På väg... "så att din bild är välskaplig"

3kommentarer

Nu är jag på väg... Igen och igen och igen...tacksam tacksam för min Gena 
som gör det möjligt! 
Growing heartGrowing heartGrowing heart Tack min Gena för ditt i mina ögon hjältedåd! Du kanske inte
förstår det...mina känslor!    
Green heart
 
Tacksam för Dr Burzynski som jag har mitt liv att tacka! Tack ni i Baden Baden fina läkare...
Tack snälla mormor som nu är hemma med älskade mina barn..., även om två skulle
packas iväg på fotbollsmatcher i "ottan"... 
Smiling face with smiling eyes
Tack fina pappa min för samtal i går per telefon! Tack alltid Pappa 
Jura och mamma Zoja ( min mans föräldrar för er hjälp)..
Tack alltid Valentina! Du är en klippa!
Tack alltid ni som finns runt omkring med värme och stöd! 
Growing heart
 Jag är såå tacksam att jag har såå många underbara vänner! 
Growing heartGreen heart

Åker nu taxi till Arlanda... Min lilla tjej vill inte att jag ska åka..ingen av barnen..
Men hon gråter mest...lilla älsklingen..alla mina älsklingar! Mycket har samlats i
hjärtana deras under åren...mina älskingar och min Gena!
Growing heartGrowing heartGrowing heart
 
Men jag är glad att jag är här! Att fortsätta vara mina barns mamma!
Tack Tack Tack Livet!I
I går kändes som en dag då det var grått...även om glädjen poppade upp...
Att mer och mer kunna betrakta mig själv utifrån för att se att min "bild är välskaplig"
...som Dostojevski skrev så vist i Bröderna Katamazov. Ja igår en dag av bland
annat uppgivenhet..lite tappa fotfästet...också rädsla ångest som går och bär
på angående mina nya epeleptiska EP tabletter...om de är tillräckligt starka eller ej...
Ja för jag får för mig att de är för svaga och det sa min svenska läkare till mig också,
(han hjälper mig så att jag kan få remiss till att ta blodprov varannan vecka
för att kolla mina värden, Burzynski kliniken vill det ) . Men en annan läkare
i Sverige, som jag har hittat nyligen, tyckte det var konstigt som att säga så...eftersom
det kan vara väldigt individuellt! Nu ska i alla fall jag testa mig
i Baden Baden, hur starkt EP tabletterna verkar på min kropp. 

Ja nu sitter jag på guess what ... Starbucks 
Smiling face with smiling eyes
! Köpte mig en termos... För vill ha hett te... Och på planen har de ju 
tekoppar för små "vättar"! 
Smiling face with smiling eyes
Men å andra sidan älskar jag att dricka te också i japanska vackra 
tekoppar bara det är hett och värmande. Behöver värme och glädje i
mitt liv! Och då är det väl också bra att utstråla det i livet 
Winking faceGreen heart





Men det har varit lite tungt senaste dagarna.... Livet är en gåta... 
Som jag skrev betrakta sig själv så att min bild är välskaplig....
Vad menar jag med det? Jo, hur är jag med min omgivning ?
För mig handlar det att ge kärlek glädje och inspiration till
min omgivning... Men sista åren har jag gått igenom
förändringsprocess från en mer fyrkantig, delvis rädd...
i vissa fall mycket rädd... Och arg arg arg... Självklart glädje
och kärlek i livet också... Men jag öppnar mig kanske som en blomma?
Och nu under förvandlingsprocessen som nog är hela livet...
Men kanske just nu är jag lite ostabil...
Mina skämt kan förstås fel...sådan var ju inte Jessika förrut? 
Smiling face with smiling eyes 
Jag talar argare än jag menar, måste förtydliga, inte kanske argt utan med mer kraft
och styrka, och ja ibland kan jag ju vara arg som vilken människa som helst...
så är livet... mycket har samlats... Men ofta går småsaker över snabbt...
Men livet att följa sitt hjärta..inte såra...ja...hur göra...Jag vet bara att jag gör fel
och jag är människa...som vi alla...Och jag Älskar!



Min älskade flicka på väg i går med mormor Mona för att köpa lördagsgodis
...som en virvelvind :-) Älskling min!





Kärlek alla kära! 
Green heartGrowing heartPurple heartYellow heartGreen heartGrowing heart
 


Nu flyger jag! 
Smiling face with smiling eyes



Kraaam! 
Smiling face with smiling eyesGreen heartBouquet
 

Jess


PS. här kväll...trötter :-)...har landat och promenerat med mina
fina söta svärföräldrar Zoja och Jura som är här och kurerar sig
...sååå vackert här. Imorgon tidigt till kliniken...olika tester och
påfyllning av vitamin och aminosyra i blodet så att jag blir pigg
och studsar som en "kanin" :-) ha ha! Sedan på eftermiddagen
åker jag på magnetkamera röntgen...den som jag gör var tredje
månad... Ni som läser det här...Var gärna med mig kära älskade
vänner! <3 Ni betyder Mer Mer Mer än Ni någonsin anar!


Kvällspromenad





If You Only Say One Prayer - Say Thank You!










3 kommentarer

Susanne

02 Sep 2012 13:21

Min fina syster :) Tack igen för att du skriver, det väcks alltid en massa tankar när jag läser det du skriver. Alltid tankar som får mig att vilja leva, ha kul, njuta, ge kärlek och bli en bättre och visare medmänniska. Jag ber dig, fortsätt alltid att skriva, alltid...
Det vi kan göra är att slappna av inför livet, så känns det för mig just nu, för att bli frisk måste jag slappna av och tänka att allt är bra <3 Tack för att du hjälper mig med det, söta du <3

Anna

04 Sep 2012 00:41

Älskade vän, jag är med dig i tankarna. Tänker ofta på dig och önskar att vi kunde ses oftare. Men det är många som vill träffa dig och dina barn behöver dig! Men viktigt också att du gör något för dig, att du prioriterar dig! Stora kramar!

Anna

04 Sep 2012 01:13

Håller med syster Susanne - fortsätt skriv i din blogg! Vi är många som uppskattar den, att kunna följa din resa även när vi inte är i samma land. Du påminner mig, och säkert fler av oss som läser, att följa sitt hjärta, att göra egna val, njuta av vardagslyx (i mitt fall tex en latte utomhus på ett cafe i höstsolen eller att hämta sonen på dagis), att ta vara på livet - stort som smått. Idag tänkte jag att det hade varit härligt att åka ut med skärgårdsbåtarna till någon ö i det härliga höstvädret.
Men det hinns. Stora kramar

Kommentera

Publiceras ej