Promenad till marknad... Tankar som tänks

0kommentarer

Sitter på cafet på stranden. Barnen pausar från badet och äter glass igen. Alltför många denna sommar. 😊 Blev såå sugen när jag såg min yngsta ta en Magnum. Mmmm! Men skulle nog tycka att det var för sockrigt så här efter fyra år av paus nästan. Har så klart fått i mig socker i viss mat, men inte i det hemlagda. Ibland är det omöjligt att exakt veta vad dem har i maten på en restaurang. 
 
Här sitter vi och jag 😊☕️ 
 
Påbörjat en bok av Louise Boije av Gennäs. Har läst en bok av henne för länge sedan och tycker att hon har sådant rikt språk. Och sedan har jag min vän Tolle. 
 
Det har gått några dagar sedan jag skrev sedan sist. Det är förmiddag, sitter ute på balkongen och knaprar på morötter. Det får bli det och kanske lite andra grönsaker på förmiddagen, sedan mer brunch. 
 
 
Så här sitter jag nu liksom för några dagar sedan. Ja, balkongen hänger vi alltid på för att andas in havsluften och innan vi tar oss ut. Gena sprang i väg ut för att träffa en vän till oss lite tidigare och jag tar det lugnt här. 😊
 
På väg till marknaden i går med finaste svägerskan/lillasystern min Natasha ❤️
 
I går tog vi en mysig morgonpromenad jag och Natasha till Antibes häärliga marknad. Jag älskar dofterna och känslan av att vara där. Hade en lång diskussion om oliver med dem som säljer, fick veta skillnad mellan de gröna, de svarta, och sedan fanns det sådana som var om jag förstod det rätt övermogna. Vi hade ett franskt par bakom oss som var så tålmodiga och översatte eftersom dem kunde engelska. Måste börja jobba med min franska! 😊 Hur som helst såå köpte vi bra olivolja, ni vet sådan som Verkligen smakar olivolja också! Och oliver! Ääääääälskar! Mmm! ❤️ 
 
My kind of place and my cup of Tea 😘
 
Innan vi var klara så var dragväskan full med diverse produkter. Sedan satte vi oss och njöt av en mysig brunch. Tack Natti för mysig förmiddag utan stress som det kan bli ibland 😉. Nu var det det bara vi två "girls"😊☕️😘! Allt i vår takt! Som det skall vara livet.
 
Stress på ett frustrerat och argt sätt förstör våra kroppars celler, det är jag övertygad om. Som jag skrivit om tidigare. Men livet är en skola. Vi är här för att lära. Vi upplever och känner det vi känner när vi gör det, det är ju självklart. Sedan har känslan känts och ordet sagts... the moment has passed... eller har det det? Vart tar våra känslor, tankar och ord vägen... ut i universum?  Blir det till energier som påverkar oss själva, och vår omgivning och Moder Jord ( ja då tänker jag på mänsklighetens kollektiva tankar till exempel ) Borde vi i så fall vara mera försiktiga med våra tankar, ord och handlingar? Och hur väljer vi att förhålla oss till våra och andras tankar, känslor och ord? Det tror jag dem stora filosoferna och tänkarna har nått Stor insikt i... Igen tacksam att ha dessa att läsa och inspireras av oavsett religion. Och att andas Moder Hav här ger Styrka! ❤️ Tacksam tacksam! Och mina älskade barn är och kommer alltid att vara mina lärare! ❤️❤️❤️ 
 
Vi är alla små Universa! Kopplade till universum och stjärnorna. 🌟 Som ovan så nedan. Lite mitt korta balkongsfilosoferande 😉
 
Apropå oliver så vet ni att det är väldigt bra att börja varje dag med en matsked olivolja. Det har min vännina Monia💚 lärt mig. Känns bra och stärkande för såsom kropp och själ. 😊
 
Nu dags att komma i gång här! 
 
All Käärlek ❤️
 
Jessika
 
If You Only Say One Prayer - Say Thank You! 
 
 
 
 
 
Äälskar oliver,,

Kommentera

Publiceras ej