Tankar

0kommentarer

Ännu en dag... I går var en solig dag med promenad vid Mälaren med min yngsta och hennes kusin och min svägerska. Innan det så var tjejerna på dans. I dag ska bli en solig dag, och har redan varit det under morgonen. Ska ta mig ut snart. 
 
Frågar mig och känner in om livet. Det är sådana tider vi lever i... Inte enkla. Ser på det som händer i världen. Runt om i sfären virvlar mörka moln och kanske är det allas våra tänkta tankar och handlingar som far runt som mörka/gråa moln, och i sin tur igen påverkar både tankar och handlingar tillbaka... Det blir som en rundgång. Hängde ni med? Tror nämligen att tänkta tankar och handlingar alltid finns kvar. Eller går det att neutralisera dem med kärlek? Ja, Käärlek och Förlåtelse är nog en enorm Frigörande Kraft i vår värld. I både stort och smått. 
 
Medkänsla, Kärlek och förlåtelse påverkar till ljusare hjärtan och även till en ljusare omgivning. Även Skratt och Glädje, och Den Högre inspirerade musiken påverkar tror jag. Våra egna tankar och handlingar påverkar självfallet oss själva men även andra. Jag är av den tron att Käärleken är det Starkaste. 
 
I dag och det är väl inte den enda dagen så ifrågasätter jag mig själv. Varför påverkas jag för mycket av det som händer runt omkring, i mig och ovan mig? Allt jag vill är att ge mina barn Käärlek och styrka i livet. Men sanningen är nog att jag just nu själv inte känner mig så stark. Ensamhet känner jag. Men vi styr själva vårat eget öde. Och jag är den jag är. Tiden flyger. Och här och nu är jag. 
 
 
Ovan citat stämmer nog bra! 😉 Men men... Tror i alla fall på en holistisk världssyn och Som Ovan Så Nedan! Tror att allt vi människor söker är egentligen Den Högsta Lyckan/Inspirationen och Käärleken! Men vi ersätter det ofta med meningslösà aktiviteter; Tv-tittande, shopping, skvaller och droger bland annat. Tyvärr! Inte för att jag vill ha sagt att allt Tv-tittande är meningslös men enligt mig så översvämmas vi av rösta ut tävlingar och av program som hyllar våld. Not My cup of Tea 😉☕️! Vad är det för värld??? 
 
Det får bli en paus nu, återkommer...
 
Några dagar senare nu, har nyligen promenerat i solen. Sitter nu i ett kafé och snart ska jag möta upp med en av våra söner och vi ska handla lite fotbollsgrejor så att han har rätt lagkläder och storlek. Viktigt! 😉❤️ 
 
 
Svårt att få i väg det här. Har gått flera dagar igen... Så jag skickar ut det i rymden. 🎵
 
❤️ 
Jessika
 
 
 
 
Käärleken lyser starkast, Mörka moln i sfären,

Kommentera

Publiceras ej