Gått vilse i snåret...

3kommentarer

Det finns en glänta
Mitt i skogen
Som bara kan hittas
Av den som gått vilse
Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse


- Tomas Tranströmer -



Hej älskade vänner därute!




Sitter i mitt vackra Armasjärvi och pratar med systra fina min Susanne och bästisen Anna min här om kvälla! <3 Vi talar om livet..våra sötisar sover...vi har alla med våra yngsta. Lugnet är något jag saknar just nu i livet...även om dagen började med en jobbigt utsläpp av energi...tack och lov hade jag Anna i närheten som kramade om mig...och sa till mig att andas lugnt så det hjälpte såå mycket. Tack min fina Anna och till er båda, Anna och Susanne för all hjälp ni ger mig och har gett mig speciellt i dag. Och tack snälla fina min Monia för att jag kunnat ringat dig i dag och att du finns där för mig! <3 Love you all!



Det har varit mycket sista tiden hemma i Stockholm stress och tankar som malt om framtiden hur göra hur vara i livet...och sedan bestämde jag mig för att nu räcker det att hela tiden få så mycket hjälp med barnen och hemmet...så då bestämde jag mig för att börja ta i mer i hemmet och ja det blev för mycket för mig med en hel del annat... Jag vill sååå gärna komma i gång med livet och med att vara där för mina barn helt och fullt och att börja jobba... Men samtidigt så Lever jag ju just nu! Livet är just nu! Jag är bara här och nu! Och jag är tacksam för att vara här med min lilla tjej och vi hela gänget. <3


Nu dags att sova så det blev en kort blogg...Jag är tacksam för Livet och för ni älskade runt omkring mig! <3 ...men hur skall jag få till livet...fråga fråga...svaren finns inom mig...Lugnet här och tystnaden här hjälper mina tankar att lugnas och stillas. Tack Armasjärvi! Hur gör ni i livet?



Kanske Moskva väntar på mig...eller jag väntar på Moskva...där var livet mer okomplicerat...även om det inte alltid var lätt...men det var mer samlat och vi var samlade som familj...




Kraaamar alltid! <3


Jessika


If You Only Have One Prayer - Say Thank You!









3 kommentarer

Harriet

19 May 2012 05:01

Jessika, du ska veta att jag följer din blogg o tänker mycket på dej o din familj. Stor kram!

Susanne

19 May 2012 11:37

Jag vill ha dig nära mig i mitt liv. Vi ska få till det ska du se med allt som ska göras. Skala av är nog melodin :) Kraaaam

Anna

25 May 2012 22:36

Fina Jessica! Jag finns här för dig alltid. Du är så värdefull för mig! Jag har sån tur att få ha dig i mitt liv - det är nog många som känner så. Och säkert många som läser din blogg och gläds åt det du skriver. Och be aldrig om ursäkt för vad du tycker - det är ju dina känslor och tankar, men sen får ju andra tycka annorlunda om de vill, man behöver inte tycker likadant för att vara vänner.



Jag tror Susanne har rätt i att skala av det som är oviktigt i livet. Alla förstår om du säger nej till saker, möten, träffar etc. Och du kan ju ha bloggen som din kommunikationskanal. Ibland hinner man inte med allt även om man skulle vilja och då får man prioritera. Säg NEJ oftare för att få egen tid. Man gör så mycket för att andras skull tycker jag.



Njut av dina fina barn och din fina Gena!

Stor kram! Anna

Kommentera

Publiceras ej