Jag vill göra som Ferdinand...

2kommentarer

Some may do great things; others may do things that look less significant on the surface. Ultimately what you do is secondary. But how you do it is primary.



- Eckhart Tolle -



Sen kväll...alla sover...ja livet livet...skala ner skala ner...som jag skrev i min senaste kommentar till mitt senaste inlägg... ( ja kommenterar ingen annan så får jag väl kommentera mig själv, ha ha! :-) )
...känner att livet för mig handlar om Enkelhet att göra livet så enkelt som möjligt!



Vackra vårblommor vid Fröken Nilsson



Jag och min kära syster Susanne har talat mycket i dag om livet...eller snarare frågat oss...Vad vill vi i livet? Som det är nu så vill livet runt omkring sååå mycket stress...det rycker och drar och sliter i mig och i människor och i kanske framförallt våra barn...Hit och dit och fram och tillbaka...snabba klipp på tvrutan och datarutan... Är det det vi vill ha? Är det det jag vill ha för mig själv och min familj? ...Nej! Hur kan jag förändra det? ...det är nu i 40 års åldern som en stor chans finns...och mina barn behöver oss vuxna att ta vårat ansvar för dem att vägleda dem...att hjälpa dem i livet. Så känner jag väldigt starkt. Ja, vi diskuterar det mycket med min älskade man Gena också. Vad är viktigast i livet?




På väg till dagis med min dotter så finns det mycket vackert att se...


Det är som att livet har gått upp i spinn...barnen måste så mycket och vi måste såå mycket....var tar livsglädjen vägen...??? Jo, jag ser glädje i mina barn när de gör de aktiviteter som de älskar...och det är jag såå lycklig för...men det är såå mycket annat runt i kring. Vill jag allt det här...vill mina älskade allt det här...? Samtidigt såå har en människa såååå mycket kraft och styrka i sig att styra sitt liv...att förändra...om bara drivkraften och viljan finns...Se vad en människa kan ådstadkomma i livet....det finns så många exempel på det i historien.



Älskade blommor på vår trapp :-)

Det är också på grund av min sjukdom som jag känner ännu starkare att mitt liv är ur min kontroll, jag får inte grepp om det...tusen mejl i veckan från skolor och dagis, födelsedagar, aktiviteter, räkningar, ja ALLT!!!...och privata mejl som skall svaras ( som jag är så tacksam för ) ... Jag hinner inte med livets tempo.

....Jag vill göra som Ferdinand...sätta mig i min trädgård och lukta på mina blommor...med min familj nära mig...och samtidigt kunna göra det jag älskar i livet...och att kunna ge kärlek och glädje...



Kanske det kommer svar under natten...


Kraaam alla fina därute i Universum! Kärlek i massor till er alla!



Jessika



Här har vår älskade älskade son <3 somnat framför det han nu älskar så mycket att läsa...historia...
precis som jag gjorde nu :-)...somnade framför datorn...för nu är klockan nästan fyra på natten helt plötsligt...så nu släcker jag ner och sover några timmar till :-)



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!



2 kommentarer

Mona Kaarle

15 May 2012 12:26

Känner som du min kära dotter! Tänker på dej!

KRAMAR Mamma

Jessika K

15 May 2012 19:12

Tack söta älskade mamma min! <3 Vi ses snart! Kraamar Jess

Kommentera

Publiceras ej