På trappen i Silvriga Skogen... Funderingar... Har fyrtiotalister riktiga vänner?

2kommentarer

Sitter på trappen här i vår Silverskog eller Silvriga Skog som jag också kallar den. Fåglarna kvittrar, vildhundarna skäller hejvilt vid floden en fem minuters promenad härifrån, men nu tystnade dem... Kanske var något som hände som fick dem i gång. Pojkarna mina är på fotbollsträning och lilltjejen min ser på Häxan och Lejonet, den riktiga versionen, men vi har sett den så mycket nu så hon klarar att se den själv... Bara när dem dödar Lejonet Aslan så har vi kommit överens om att hon skall komma ut till mig.  Sedan återuppstår ju Aslan tack och lov.  Ja, ingen Barbie här inte, det var ett tag sedan, men det går i vågor. 
 
 Våran trapp i vårsolen... Här sitter jag på en fäll... Och m en liten filt virad om mig. 
 
I Tornedalen skulle jag säga att jag sitter på bron... Men det här känns mer som en riktig trappa. Ja en dag som denna. Nyheter hemifrån. Ta hand om dig älskade pappa min! Ja, jag skriver det öppet. I amerikanska filmer ser man alltid grannar vänner som kommer med lazange och mat att ha i frysen... Kanske existerar denna tradition mer i tevens värld än på riktigt? Och i Sverige är vi kanske för rädda för att störa, och ja pappa min har också velat vara i fred... Men många fina runtomkring oss har hört av sig med med blommor. Och jag vill tacka för alla vackra blommor och pengar som många valde att ge till Cancerfonden. Pappa läste upp varenda hälsning tack alla fina ni! Värmen kändes. Och du var så fin i din kostym pappa älskade, mamma skulle varit så stolt över dig, liksom över alla hennes vackra tio barnbarn som sjöng för henne. Ja din dag blev en fin dag Älskade vackra underbara Mamma vår, och mormor och farmor och vän. 
 
 
Det som oroar mig, speciellt angående tornedalingar, kanske har jag fel, eller kanske inte, men ni fyrtiotalister har ni riktiga vänner? Denna fråga riktar sig till män? Vem talar ni med om livet, mer på djupare plan? Vi är ju alla gjorda av samma vackra "skrot och korn" ... I grund och botten har vi alla problem i livet, det kan skrivas en såpopera om varje familj.... Och vi har alla våra glädjeämnen och lycka i livet, och våra nära och kära... Men när den närmaste försvinner. Vad händer då? Vad Händer med en fyrtiotalist? Och var är omgivningen? Vi är en stor familj, 
 
 Våra trevliga? grannars nya plank... Tidigare kunde vi se deras minIslott, men nu vill de inte se mer av oss och så var det med det! ;)
 
Tyvärr bor inte vi syskon nära vår älskade pappa, så vi får pendla fram och tillbaka. "Dumskallar" som vi är så bor vi i Stockholm, men jag återvänder till sommaren, till Stockholm, jag vill vara närmare pappa, ( ja det är i alla fall närmare än Moskva ) det är en stor anledning  till flytt. Redan nu skulle jag behöva vara där, och just nu med pappa... Samtidigt behövs jag här, jag har varit borta från mina barn så mycket redan... Men det känns fel att lämna min kära älskade far ensam, så jag känner mig sliten i två delar.... Ja det här skrev jag för flera dagar sedan, men har haft svårt att få i väg det. Kanske är det för personligt... 
 
 
Jessika
 
 
If You Only Say One Prayer - Say Thank You! 

2 kommentarer

Maria

22 Apr 2013 14:46

Kram till dig Jessika - tänker på dig ska du veta. <3 .

Svar: Kraaam på dig också Maria och glad att vi ses i dag! Släktkalas! :-)
Jess

Natasha

23 Apr 2013 15:06

Rörande, tänkvärt och fint skrivet! Fortsätt så! <3

kram!!

Svar: Tack kära syster min! Sent svar på kommentar... ;) upptäckte här att man kan svara direkt... så ni alla ovan också som jag svarat kanske ej ser det. Men det betyder mycket! Vi ses snart! :-) Tjohoooo! Glaad! Kraam! <3
Jess

Kommentera

Publiceras ej