Vackra himlar...Paris...berörd av The Kings Speech...

2kommentarer

- Humor Lifts Us Up to God! -





Hej på er kära vänner mina!

Nu är vi i Paris, jag och Sasha. Vi kom just hem från vår indiska restaurang, där de känner igen oss varenda gång, och vet precis vad jag skall ha...Alltid så fint att vara där och så vacker indisk musik... Maten var mmmmm! :-)

Paris känns så lätt och fri, och himlen var gudomligt vacker ikväll.... bilder kommer nedan. Så glad att vara i Europa och närmare mina älskade, i samma tidszon och på samma kontinent!
Ett Gudomligt Vackert Paris nu i kväll.
På väg till Paris

Det är många vackra bilder på himlen, både från planet och här i Paris, vet inte hur många jag tog, samtidigt som jag faktiskt denna gång inte glömde att njuta av den verkliga himlen, som var vackrare ändå. Min kamera är inte av den kvalitén att den kan fånga de vackra nyanserna och färgerna som jag upplevde i kväll och på planet. Har för mycket i min väska för att även bära på en tung bra kvalité kamera... Men njut!
Här är på bilden nedan är det kväll och dags att sova, men vi satt och pratade och pratade och somnade framåt morgonen, jag sov väl en och en halv timme på planet, missade frukosten, föredrog att sova istället. Somnade tillslut till min kära Jane Austen, som de också hade på planet, filmen Sense and Sensibility, med Emma Thompson och Hugh Grant, som en godnattsaga...ha ha! :-)
Men först såg jag den såååå underbara filmen The Kings Speech! på planet. Den kändes så stark för mig, för det handlar om något som jag känner så mycket igen, att få panikattack, men han fick det när han skulle tala officiellt, eller i vissa sammanhang, och det visade sig i att han stammade. Så för mig var det en väldigt nära till hjärtat film att se. Den berörde mig starkt och inspirerade mig, så den kommer jag att se igen, och det var otroliga skådespelar insatser från de två huvudaktörerna. Colin Firth förtjänade sååå en Oscar för den rollen! Well done Mr Firth!


Sasha går över en av broarna över Seine...




Tack Vackra Paris!


Här beställer vi mat på vår fina indiska restaurang, med supertrevlig personal, han är alltid så snäll och vet precis vad jag skall ha, ja det vet alla där, och sååå god mat! Så även idag! Tack kära ni! :-)


Här passerade vi en vacker Buddha i en liten fin butik när vi var på väg hem...




Gudomligt vackert!


Promenaden hem till hotellet var en njutning....


Hela Paris sa i kväll; Välkomna hem till Europa! :-) Tack från mitt hjärta!




Nu är vi hemma på hotellet. Jag bloggar lite, och sedan skall jag försöka sova, men har faktiskt sovit en hel del på dagen... vi båda var så trötta när vi kom till hotellet, så vi slocknade nog båda ganska fort i våra rum, sedan blev det middag och hem. Här kommer lite bilder från hotellet... ja, jag är en riktig bloggerska idag... verkar det som..., bilder på allt....:-)
Alla hotell verkade vara fullbokade och då hittades det här fina charmiga lilla hotellet...wow! Första gången med balkong, så trevligt! Och vackert. Vilken Paris känsla! Tack älskade min Gena!


Paris Paris I love you!



Här är jag i hotellrummet och den fina balkongen bakom mig...


Och här tänkte jag lägga mig nu,...ja, jag sitter redan här med dator, och allt utspritt runtomkring mig som vanligt, kanske ska läsa lite eller se en film först...kuddarna här är fantastiska, drömmer om sådana hemma...undrar om de märker om jag tar med mig en i väskan, ha ha! Tyvärr mina två resväskor är redan proppfulla!...så det gick inte:-)


Tack älskade Paris och godnatt för ikväll!




Och godnatt älskade vänner därute!


Vi ses!

Sååå glad och längtar till imorgon till mina älskade! :-) :-) :-)!!!


Kraaaam på er alla! :-)





If You Only Say One Prayer - Say Thank You!



2 kommentarer

Sofia

21 Jun 2011 23:46

Hej! Vad hette ert hotell? :)

Vendela Östergren

28 Jun 2011 18:21

Hej hej vad trevlig dina poster verkar! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Ha en rolig helg =P

Kommentera

Publiceras ej