Vi är alla värdiga- Thank You Oprah!

0kommentarer

Divinity is at the heart of you. It is the root of you...
In yourself lie all the mysteries of the universe. Through your inner self, your spiritual nature,
you have a road reaching to the very heart of the universe...

G de Purucker





Hej mina vänner!

Hemma, och gömmer mig från bastun därute. Inte klagomål...:-) bara konstanterande av fakta, 35 grader och kvavt, vilket lägger till några grader ytterligare. Kanske jag längtar hem för mycket, ja jag vet att jag gör det. Så det har varit en hel del tårar, idag, och igår, saknar mina barn så det värker i både kropp och själ. Och min Gena också. Önskar han kunde komma och hämta hem mig idag. Men det återstår ca en och en halv vecka här troligtvis som det verkar.  Så det skall jag väl stå ut med. MRI igår, att ligga i tuben gick bra, tack för era fina sms och ert stöd underbara vänner. De har en ny maskin nu, det hade de förra gången också, så det går fortare nu, tidsmässigt. Denna gång kunde jag till och med lyssna på klassisk musik, välja radiostation. Jag sa till om det förra gången, att i Sverige får man lyssna på musik när man gör MRI, vet ej om de lyssnade på mig, men det kan hända att det var inplanerat med den nya apparaturen. Hur som helst skönt att koppla av med klassisk musik. Tog dock en extra av mina avslappnande tabletter innan jag la mig därinne. Så det var nog en blandad kompott, av er underbara hjälp och musik, och lugnande tabletter. Ja, och så grät jag lite innan jag skulle lägga mig där... det släppte väl lite på min spänning också. Och kvinnan som hjälpte mig därinne var så snäll och förstående så det hjälper också.
(Efter MRI, kan slappna av lite, i väntrummet...)


(Sasha läser boken, The Esoteric Teachings of Jesus, av Pekka Ervast, som jag också börjat läsa så smått, och vi diskuterar något intressant i boken, efter MRI, när vi väntar på att ta med plåtarna till Burzynskikliniken. Här går det undan, inga två veckor att vänta på resultat)


(Fortsatt utläggning...:-) )


(Final conclusion :-) )


(Tavla som hängde i väntrum när jag väntade på MRI, vi diskuterade hur mycket denna tavla kunde öka min ångest...fick mig att skratta i alla fall innan jag skulle in på MRI, ursäkta om det nu är någon som gillar denna tavla???? Men är det inte soooo bad taste!!!!!, ramen säger väl allt)

Vi såg nyss sista avsnittet av The Oprah Show, som visades i hennes studio. Gårdagens, del två av hyllningskonserten missade vi igår, eftersom vår kabeltv inte fungerade....hmmm! Men så är det, la mig och gjorde avslappningsövning istället. Behövdes efter all uppbyggd spänning inför gårdagens MRI. Har haft ganska mycket ångest idag. Hej hej på dig ångest! Ja, så är det , livet livet! Har fortsatt idag med både avslappnande musik, bla de Dominikanska munkarna (stavn?) som lugnar mig och mina celler tror jag, och även annan andlig upplyftande musik. Vi var en sväng på kliniken också idag. Får mer ingående resultat av min MRI om några dagar, men det går stadigt framåt. Huvudläkaren, Doktor Burzynski himself är ute och reser, bl a i Kina, det finns mycket intresse för hans framgångsrika metod att jobba med cancer och tumörer. En vän till mig, som jag lärt känna här, har fått väldigt goda resultat efter att ha behandlats här, hon hade en relativt aggresiv cancer. Så hon är väldigt glad! Och så är jag för henne! Tjohooooo! :-)
(I väntan på taxi från kliniken)


(En gammal bild, kanske februari...., Sasha har skickat mig ett helt gäng av sina bilder till mig, så ville visa denna.
Med Anna, mig, Beata, och Ewa och Irena längst ner, alla så söta och snälla)


Oprah hade inga gäster idag endast publik, och hon talade från hjärtat kändes det som. Det som hon under alla dessa år känt och sett hos alla de ca 30 tusen som hon har intervjuat oberoende vilka problem de hade var, att de inte kände sig värdiga att älskas. Att vi alla vill bli sedda och lyssnade på. Jag minns inte ordagrant hur hon uttryckte sig. Men det var den gemensamma nämnaren hos oss människor som hon såg orsakade så mycket lidande. Hon talade om att vi alla har kraften inne i oss, vi har alla en gåva som det är meningen att vi skall göra i livet. Och vi är värdiga bara genom det faktum att vi är födda. Och hon uttryckte väldigt starkt att hon under alla dessa år har känt sig vägled av något Högre. Och hon sa att vi alla är vägledda av något Högre, bara vi lyssnar. Som jag sagt tidigare, för mig är hon en stor inspiration i livet.
(Ja, det blir tomt utan henne i rutan varje dag. Men är säker att hon kommer att synas på något vis via hennes nya network, OWN, hoppas hon gör vissa intervjuer där.)


Håller med dig min fina vän Karolina, att det ligger så mycket i uttrycket; älska, glömma och förlåta. Livsvisdom:-)


Dags för sen middag, så avslutar för idag. Sköt om er kära fina ni familj och vänner därute!

Kraaamar från mig,

Jessika



(En bild som Sasha skickade till mig, på mig och min älskade Gena, som jag tyckte så mycket om. Det är i Nice)


If You Only Say One Prayer - Say Thank You!


- Oprah for Nobel Peace Price -

Kommentera

Publiceras ej