En dag av vila, lite träning, blogg, vacker sång, och Jane Austen...

2kommentarer

"...now our whole life, from birth unto death, with all its dreams,
is it not in its turn also a dream, which we take as the real life,
the reality of which we do not doubt only because we do not know
of the other more real life? Our life is but one of the dreams of that
more real life, and so it is endlessly, until the very last one,
the very real life - the life of God."

- Leo Tolstoy -



(Dagens himmel här i Houston)

Hallå alla vänner därute i Universum!
I am back! Har precis ätit lite middag. Grönsaker och kalkon skulle det bli, men den ekologiska kalkonen verkade ha dött en naturlig död...dvs var gammal, det smakade inte gott i alla fall, så kan det gå även med det ekologiska... så det blev grönsaker, vilket inte är helt fel det heller. Och för mig också en skål med naturlig yoghurt och blåbär och hallon...mmm, är så sugen på det hela tiden nu... åt det till frukost igår och idag, förutom allt grönt förstås. Men måste höra med min doktor imorgon hur mycket sånt jag får äta.. Ja, sånt är livet för mig.
(Mmmmmm!)
Har sån lust att se lite Jane Austen, trolla bort mig från Houston en stund, och allt här... egentligen hem till mina älskade vill jag. Men det har ni ju hört tusen gånger redan:-). Idag drog kära Sasha med mig till gymmet, motvillig var jag, men hängde på i alla fall. Måste skärpa till mig. Och det är bra på alla sätt och vis för mig att röra på mig. Här är det Memorial Day, en stor helgdag, där de firar, om jag har förstått det rätt alla veteraner från de stora världskrigen, ja kanske alla krig. Och vi har mest hållit oss hemma idag. Så det var bra att komma "ut". En del folk badar i vår fina pool som finns i området. Om mina älsklingar, barn, skulle vara här så skulle de nog bo där. Men tyvärr så finns det inte så mycket annat att göra här i området förutom det, och bada kan man ju inte göra hela tiden eller hur...
(Fint ställe här i mitten av vårt lägenhetskomplex...varför håller inte jag till där, kan man ju fråga sig...)


(Utsikt från min löpbana, en mamma med sina barn, ser härligt ut... bild från i förrgår)


(Sasha i full gång!)

Jag sitter i vardagsrummet och bloggar och Sasha sjunger vackra ryska folksånger, tror jag det är, i sitt rum. Han tränar på några som han vill lära sig utantill. Han har en otroligt vacker röst. Ja han är begåvad! Nu är det slutsjunget för denna gång, nu blir det franska studier här i köket, han läser en bok av Jules Vernes på franska som jag nog berättat tidigare, och slår upp ord han inte kan, det är ett sätt att lära sig språket.... och jag sitter och bloggar och vet inte riktigt vad jag skall skriva om. Tror att jag tar och ser min Jane Austen film, känner att jag behöver en dos Jane Austen ikväll... så det blir nog Förnuft och Känsla, inte den med Emma Thompson och Hugh Grant, den såg jag ganska nyligen, den älskar jag, men det blir en relativt ny som gjorts av BBC, om jag ej missminner mig. Den är himla bra också! :-)

Sköt om er alla ni vänner därute!


All Kärlek till Er!

Jessika




(Jag i härliga Paris någongång i höstas...Sashas bild.)



Ps. Älskar citatet av Leo Tolstoy ovan.



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!



2 kommentarer

Anonym

31 May 2011 18:28

Och jag blev också sugen och såg Emma! Idag blir det stolthet och fördom, filmen!! =)

Joline

11 Jul 2011 03:48

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Kommentera

Publiceras ej