Härlig dag vid strandcafét!

0kommentarer

All that we perceive in this world is existence. Underneath existence is being, the formless, timeless dimension within yourself. The sense of lack in so many of us has to do with our inability to sense the being within us, the "I AM" within, the primordial sense of beingness.

- Eckhart Tolle -


Hej på er kära vänner!
Har haft en härlig dag vid havet idag, på strandcafét/restaurangen, med sandstranden precis i anslutning, så barnen har kunnat springa fram och tillbaka och spelat fotboll, lekt i vattnet, och vi har tagit det lugnt, druckit te, ätit mat, några har druckit virgin machitos (inte jag), och vi har ändå haft överblick över barnen, perfekt!
(Strandcafét som vi satt på idag och njöt, barnen leker vid vattnet)
Har inte kunnat skriva de senaste två dagarna för jag har varit sängliggande ganska mycket, inget allvarligt egentligen. Jag har mått illa antagligen för att jag var tvungen att påbörja en utrensningskur för min lever, eftersom jag måste bli av med för mycket "toxic"(gifter) som samlats där, på grund av de mediciner som jag tar, så jag tar också en paus med en av medicinerna i minst två veckor. I alla fall så är det nog den så kallade utrensningskuren av levern som har orsakat att jag har mått dåligt, har tagit örtmediciner i några dagar, mycket som skulle ut antar jag. Så det är bra såklart att det har kommit ut. I förrgår mådde jag extra dåligt tyvärr också för att jag hade mycket ångest också. Så jobbade mycket med det, samtidigt som jag sov mycket också. Det var en ganska tuff dag. Men har fått gråta ut mycket, så det är bra också... Allt har något gott med sig:-) Lättare att se det idag, men i förrgår var det svårare, när jag ibland grät i förtvivlan. Men fick gråta många gånger kramandes min älskade man Gena. Så det hjälpte mycket. Älskade älskade min. Har också haft sms och telefonkontakt med fina Sasha som nu är i Moskva. Och det hjälpte. Min fina vän Monia hjälper mig mycket också. Så tacksam för all hjälp jag får. Tacksam tacksam!
Igår när jag också sov halva dagen så var barnen med Gena, farfar och Genas kollega/goda vän Alexej, samt Genas assistent Marika (som vår lilljtej bara älskar) som också varit här under Tv-Cannesmässan som pågått under veckan som varit, på Marineland här i närheten, där de sett på delfiner, valar och andra djur, så jag är glad att de hade en rolig dag. Jag får åka med en annan gång. Det finns ju kvar!:-)
(Äntligen tillsammans med min älskade Gena)



(Min underbara vän Monia som är med oss här tillsammans, även hennes dotter Hana, kommer på annan bild)


(Mina fina; Monia, Hana, och Gena njuter av värmen, och lite svalkande skugga för tillfället)

Här redan sent, så dags för mig att gå och lägga mig, känner att jag måste vila lite så det får bli ett kort inlägg, kom igång sent, blir så speciellt med mina älskade barn runt omkring mig, så är det bara. Har en tendens själv att komma igång för sent, men ännu mera så med barnen såklart. Så det blir lite fler bilder istället, från ett fint Antibes, och fina vänner och min fina Gena. Farmor och farfar, baba och deda, drog iväg och gjorde stan, passade på och fick lite ledigt, de har varit mycket med barnen, så de behöver få lite egentid. Skönt för dem:-)!
Tack så mycket för fina kommentarer och mejl på fb till senaste inlägget, så tacksam för all uppmuntran och värme. Ni är underbara!


(Vy över gamla stan Antibes)



Säger godnatt för ikväll kära fina vänner!

All min kärlek till er!

Kraaaam!:-)


Jessika



- Oprah for Nobel Peace Price -

Kommentera

Publiceras ej