Kvällsbloggande i ett sent Moskva...men nu dag :-)

1kommentarer

Gokväll vänner därute!

 

Jahaa! :-) Ett helt litet inlägg försvann i intet..så går det när man sitter och bloggar ute på stan på sin mobil och täckningen inte är som den ska... Ja ja! Kanske betyder att det jag skrev om inte var det som skulle skrivas om just nu. I dag flög vi fram till skolan...susade fram snarare...inga köer...rysk helgdag så jaa, det var fritt fram. KÄndes HÄÄÄÄRLIGT! Och vi som var sena också...Och sedan kom vi till en minst sagt halvtom skola...eller mer... många som tog ut endags eller någondags extra ledighet av höstlovet. Och det märks ju extra mycket på en liten skola. Själv åkte jag till det stora shoppingcentret...ja inte för att shoppa...tänke skriva och äta...och ja, det gjorde jag ju också...men allt försvann upp i Universum! :-)

 

Novembers mörker känns...känner att jag behöver ljus ljus ljus! Skratt Skratt Skratt! Och var ska jag hitta det? Och jaa det sägs ju att vi kan endast söka i vårt inre..är det inte så? Jo, men jag saaknar flera av mina vänner...hade en god vän med son på besök här några veckor..så det livade upp tack kära vän, Charlotte :-)! Känner att det nog är lite depphumör för mig... hmmm...men får försöka ta mig utåt och hitta vänner och ja, jag har ju gamla vänner, bekanta här ockås, även om de flesta har flyttat. Och det finns saker jag vill göra. Men just nu saknar jag mina vänner i Stockholm så är det bara... och mycket av livet där. Men det är alltid svårt att bryta upp och byta miljö...och barnen bryter ju också upp och saknar sina vänner och det påverkar mig som mamma. Men vi är glada att vara tillsammans som familj...men arbetstiderna här är ju inte direkt som de svenska...ha ha! :-) Men vi väljer alla våra liv. Jag är i alla fall glad att vi är tillsammans hela vår familj.

 

Och igår...var det spelförbud...he he! :-) Mamma Jessika "tvingade" alla "stackars" barn att rita eller måla...ja, det skulle vara något kreativt, och det bidde det. Vår äldsta ritade en otroligt fin bild på en labrador...tror jag att det var...och våra andra två målade en gemensamt komponerad bild. Sötisar mina. <3 Ja, jag är nog född i fel sekel...spel får mig att få spel...ha ha! Men jag tillåter det...men sååååååå trött på tjafs om det!!!! Nu skall jag se fortsättning av filmen " Persuasion" av Jane Austen...Älskar den! Hör av mig min vän Amal om den! :-) Kanske rings!

 

Kraaam alla kära därute! <3

 

If You Only Say One Prayer - Say Thank You!

 

Hej igen!

En ny dag... skall strax i väg och hämta barnen...känner mig gladare i dag. Det ger mycket att träffa andra människor... har haft möjlighet att vara med på möte här ute i glänsande skogen vår. En blandning av kvinnor från olika länder som träffas lite då och då. Vet ej hur ofta, varje vecka eller varannan... Tack alla ni! Tack Jenny! :-) Tips om olika saker som händer angående barnen osv...bra att veta...  Fick inte i väg bloggen eftersom vårt internet är såååå segt...den vill inte lägga in bilder...så hoppas den här läggs in utan. Bilder får komma senare. Kraam Jess 

 

 

 

1 kommentarer

Mona Kaarle

06 Nov 2012 21:54

Vi saknar er alla! Det är alltid jobbigt i början när man flyttar. Det kommer att bli bra med tiden. Vi kommer och hälsar på ska bli spännande att se hur ni har det. Vi tänker på er alla.
Kramar Mamma & Pappa Älskar er alla

Kommentera

Publiceras ej