Den hemska draken en villfarelse...en illusion...

2kommentarer

It is within my power either to serve God or not to serve him.
Serving him, I add to my own good and the good of the whole world.
Not serving him, I forfeit my own good and deprive the world of that
good, which was in my power to create.

- Leo Tolstoy -




Hej mina vänner därute, ni som lyssnar:-)
Sitter med mitt gröna te, längre bak på Barnes & Nobles, det var så fullt på Starbucks idag, fanns bara platser där solen sken in alldeles för starkt, men inhandlade mitt te och gick och satte mig här längre back. Får ta mig nötter och ett grönt äpple för det är snack time. Kanske någon dag öppnar ett litet bokcafé, där för folk att komma och läsa, studera, samt ha inspirerande föredrag...ja, let´s! :-)
Jag skriver för att jag måste skriva..., så fortsätter, fortsätter skriva till Universum! Och till er som lyssnar? :-), to my "bright and shining" story!:-)
(Bloggar på Barnes & Nobles, mina vackra barn syns lite, som jag saknar mer än hela universum, dem är mitt allt, liksom min älskade man Gena.

Idag har varit en strålande vacker dag, vädermässigt! Sommar, ca 25-26 grader varmt. Men vi har varit hemma... och jobbat hela förmiddagen med mina känslor, sedan åt vi lunch , och sedan sov jag i två timmar, utmattad efter allt jobb. Var sååå rädd på morgonen, en fortsätttning såklart efter igår, var inte färdig med gårdagens bubblande i mig. Så det var bara att med "glatt humör" fortsätta nu på morgonen efter frukost. För det byggdes upp, byggdes upp. Rädslor. Kanske vi idag kom till en sorts botten, ja bottnar kan finnas hur många som helst i slutändan. Min rädsla för döden konfronterades. Och det är en rädsla som har jagat mig hela livet, som ett svart monster och nu hunnit ifatt mig. De sista åren såklart så extremt, och jag har de första åren efter levt i det som man på engelska uttrycker det "in denial", jag har inte velat se min skräck för döden i ögonen, inte velat se det, utan fortsatt gömma mig för det svarta monstret, draken, döden. Det har varit för läskigt och skrämmande att se i ögonen.
(Lite pausbild; Sasha, vi är på väg till Starbucks/Barnes & Nobles, samt handla lite mat)
Men det här är inte såklart något upplyftande att tala om i en blogg, men så är det... sitter här med mitt te, och är hemma nu, vi har ätit middag, jag skall unna mig två-tre små bitar choklad också, ekoloigiska:-) Fick bekräftat i en bok som min älskade Gena har läst och absolut ville att jag och Sasha skulle beställa, "Anti-Cancer - A New Way of Life", av David Servan-Schreiber. Det är en Internationell Bestseller. Har hunnit läsa den bitvis. Och där bekräftas mycket av det vi gör redan nu, den behandling jag får, den diet jag håller, bl a står det att grönt te är väldigt bra att dricka, och att mörk choklad också innehåller mycket nyttigt, just i mitt fall. Mycket grönt såklart, super viktigt!!! Socker ska undvikas såklart... osv...Men står också vilka personligheter som passar in för till exempel hjärntumör, och det passade in på mig som handen i handsken, i princip, fröken Nice kom fram där, och annat.... Berättar mer sedan. Angående att äta choklad, jag litar på vad min läkare säger här, hon säger att det är ok, att jag äter det ibland, efter en måltid. Och nu åt jag precis middag, sååå, skall njuta lite... det behövs ibland. Annars känns ett grönt äpple som är lite sött som en njutning också.
(Glömde ta av mig solglasögonen när jag diskade undan lite när vi kom hem, Sasha had to take a picture..)
Satt på Barnes & Nobles och skrev, som jag berättade ovan, men tog en liten paus, fick andas, det är fortfarande ett känsligt ämne för mig, att skriva om rädsla för döden och den hemska draken. Väcker mycket i mig. Jag var tvungen att blunda och tala till "alla i mig", och då menar jag den lilla femåringen, tonåringen, och den vuxna jag, och jag gav dem så mycket kärlek jag bara kunde och sände dem ljus från det Högre. Och jag säger att det är bara energier, känslorna och det som finns under, den enorma rädslan som jag har, som passerar i min kropp, jag accepterar känslorna, och det kan transformeras av ljuset. Och jag överlämnar det till det Högre. Det handlar mycket om att överlämna. Men det känns samtidigt att det är ett krig i mig. Mellan det lägre och det Högre. "The Monkey Mind" som skriker, lyssna på mig lyssna på mig! Du kan inte du kan inte, du klarar det inte, vem är du, du är hopplös, du är ingen osv.. gamla vänner från det förgångna... Och det Högre, det Ljusa som är Det Gudomliga som är Det Verkliga och det Enda Sanna! Det är som att slåss mot draken, som att vara i mitten av ett slagfält, så känns det. Så verkligt känns det när jag är mitt i det. Det finns olika nivåer och djup säkert som man kan uföra denna batalj, men så här är det för mig nu.
