Movietajm

0kommentarer

The heart of the universe does not have a particular location; it's not somewhere out there. It is concealed in every being.
- Eckhart Tolle -
Gokväll! Natt redan hos er alla kära fina vänner!
Sitter vid mitt "skrivbord", har datorn på två kuddar på min säng! Har varit på en liten kvällspromenad, hann in en liten sväng till Barnes & Nobles, ingen Starbucks denna gång, men det blir säkert imorgon. Köpte filmen Music and Lyrics, med Hugh Grant, Love him!, och Drew Barrymore. Kände att jag behövde en lätt rolig komedi att se nu på kvällen. Har varit en väldigt lugn dag. Vilat och sovit mycket, vet inte varför varit extra trött idag... Så det var skönt med en promenad och att komma ut lite. Pratade med mina älskade barn idag, Min lilltjej har kommit hem med Pappa Gena från Italien. Hon hade fått barbiedockan som jag skickade i förra veckan, så hon var jätteglad, älsklingen min. Killarna hade också fått Harry Potterlegot idag som jag skickat upp till mormor och morfar där de varit nu på sportlovet, så de var glada också, mina fina killar. Så det blir fullt med byggande idag, eller har nog varit det under dagen. Saknar mina underbara vackra barn så mycket, vill krama och pussa på dem så mycket, känner av det så väldigt mycket idag...saknar min älskade underbara man Gena också, vill krama och pussa på honom också, pusss puss puuss på er mina underbara. Men tiden går ganska fort, snart är det redan mitten av mars, det är det jag försöker intala mig en dag som denna, och i mitten av mars är det bara två veckor kvar tills det är dags att åka hem, eller om vi möts i Frankrike. Min man skall som vanligt jobba i Cannes i början av april, så vi kanske möts där. Hur som helst så känns det bra att en dag som denna, avsluta kvällen med en rolig film...försöker i och för sig se roliga filmer eller roliga serier så ofta som möjligt. Men ikväll behövde jag just den filmen... Hugh Grant härmar gruppen Wham på ett så himla härligt sätt i den filmen, håret och kläderna från vårt underbara 80-tal... just love it.
(Hus vi åkte förbi igår här i Houston med Irena, tog lite bilder såklart..)
Älskar att åka runt och titta på hus, och allt som har med interiör att göra. Förra sommaren när vi precis flyttat in i vårt nya hus i Stockholm så köpte jag nog varenda interiörtidning som fanns hela sommaren, men sedan blev jag lite mättad ett bra tag, men har med mig några svenska interiörtidningar, Hus & Hem,Allt i Hemmet, Family Living, ja det som fanns på Arlanda. Har försökt hitta några bra här, men måste säga att jag tycker inte mig ha hittat så bra tidningar här. Men kanske har letat på fel ställen?
Dricker mitt gröna te, Chinese Night, i min Starbucks kopp med lock, sååå bra med lock för mig, håller teet het, ett bra tag, jag glömmer alltid bort mitt te, med barn eller utan barn, så jag behöver definitivt ett lock. Jag hatar ljummet te.... Som nu, så glömde jag bort det i ca en halv timme, även fast jag intalat mig att jag bara ska låta det stå i några minuter och dra....ja, en halvtimme senare så går jag in i köket och ser mitt te, men det var ändå ganska varmt, hällde bara i lite nytt hett vatten...
Idag en dag med mycket vila som jag berättade, men också jobbat med visualiseringar och haft en del oro och min vän ångesten på besök..., ibland ser jag bilder av att jag får epeleptiska anfall, så då skickar jag ljus på den tanken, det känns som om jag tar tillbaka den tankeenergin, låter det crazy...men det fungerar faktiskt. Det är som att jag tar tillbaka tankemolnet/energin som jag skickat ut och sänder ljus ljus över den tanken.  Det går bättre ibland och sämre ibland, men försöker jobba så med andra tankar också... så jobbar på. Talar också med det ledsna och det arga i mig och ger det kärlek och medkänsla, och det känns faktiskt ganska bra. Det ledsna/sorgsna i mig och det arga/ursinniga i mig såg jag framför mig som mörka moln som fanns nära mig vid min kropp, så då talade jag till dem, molnen, och sände dem sedan medkänsla och kärlek och ljus ljus. Det känns faktiskt bättre efteråt, men ångesten är ganska envis så den verkar ha svårt att ge upp. Men Jag skall Vinna! I will Conquer! Får se mig som Arjuna i mitten av slagfältet med svärdet i hand! (Från Bhagavadgita, en av mina älsklingstexter) Så känner nu att jag behöver slappna av med en film. Men har också sovit mycket idag. Så inte bara jobb såklart.
Ska nog börja se min film snart innan det blir för sent. Men måste ändå vara uppe för jag har min medicin att ta. Åt frukost lite sent, så då förskjuts hela mitt schema för alla mediciner. Så därför är det bra att äta frukost i tid, om jag vill komma i säng inte alltför sent. Det har hänt att jag har varit så trött på kvällen att jag ställt klockan för att gå upp och ta sista medicinen, ibland har jag inte hört klockan ringa, och ibland händer det att jag blir så pigg efter att jag tagit min sista medicin efter att jag sovit att jag istället är vaken en bra stund efteråt....
(Medelklass i Houston, fint eller hur?, bra med oljepengar...
(En bild på baren i Irenas hem, något som alla amerikaner måste ha, en bar...
Nu dags för movietajm! :-)
Hoppas allt är bra med er alla! Tack för de kommentarer jag får hör på bloggen, som jag gillar jättemycket, och även mejl både på min yahooaddress och fb. Tack snälla söta ni, blir så glad och känner sådan styrka och uppmuntran från er alla. Ni är verkligen underbara. Anna, så roligt att få din kommentar om våra barndomsminnen, vi hade så mycket kul tillsammans allt vi gjorde. Du var en super bästis och är det fortfarande. Love you! Verkligen från mitt hjärta tack till er alla! Skall försöka svara när jag kan, ni är underbara allihopa!:-) Och till en av mina fina vänner på fb, Starbucks kopp kommer till dig:-)!
Kärlek Kärlek i massor!
Jessika

Kommentera

Publiceras ej