"Ei se kannatte" fungerar inte längre - "Det är ingen idé" fungerar inte längre -

0kommentarer

Inom mig bär jag mina tidigare ansiken, som ett träd har sina årsringar.
Det är summan av dem som är "jag".
Spegeln ser bara mitt senaste ansikte, jag känner av alla mina tidigare.


- Thomas Tranströmer -



I dag träffade jag min kära fina vän Sigrid på vårat favoritcafé i stan, omgiven bland böcker, precis som det skall vara...vad är bättre än doften av gott te, kaffe...och böcker? Och då hittade jag, såklart, en liten bok av vår Thomas Tranströmer...läste denna dikt på baksidan, och blev så tagen, att jag inte kunde släppa boken.

"Minnena Ser Mig", heter den lilla boken...och är minnen från hans barndom och skoltid... Boken talar till mig så att jag helt enkelt måste läsa den.
Min fina Sigrid, själv en underbar diktare...en till bok kommer snart eller hur!



...mystik från Sigrid...


...och jag njuter...


Vi gjorde skrivövningar...Tack fina Sigrid!
De gick ut på att öppna upp vårat skrivflöde...och det behövs för mig. Sigrid har jobbat med den här metoden i grupp under en ganska lång tid, och det har hjälpt henne mycket. Vi turades om att välja ämne...första ämnet var; lyktor i träden, och sedan skrev vi om det i tio minuter och läste upp för varandra. Det handlar om att skriva utan att tänka desto mer. Bara skriva. Jag valde; trädens ögon...och vi skrev...och vi kan välja vilka ämnen vi vill, ja vad som helst...färgen röd...himmel, äppelskrutt, ja vad som kommer till oss. Och så gör man så några gånger, turas om. Det kändes så inspirerande...så vi skall försöka träffas och jobba så en gång i veckan. Tack igen min kära fina Sigrid.
Nu sen kväll här. Skall lägga mig. Mycket funderingar och saker som kommer upp om de sista dagarnas bloggande...har till och med varit inne och ändrat i min senaste blogg...litegrann här i kväll och lagt till lite bilder, kände att jag ville det. Hade också ett mindre energiutsläpp, som jag väljer nu att kalla det...nu sent på eftermiddagen. Så klura ut vad det grundar sig i...
Det viktiga för mig är att lära mig att Vara Sann!



Snart är den vackra julen och adventstiden här...som jag älskar sååå!


Så länge har jag inte varit sann inför mig själv. Jag har varit den jag inte är...och livet säger mig...

Jessika vakna!

Make a commitment to change! Jag måste göra en förpliktelse inför mig själv där jag helhjärtat bestämmer mig för att förändras helt och fullt, omprogramera hela mitt väsen...halvhjärtat går inte längre!!!  Och..."Det är ingen idé" går inte längre...ord som...jag har varit på det här sättet så länge så det är ingen idé att förändras...är för mig att ge upp livet. "Ei Se Kannatte" fungerar inte längre!!!
Tack Ni alla strålande Änglar som hjälper oss vackra själar på denna jord.




Och ett sätt att hitta mig själv är att söka i min bakgrund i min älskade familj. Och strålarna går mot byn som farmor och farfar levde i, och det magiska Tornedalen...
Men jag kommer att söka åt alla håll och kanter...dit vägen för mig. Tack alla ni som fört mig hit! Tack från mitt hjärta! Tack Livet!



Godnatt för ikväll kära vänner där ni befinner er!


Kärlek och Kramar från mig,


Jessika



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!

Kommentera

Publiceras ej