Barbecue hos vänner.

0kommentarer

Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you´ve imagined. As you simplify your life, the laws of the universe will be simpler.

- Henry David Thoreau -
Gokväll på er kära vänner!
Här ganska sent, ja för mig i alla fall. Kom hem från vår fina vän Irena. Varit hemma hos henne, och hennes familj, ätit god mat och bara umgåts. Hon är polska ursprunglingen, så det kändes väldigt hemma, samma energier på många sätt som hemma i Ryssland, och med min ryska familj. Hon hade sin son där, med fru, och sitt barnbarn, och sonens bästa vän och sin svärmor där, som just kommit på besök från Polen, ja och sin man såklart, alla var polacker ursprunglingen, utom sonens bästa kompis, men han hade vuxit upp med dem nästan så, ja alla var himla trevliga hur som helst, en kväll med mycket värme och skratt... Ja, det var trevligt. Innan så körde hon oss runt i Houston, och visade olika områden där folk bor, medelklass, "gamla rika", nyrika, övre medelklass. Jag tycker det är roligt att se hur folk bor, så uppskattade det väldigt mycket. Det man kan säga om Houston är att på grund av oljan så är de som anses vara medelklass mycket bättre off, än i resten av landet. Medelklassens hus här ser ut som övre medelklass i Stockholm skulle jag tro. Och säkert om man jämför med stora delar av USA. Ja, vi hade en himla fin kväll. Irena är så varm och fin, de skall ta med oss på riktig Texas rodeo om två veckor. Och sedan skall vi åka till havet också om två veckor.
(Gick lite i butiker med Irena också... vackra färger eller hur...)
I övrigt varit en lugn dag, men varit lite orolig på förmiddagen innan vi åkte, kan bli det om jag skall träffa människor, oroar mig för att jag skall få ångest mitt bland allt folk. Så jobbade med visualisationer, Sasha hjälpte mig innan med olika metoder. Men tog också två kvarts tabletter av mina så kallade lugnande tabletter som jag tar om jag känner att en attack är på gång, om jag känner att jag ej klarar av dem... om jag är rädd att de skall gå överstyr... ja, så blev det. Men kvällen gick bra.
(Sasha och Irena framför Irenas hus)
På morgonen vaknade jag med ångest egentligen nästan på en gång, och då kände jag mig så arg, så när vi skulle äta frukost så uttryckte jag min ilska ganska högjutt! Ja, jag kände mig förbannad på den envisa ångesten som aldrig ger sig... Arg arg och trött på den, den gör så att jag inte ens kan gå till frisören..., rädd för att sitta där i stolen och få en ångestattack, så har inte klippt håret på flera månader, ja, så är livet för en person som lever med ångest. Men jag jag satte mig ner och skrev och jobbade med visualisationer, som faktiskt hjälpte mig sedan resten under dagen, även om jag tog tabletter för att underlätta ytterligare när vi senare åkte till Irena. Kan bli för mycket när det är mycket folk också.
(Irena med deras söta hund Fifek)
Visualisationerna som jag gjorde handlade igen om att ta reda på vad som låg under rädslan, så jag skrev igen, en stund och gav sedan all min medkänsla och kärlek till känslorna, som igen handlade om ilska och sorsenhet. Ser framför mig känslan som ett moln, och fyller det med ljus av medkänsla och kärlek. Känns faktiskt bra att göra det. Det har hjälpt mig under dagen att hantera min rädsla, att gå under rädslan och ge den all min medkänsla och kärlek och även till mig själv.
(Deras mysiga bubbelpool på deras lilla gård)
Får sluta för ikväll, vill få lite mer sömn inatt, kanske skall läsa lite innan jag somnar också.
Sköt om er kära fina ni!
Kärlek i massor :-)
Jessika


- Oprah for Nobel Peace Price -

Kommentera

Publiceras ej