Älskande hjärtan

1kommentarer

"Människor kan bo fjärran från varandra men inget
avstånd kan skilja älskande hjärtan"

- Ett arabiskt ordspråk -
(som jag fick skickat till mig av fina Anneli i en av kommentarerna, med styrkekramar från Tornedalen!)



Tack så mycket behövde det så mycket just idag, både ordspråket och styrkekramar från Tornedalen. Så tack så jättemycket från mitt hjärta! :-) Idag är det min och min älskade man Genas Bröllopsdag, Anniversay, ingen kan gissa hur länge vi har varit gifta... 21 år!!! Så i mitt hjärta var jag med min älskade Gena idag, som själv befinner sig i Moskva. Förra året då vi hade vårat 20 års jubileum, hade vi en stor fest, med alla våra Moskva vänner med alla barn, och det var en av de bästa firanden vi haft någonsin. Så tack alla ni som var där med oss! :-)! Gena hade bokat en stor salong, i en fin 1700-tals restaurang. Bara så ni vet, i Moskva finns allt som fantasin bara kan erbjuda. Det är en av mina favoritrestauranger, allt är gjort för att se ut som om det var på 1700-talet, interiör, servitörer är klädda från den tiden, Och maten är underbar! Bredvid den restaurangen ligger Café Pushkin, som är en restaurang gjord från den tid som Pushkin levde på 1800-talet, älskar det stället också. Har alltid älskat 1800-talet, början, Jane Austen tiden ni vet... Och maten är mycket god där också! Rekommenderas om ni någongång är i Moskva. Det finns bilder från den salong som vi hade vår fest i, på min facebooksida om ni vill se. Vet ej om jag kan få in den här. Kanske jag kan be Sasha hjälpa mig.
(Ja, det gick!. Här en bild på salongen vi firade vårt 20 års jubileum, innan alla gäster hade kommit. Tyvärr har jag ingen bild på borden med all god mat! Det fanns också en hörna för alla barn, med clown och lite underhållning,)

Sitter på mitt Starbucks och skriver, och dricker mitt gröna Canton Tea. Solen skiner ute. Såg precis att jag fått både en bild på min lilla fina sexåring, från skolan och att fröken hjälpt honom att skriva ännu ett brev till mig, så skall skriva svar till honom ikväll så han får det imorgon, älskade min. Det arabiska ordspråket stämmer så väl i mitt hjärta. För så känner jag med alla mina älskade barn och min älskade man Gena. Och med många av er andra därute, familj och vänner, som jag känner så mycket värme och kärlek från. Så tack från mitt hjärta alla ni underbara! :-) Love you all!
Hemma redan nu, Sasha lagar god mat. Idag skall jag äta lite mörk choklad, får fira lite att det är vårt jubileum idag, men vill fira bättre med dig sedan när vi ses, min vackra Gena.
(Sashas goda laxgryta, vildlax från Alaska, med indiska kryddor :-))
Det har kommit upp mycket idag för mig så vi har suttit och jobbat en hel del, Sasha och jag. Har skrivit, och det är som jag många gånger har sagt intensivt. Vad vi har kommit fram till idag är att jag genom att döma mig själv så hårt har hamnat i en ond cirkel. Jag vet att jag nog inte är den enda, ibland har jag en känsla att vi i Sverige är ganska bra på att döma andra, se bara på media som inte gör annat än dömer känns det som ibland, (det är väl i och för sig inte bara i Sverige som det pågår), den "andra inkvisitionen" liknar det, idag bränns folk inte på bål fyskiskt, men dem döms nästan lika hårt, bränns upp av media, detta dömande grundar sig nog i att vi människor dömer oss själva så hårt, kanske utan att vi vet om det...
(Jag sitter med Sasha och gör "Work" jobb, behövdes idag, tack min fina Sasha, du är en Blessing!)
Den onda cirkeln för mig är att jag har så länge dömt mig själv för att inte vara tillräcklig, inte ja, än det ena än det andra.. och detta dömande, självförakt och självdestruktiva beteende får mig att förlora kraft, och kontakt med min Inre Styrka, Mitt Högre Medvetande, Min inre Vägledning, Min Intuition, Min Kontakt med Det Högre. Det Som jag också kallar Det Sanna! Detta dömande för mig på avvägar från min väg, från den inre intuitionen, från min gåva från det Högre, vi har alla fått en gåva som det är meningen att vi skall uttrycka i livet, en högre mening med vårt liv, göra det vi älskar för det ger oss och andra glädje i livet. Det ger världen mer glädje, för när vi gör något med glädje och kärlek så gör vi både oss själva och världen en tjänst. Och tänk hur mycket vi tjänar våra barn när de ser oss göra något vi älskar, något som ger oss glädje, då lär vi dem det:-)! När jag börjar döma mig själv så avskiljer jag mig själv direkt från min Högre Intuition, min Inre Vägledning. Så det är ett jobb att upptäcka i sig själv när jag börjar döma mig själv. Jag vet att det är något jag gör varje dag, för varje ångestattack har i grund och botten handlat om det. Så länge har jag varit på avvägar. Så det som händer nu är på så många sätt en Blessing, en välsignelse i mitt liv!
(The Sky in Houston today)
Vi har talat om det idag, och jag ser det mer klart nu, jag känner det i min kropp, mina rädslor kommer upp, och jag talar till den först, det handlar om, som jag berättat om tidigare att inte identifiera mig med den, annars får jag en panikattack. Men så fort jag börjar tala till min rädsla så känner jag in den, vad finns under den... och då kommer ofta en känsla, ett ord upp, en bild och jag känner dessa känslor, men ändå så identifierar jag mig inte med dem. Men jag känner dem. Ja, jag har berättat om processen tidigare. Så det har kommit upp flera gånger idag, på Starbucks, på väg hem därifrån, i hissen. Ja, det kommer och kommer. När jag satt utanför Starbucks och väntade på Sasha som hade varit och handlat mat så kom det upp en stark rädsla och när jag undersökte den så kom ordet kärlek upp, och då såg jag en bild av mig själv hur jag uttrycker en enorm glädje och är omgiven av ljus och ja, och jag känner en så stor kärlek till livet och allt! Det kändes otroligt att det under en så stor rädsla kan finnas en så sådan kärlek och glädje till livet! Att rädslan gömmer även det! Det var en lycka att känna denna glädje och kärlek!
Nu när jag har lyckats förstå hur jag kan överföra bilder från facebook till min blogg, tack Sasha! Så vill jag såklart visa bilder från vårt vackra Armasjärvi och Tornedalen, också apropå styrka från Tornedalen :-) Så Njut av fina påskbilder:
(Farmor och farfars fina hus i Armasjärvi, där vi bor, när vi är i Tornedalen. Härligt påskväder:-))


(Barnens snökoja)

Det har redan blivit sent och jag vill skriva brev till min älskade son och komma i säng i tid så avslutar för ikväll.
Tack så mycket för meddelanden och mejl som jag får, betyder så mycket:-)!  Och Anna alltid min bästis, jag ser fram emot vår "Will and Grace" kväll, och din kommentar fick mig att vilja se den ännu mer, både Karen och Jack i serien är såååå "just halarious", Ja hela serien! Love it!

Jag älskar dig min Gena!

Kraaaamar i massor och Kärlek till er alla!


Jessika :-)




- Oprah for Nobel Peace Price -

1 kommentarer

Maria

17 Mar 2011 20:00

Hej hittade hit genom Lindas blogg. Vad förvånad jag blev när du skrev att du har rötter från Armasjärvi. Min mamma kommer därifrån :

Kommentera

Publiceras ej