Imagination

3kommentarer

The World of reality has its limits; the world of imagination is boundless.

- Jean-Jacques Rousseau -


Imagination is more important than knowledge

- Albert Einstein -
Hej mina fina vänner därute!
Idag vill jag börja min blogg med att tipsa om en god doft, den Eau de toilette som jag bär; här får ni se....
Till alla tjejer därute och kvinnor, det är Promesse Cacharel. Nästan varje dag, utan att jag överdriver, är förvånad själv, så säger kvinnor till mig, sköterskor på kliniken, några flera gånger, senast igår vår servitris på Flora&Muse; oh, you always smell so good! Så ville hon veta vilken parfym jag hade. Har fått den av en av mina underbara vänner, och älskar den själv. Doften är väldigt lätt och vårig tycker jag. Och i bakgrunden ser ni min lila väska som jag köpte här på Coach, älskar färgen lila just nu, så den kändes så rätt! (tack min fina Kristina för tips om märket Coach, I love it) Min andra väska gick sönder. Så den är inlämnad på lagning, också märket Coach. Den var lite mindre och den höll väl inte för trycket av alla mina mediciner och vattenflaska, och snacks, små anteckningsböcker, pennor, ipod, två mobiltelefoner, amerikanska och svenska...ja allt som jag går omkring och bär på. Mycket är det medicinerna, och vattenflaska, och måste alltid ha med mig något litet att äta, som jag tar till en av medicinerna, som jag tar fyra gånger om dagen. Så har alltid med mig en påse med almondnötter... och ibland ett äpple. Men måste erkänna att jag alltid har haft mycket i mina väskor... Så det är väl symboliskt för att jag går omkring och bär på för mycket i livet...? Förhoppningen är att jag skall bära på mindre både i mina väskor och i hemmet, när jag är färdig med den här resan som jag gör nu, har för mycket grejer och saker hemma.... vill så rensa, mera feng shui!. Är så tacksam för min syster Susanne som hjälpt mig så mycket under hösten och nu med att börja rensa, så skönt! In för mera rymd/space.
Har kommit upp mycket tankar och känslor om min barndom. Mycket glada minnen. Men också om den omgivning som vi växte upp i där "Ei se Kannatte"/Det är ingen idé så närvarande. Kanske inte så uttalat i ord. Inte i familjen. Men den fanns där ändå i generna kanske, outtalat runt omkring... Känner att det har släkt så mycket av kreativitet och fantasin, som citaten handlar om ovan från Einstein och Rousseau.. Mer om det senare tror jag. Måste utforska det här känner jag. Men skall iväg på lunch alldeles strax så får fortsätta senare.
Mycket kärlek till er alla!
Jessika


Oprah for Nobel Peace Price

3 kommentarer

Natasha

26 Feb 2011 20:33

Har också den där parmymen. Den är verkligen fabolous! :) <3

Evelyne

26 Feb 2011 23:34

Evelyne

26 Feb 2011 23:41

Oj, har aldri tenkt på det sånt - mine vesker alltid veien en tonn... Det har de alltid gjort...og jeg er en 'hoarder', har alltid hatt det vanskelig å slippe ting...hmmmm det må jeg virkelig tenke på! Takk for å gjøre meg oppmerksom på dette :-) btw, er veldig glad i couch også, mye morsomt der. Gleder meg til litt shopping i Houston i april :-) btw, hvis du har tid og ork,sjekk rothko chapel - antakelig sted for å tenke og meditere...bare svart-hvitt.... Skal prøve å komme ditt denne gangen.

Kommentera

Publiceras ej