Hemåt:-)! ...Filosoferande på flygplats...

2kommentarer


 
Vad menade jag egentligen med gårdagens blogg...??? ... Du får Leva! Fick en så rätt ✨ kommentar av Natalja syster min fina ; Där hon skriver bl a att vi Är alla En! Och det är bara att leva!!! Det är ingen ordagrann citering...  Ibland när jag ser i mötande människors ögon säger jag tyst för mig själv: Din och min själ är Ett! Eller Du och Jag Är En/ Ett! Det kan vara vem som helst på gatan... Det var länge sedan nu som jag gjorde det... Men av någon anledning så talade vi, jag och Sasha om det här, hur vi alla är Ett!..  kvällen innan jag läste din, Nataljas  kommentar... Och jag kom att tänka på den meditationstekniken, som min Gena 💗 lärde mig... Att när jag möter någon; säga i mitt inre... Din och min själ är Ett! Vi är alla Ett! ✨ Vad får det för konsekvenser om en människa kan leva efter det? Är det Allkärlek till Allt och Alla! Det som de stora såsom Jesu uppnådde, enligt min uppfattning så uppnådde han det... Det är därför han också kallas Kristus tror jag... Vid det symboliska dopet uppnådde han Kristusskap 🌟! Allkärlek ! Allmedkänsla! Alltet! 
 
 
Sitter nu på Frankfurt Flygplats på väg hem... Försöker blogga med i phonen. Inte helt lätt för en ovan :-) Ja vi flyger snart. Snart hem till mina vackra älsklingar som jag vill kraaama sååå mycket och sååå mycket från mitt hjärta vill att de ska ha det bra. Älskade mina <3  Att Leva Fullt vad menar jag med allt detta? Det Är något Mer! Att Följa Sitt Djupaste Djupaste Högsta Kall.. Inte slarva bort sitt liv...  Och samtidigt Är Det Sant...Det Är bara att Leva, men leva är en konst en visdom... När jag har fått genomgå de senaste åren av sjukdom... samt ångest ... Så har livet sattits på sin spets!!! Sedan barndomen har jag känt att det är något viktigt som just Jag ska göra i Livet...Känner ni igen er? :-) och Livet känner jag nu leder mig dit...genom vägar jag aldrig hade kunnat vänta mig... Ja hela livet är en resa till nu! Vad är vi vackra själar ämnade att göra; Att Leva i Glädje... Då får jag och vi gladare celler friskare kroppar...( vetenskapliga bevis finns) och Att Leva ett värdigt Liv... Att leva,  människor som vi är... Mer lika kanske sådana stora Föregångare såsom Jesus och Buddha och Andra Stora Visa men utan dömande för det var ju vad de förespråkade. Nu ska jag hem till mina barn !
 
 
 Kraam och Käärlek Alla
 
Jess



Sent from my iPhone
Möten i Livet som tumör och ångest ger mig - En Resa-Jag Är Frisk!,

2 kommentarer

Karin

11 Sep 2012 21:52

Upptäckte din blogg på Facebook - din länk på "Inspiration Övertorneå". Har nu läst åtskilliga inlägg och blir berörd på många sätt. Bra skrivet och intressanta, starka och ärliga tankegångar. Fortsätt så!

Natasha

17 Sep 2012 13:29

Kärlek till dig! <3

we are all one! Något att tänka på när man är ledsen eller känner obehag! Det påverkar inte bara en själv!

Kommentera

Publiceras ej