Thank You!

7kommentarer

Infant Joy
 
I have no name
I am but two days old. -
What shall I call thee?
I happy am
Joy is my name. -
Sweet joy befall thee!
 
Pretty joy!
Sweet joy but two days old.
Sweet joy I call thee;
Thou dost smile,
I sing the while
Sweet joy befall thee.
 
William Blake
 
 
 
Hej mina fina underbara vänner!
 
Ville dela med mig av denna så fina dikt av William Blake, om det vackra att se en nyfödd bebis, och hennes bara varande. En dikt som ger mig tårar varje gång. Det påminner om var vi alla kommer ifrån för mig, att se in i det lilla barnets ögon. (Ja, när dem öppnar dem:-), men det går att bara känna det lilla barnets vackra väsen)
Vill tacka från mitt hjärta er mina  fina vänner och familj för att ni var med mig idag när jag gjorde MRI, ville bara berätta att när jag låg där, så var jag på stranden med mina barn och lekte i vattnet och byggde sandslott, och sedan kom ni vänner på beach party. 😊 Igen tack för era fina kommentarer, gör mig rörd och ger mig tårar. Det är bra, jag behöver gråta mycket. Men av glädje är även bättre! Tack älskade vänner!
 
 
På eftermiddagen fick vi tillsammans med vår läkare Dr Larisa träffa Dr Burzynski och se på röntgenbilderna och det visade på en bra förbättring! :-) KÄnns så skönt! Så ikväll blir det te och några chokladbitar:-) Jippi!!! Enligt Dr Burzynskis uppskattning har ca 60 procent, av de så kallade dåliga celllerna, de som inte uppför sig som de ska börjat återgå till normala fungera celler. Så vi kommer att fortsätta med samma behandling. Vilket gör att jag måste tillbaka hit efter Frankrike. Eftersom jag har blodinfusion varannan vecka, samt annan medicin. Så jag får träffa mina älskade barn i ca två och en halv vecka, och sedan tillbaka hit, en stor prövning, men det är för framtiden, så måste jag tänka!
I förrgår när jag talade med min älskade äldsta son, så frågade han hur länge jag varit borta, är det tre månader mamma, nej sa jag, det är två månader... det känns som ett år mamma. Det gör ont i hjärtat. Men jag förklarar att läkarna här är jätteduktiga och de hjälper mig jättemycket och snart kommer jag att bli helt frisk. Och att när han är ledsen så kan han också tänka på det, för att det ska göra honom lite glad i hjärtat samtidigt.
 
Nu har vi ätit lunch, har varit en känslosam dag, med MRI, och samtal med läkare, och ja spänning inför denna dag. Så det här blir ett kort inlägg. Ska dricka mitt havtornste, och äta lite mörkchoklad, (den underbart goda choklad jag fick skickat från mina fina vänner i Sverige...tack söta fina ni:-)), och se lite Will & Grace...
 
Sköt om er mina fina vänner!
 
Kärlek i massor!
 
 
Jessika
 
 
 
- If You Only Say One Prayer, Say Thank You! -