Här igen! Bli Lycklig! Order!!! ;)

1kommentarer

Då är jag här igen! 😀
 
På Dans med barnen på Base. Inte lika mycket folk. Helgerna är mer späckade kan jag tänka mig. Dricker grönt te blandat med Rooiboos te... Med både vanilj och päronsmak. Ekologiskt och Fairtrade så det är ju bra och gott samtidigt! Min son och jag gick och åt indisk mat igår efter gårdagens danspass, där ingår både teater och sång. Det är två lektioner... Vi älskar indiskt i vår familj! Så det var gott!
 
I restaurangen satt endast två till... Ja, egentligen en till, tror den andra var ägaren eller någon som jobbade i restaurangen... Kvinnan som nog hade ätit innan vi kom in och nu drack lite vin... diskuterade högljutt det ankommande kriget i Syrien... Ja det är ju inte ett ankommande... Det är ju verklighet redan... Det är krig!!! Hon var mycket upprörd över situationen i världen, det var dem båda två. Hon talade så högt så det gick inte att undgå att höra vad hon sa. Han försökte hålla diskussionen mer tyst ... Kanske med tanke på oss. Mig störde det inte. Jag tycker det känns skönt med engagerade människor! Och livliga ... Just i dag! 😄 Hela världen och vår moder Jord lider på så många ställen. Önskar bara alla fick vara lyckliga, barn som vuxna. Det värsta är att se sina barn lida. Märker också av mina barns, de äldres, oro över kriget i Syrien och vad som skall hända. Varför varför kan man ju fråga sig? When will we ever learn?  Samma sak kan jag fråga mig själv... för jag verkar göra om samma misstag om och om igen... och fortsätter att piska mig själv... Istället ut i livet och Lev! Bli lycklig! Order!!! Min olycka gör andra olyckliga och sedan känner jag mig ännu mer olycklig för att ha gjort dem olyckliga... nedgående inte bra spiral! Ärlig!!! Vi är alla små Universa!!! Vackra Universa! Men jag är fortfarande olycklig och ledsen över min älskade mamma, och jag är orolig för att jag fortfarande inte är helt frisk. Även om läkarna säger att jag i princip kan leva helt normalt... det är som att jag inte kommer i gång. Vad är det för fel? Självklart varierar det. Har börjat på ett litet... kanske så småningom stort projekt... så det känns väldigt inspirerande och tillfredställande när jag jobbar med det. Utan det så är inte jag Jag känns det som! Jag kom, liksom vi alla, hit till denna jord för att göra något vi älskar. Det är min övertygelse! 
 
Jag äääälskar mina barn och min familj...men om jag inte har arbete/ gör det jag ääälskar i livet... och nu när jag har varit sjuk i några år så har det såklart varit stopp med det, så är det som att energin är som en vulkan som vill explodera, den vill ut... ja det har nog varit så hela mitt liv. Ja, jag har ju skrivit om det i olika varianter på denna blogg. Det jag ville säga är att om jag inte gör det jag älskar i livet, och det tror jag egentligen gäller för alla mer eller mindre, så blir vi inte helt lyckliga! Och det påverkar omgivningen. Familjen, vännerna...jag känner att mitt tålamod är mindre när jag inte gör det jag älskar. Och allt jag vill är mina barns lycka. Det är ju inte deras fel att saker är som dem är!!! Vi har det såklart bra, glädje skratt, gråt, ilska och blandat som det kan vara, men jag känner som jag skrev att jag har för lite tålamod just nu... det är bara att jag vill så mycket nu... och det är dags nu. Och i tillfriskningsskedet kanske jag är för ivrig... och att mamma inte finns här fick mig och hela vår familj helt ur balans det känner jag. Hon var det stora hjärtat i vår familj. Samtidigt är jag är mycket tacksam för så mycket! Glad att i dag får jag några timmars jobb med projektet! :-) Allt hänger ju på mig! Likaså om man drar sig för att träna, vilket jag gör just nu en lång period. Inte bra... Men det är bara att ta tag i det och Göra DET! Just Do It!!! Men som sagt dagarna varierar! Men ju mer tacksamhet desto mer livsgnista! 
 
 
 
Nu har min dotter kommit från baletten och det var ju jättekul tyckte hon! Ett stort lyckligt leende över hela ansiktet... och det gör mig lycklig! Minnen att spara på för livet! Vi har köpt kaka och festis fast det är måndag! 😉 Och både hon och balettklänningen har spår av choklad efter kakan med choklad. Men det går ju att tvätta. Nu äter hon smörgås och grönsaker och vi väntar på min mellankille som har en lektion till,  han hade paus emellan och hann få i sig något också, ja han fick en bulla och en festis också ;)  Nu gäller det bara att se att det går att få i hop det med fotbollsträningen.... Ja, kanske saker var lättare förr... 😉 Vi får se... Får se om det orkas med att åka runt på flera aktiviteter i veckan kors och tvärs, även om jag trivs här på Base och med kreativa stämningen 😄 Men fotbollen har vi ju nära runt hörnet. Men hur gör man när lektionerna är samtidigt... det går ju inte att vara på två ställen samtidigt??? Vi får kanske byta danskurs för killarna... Ja får diskutera i veckan. Man behöver som sagt en hel by för att få i hop det! 
 
 
Nu en liten tjej här som kräver uppmärksamhet och ja vi får höras!
 
 
Kramisar alla därute och tack fina Tornedalsgumma för din såå uppmuntrande och värmande kommentar! <3 
 
 
 
Jess
 
 

If You Only Say One Prayer - Say Thank You!
 
 
 
 

1 kommentarer

Sofi

10 Sep 2013 13:15

Tack Jessika för det du skrev om att göra det man älskar för det påverkar ens omgivning. Precis vad jag behövde höra just idag :)

Fortsätt skriv och inspirera!

Kram!

Svar: Tack för för din kommentar! Det inspirerar att skriva mera! :-)😊💐
Jess

Kommentera

Publiceras ej