Draken är en illusion, rädslan, liksom alla känslor är energier som passerar i min kropp, när jag bringar ljus över rädslan eller någon annan känsla, som ilska, det ledsna, och det transformeras till ljus; det som Universum består av, ljus och kärlek, då ser jag att rädslan och känslorna bara är illusioner, liksom den hemska draken. Nu är mitt jobb att omprogramera min kropp mitt hela väsen. Tankarna, "The monkey mind" vill annat, det vill dra ner mig... Så det är jobb jobb varje dag. Ibland är jag livrädd, ibland känner jag mig upplyft och stark! Så nu pågår program omprogramering för Jessika! :-) Låter det här för komplicerat??? Eller knäppt??? Talar vi om sådant här i Sverige? Vill fråga, talar vi om Gud, om det Högre, Kosmos, Universum, vad du nu än vill kalla det i vårt kära Sverige? Jag måste tala om det nu!!! Är i ett sådant stadie i mitt liv, där det här är det som är det viktigaste i mitt liv!!! :-)
(Bild taget på vackert träd igår när vi promenerade, när jag satt på en bänk)
När jag började tala om Gud, det högre med mina älskade barn så kom det sig naturligt att tala om Modern. Jag säger att det finns en Stor Moder som älskar dem mer än hela Universum och som älskar alla människor. Och att dem, liksom alla vi människor är vackra lysande stjärnor från Universum, vad som än händer, vad än någon säger till dem, (att dem är dåliga till exempel, att de är det ena eller det andra, det är en del av livet att få höra så mycket om sig själv, dömanden, och att döma sig själv,) så kommer de alltid att vara underbara vackra stjärnor, vad någon än säger till dem, jag eller någon annan; så är deras Sanna Jag en Strålande Stjärna. Det är mitt sätt att säga till dem att dem är Gudomliga, liksom vi alla är. Det känns naturligt för mig att tala så med mina barn. Mitt hjärta som talar. Ni som har barn berätta gärna hur ni talar med era barn.
För några år sedan fick jag en otrolig film av min fina bror, filmen heter "What the bleep do we know". Den kan jag verkligen rekommendera om ni ej har sett den, den vidgar din livssynen. Den fick mig att säga, wow! till livet! Det är en film med kvantfysisk inriktning, (om jag ej har fel) men den är inte tråkig, om det nu låter som det, den är verkligen värd att se. Den vidgar livssynen. Finns även i bok. Rekommenderas!
(Sky in Houston)
Nu skall jag tillsammans med en kopp te se en underbar film som Sasha hyr via internet, wonders of America, for only 2.99 dollars, Under the Tuscan Sun.... verkar vara en bra film. Och älskar det underbart vackra Italien i filmen, såg trailern igår, men har aldrig sett filmen. Berättar mer senare. Behöver se något ljust och upplyftande.! Naturen är underbar i filmen,...So see you later friends:-) (Sasha läser sin franska bok i köket, han har sett filmen redan)


Hej igen! Filmen var en riktig feel good film :-) Såååå vackert i Tuscany, såååå vackert! Älskar naturen där!
Ska gå till sängs, avslutade inte det jag började tala om idag, men fortsätter...Kraaaam på er alla!
Jessika




- Oprah for Nobel Peace Price -

2 kommentarer

Anna

22 Mar 2011 00:24

Grattis kära vännen på din födelsedag! Hoppas vi ses snart. Många kramar Anna

Hana

22 Mar 2011 01:26

Graattis pa fodelsedagen basta Jessika! Hoppas att du far en underbar dag! Tankte pa dig nar jag laste det har :

A grandfather told his grandson, that inside all humans “There is a terrible fight and it is between two wolves.”



“One wolf is evil and ugly: He is anger, envy, war, greed, self-pity, sorrow, regret, guilt, resentment, inferiority, lies, false pride, superiority, selfishness and arrogance

The other wolf is beautiful and good: He is friendly, joyful, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, benevolence, justice, fairness, empathy, generosity, true, compassion, gratitude, and deep VISION.



The grandson looked up at his ...grandfather and asked, “Which one will win?” The grandfather replied, “The one you choose to feed

Kommentera

Publiceras ej