han spelar inte är den enklaste för omgivningen att leva med såklart. Han var en gigant, en enorm skådespelare.


Mina älskade barn kallar!  Och"Ryska gänget" mitt tittar på rysk tv på datorn, humorprogram :-)...kära fina svärföräldrarna och min älskade Gena och så har söta snälla min lillasyster Natasha kommit över helgen:) Mysigt. Bara att jag drar iväg..så vi hinner knappt ses, men vi får väl mysa mer till jul eller hur Natti! Filmkväll och så, yes! Nu skall jag mysa med barnen mina!


Kramis på er alla kära vänner och familj därute. Love you!



Jag och mina favorit Lovikkavantar som jag stolt visar upp,
visar upp dem så ofta jag kan :-)...älskar dem!



Jessika



Här är min nyttiga sugrörsmat...som snälla Sasha eller ibland min kära svärmor gör...ibland innehållande blandning med grönsaker och ibland iblandat med fisk och grönsaker. Så sugrör it is :-) Inte undra på att jag går ner i vikt...:-)
Nu fick jag lära mig att man skall säga av min unga syrra här...this is the shit! :-) såå det kan jag ju
säga här om sugrörsmaten min, ha ha! Nytt uttryck för "gamla" mig...:-)



Puss å kram söta vänner!



If You Say Only One Prayer - Say Thank You!

1 kommentarer

Natasha

28 Nov 2011 01:27

Åh vad jag saknar dig!! Vi ses snart då blir det film-maraton!! ;) och självklart julmys!! Ta hand om dig i Houston tills vi ses igen <3

Kommentera

Publiceras ej