Kärlek eller Rädsla

2kommentarer

- I believe that every single event in life happens in an opportunity to choose love over fear -
- Stand proudly in your own shoes, as you help others stand in theirs -

- Oprah Winfrey -



Härligt sommarväder här i Houston, närmare, 30 skulle jag tro, nästan för varmt. Har ju inte direkt packat ner sommarkläder i resväskan, och ävan om det finns flera klädaffärer i närheten så har jag ingen direkt inspiration att shoppa kläder. Ska be min Gena ta med lite från Sverige när vi ses i Frankrike om ca 10 dagar. Men ska nog be min kära syster hjälpa till att gräva i mina garderober för att hitta lite småsaker som, kanske den blusen med den färgen osv... Ska bli såå  härligt att krama de alla, mina älskade!
Sitter på Starbucks med mitt gröna te, med Vanilla, Coconut, och Ginger (ingefära) smak. Lyckades hitta ett bra bord utan sol som skiner in för starkt, gick i och för sig till bokhandeln längre bak, där jag också trivs bra att sitta men där var det "avspärrat", för de skall ha något föredrag strax...
(Sasha på väg utanför Starbucks/Barnes & Nobles, idag)

Vi var nyligen på kliniken för en vanlig check up, för att jag tar min femdagarskur av medicin. Nästa vecka blir det MRI innan jag åker, för att se hur all medicin har verkat, och hur vi skall gå vidare, så den skall göras på måndag. Mediterar inför det, men säger till mig själv att det skall gå bra att ligga inkapslad där i ca 30 minuter eller hur lång tid det nu är. Det som är bra med Sverige, är att allt är så tekniskt avancerat, så där kan man ju välja musik, klassiskt eller ja de har olika typer av musik, eller radio. Jag brukar lyssna på klassisk musik. Här får jag öronproppar för att slippa "plågas" för mycket av de ljud som görs under undersökningen, ja ni som har gjort en vet hur det låter. Ni som har lust kan ju kanske sända mig lite ljus, tänka på mig på måndag :-)... så att jag ligger still och inte får för mig att helt plötsligt få en ångestattack när jag ligger där...:-) Men nej, det ska jag inte få, eller hur:-)  speciellt inte om ni är med mig. Ska dit på morgonen, strax före nio, eftermiddag för er, det är bra att få det gjort tidigt.

Är hemma nu redan, skriver lite, Sasha lagar mat, det blir färsk tonfisk idag. Älskar tonfisk. Så det skall bli gott. Vi lyssnar på klassisk musik, känns lugnande och upplyftande. Behöver det mycket, samt att se på roliga filmer och serier. Älskar Friends, som jag har alla nedladdade i en av mina "bästa vänner"; min ipod, som jag "alltid" har med mig. Där kan jag se på Vänner, lyssna på musik, se hur Oprah och Eckhart Tolle diskuterar hans underbara bok, A New Earth, (hon hade den boken som bokklubbsbok år 2008 ) Har sett de samtalen sååå många gånger, det finns 10 avsnitt, folk skypar även in och ställer frågor, från hela världen, och jag har även laddat ner Oprahs radios intervjuer från hennes hemsida, allt handlar om andliga frågor, hon intervjuar många intressanta personer. Hon, Oprah säger ofta att det är hennes älsklings ämne att samtala om.
(Mina tre favoritsaker i väskan, de som jag endast skall ha, när jag slipper all medicin och div tillbehör som hör till allt detta, självklart behövs det alltid en god bok, litet anteckningsblock, och plånbok såklart. Men annars That´s it! Eller hur!:-) för att göra livet lättare!)

Det kanske är därför som jag tycker så mycket om henne. För det är nog det jag älskar mest av allt liksom Oprah, också. Ibland så har jag känt starkt att jag skulle ha blivit präst, jag studerade ju religion i Uppsala tillsammans med många som skulle bli präster, men samtidigt känner jag väldigt starkt att jag inte skulle passa in i ramarna. Ja, se själv jag har ju även Buddha och Krishna på mitt altare, och jag skulle gärna sätta ditt någon annan andlig lärare om det känns rätt. Jag inspireras stort av till exempel Bhagavadgita, en av hinduismens heliga skrifter, den är underbar, men självklart av Jesus ord, men ärligt talat så har jag inte läst Nya Testamentet på väldigt länge. Men nu är jag inspirerad att läsa Bergspredikan igen. Förstå den på djupet.
(Himlen idag, alldeles blåå!)
Tagit en paus och däremellan haft en ganska jobbig ångestattack, min lilla vän kom på besök... när vi undersökte det en stund efter, så hade det att göra med min rädsla och sorg över döden... så det handlar om rädslan som jag haft de sista två och ett halvt åren, men även längre... vi gjorde en visualisationsövning, och spänningen satt i mina käkar, och där kom min rädsla och under det sorg över att dö fram. En stund efter att vi gjorde övningen har jag suttit och skrivit för jag måste få ur mig all sorg som jag har hållit inne i mig så länge, längre än dessa två och ett halvt åren, men det har ju blivit starkare dessa åren. Men kan inte skriva så mycket mera ikväll, men ville i alla fall få iväg detta. Det har gått över två timmar sedan det hände och känner mig bättre men vill komma i säng tidigare. Det positiva är att det här är vägen till min befrielseprocess, vägen till frihet. Att äntligen känna mina känslor, och att se att de i verkligheten, i den Sanna Verklighetens Ljus är villfarelser! Thank you thank you God!
Allt för ikväll!
All min Kärlek till er fina vänner!
Jessika




- Oprah for Nobel Peace Price -

2 kommentarer

Anna

25 Mar 2011 23:23

Jessica,

Jag ska tänka på dig hela dagen på måndag och särskilt på eftermiddagen! Ljus och värme till dig hela dagen!



Vad härligt att du ska få träffa dina älsklingar snart! Håll ut, snart, snart.

Många kramar! Anna

Kristina

26 Mar 2011 19:43

Självklart så kommer jag att tänka på dig på måndag! Du finns ständigt i mina tankar!



Massor av kärlek!

Kram kram Kristina

Kommentera

Publiceras ej