Fågelkvitter och promenad i skogen...och vad är verklighet?

2kommentarer

- Det finns ingen Högre Religion än Sanningen -



I går ganska sent kom vi hem hela gänget...efter fem dagar uppe i Tornedalen...som tydligen hade varit förstasidestoff med översvämningar...nja vi märkte av att vattnet låg högre såklart, men det är ju som det brukar kanske...när man befinner sig "mitt i", ja vårt hus ligger ju inte precis vid sjön, så märker man inte så mycket... Men det fanns ju de som råkade lite värre ut.

Skönt att komma hem från hem. Har flera hem som jag älskar. Här i Stockholm skiner solen och fåglarna kvittrar. Det var härligt att gå till dagis på morgonen med min numera femåriga tjej...som redan tycker det är sååååå långt kvar tills hon skall bli sex år....:-)
Första kvällen vi kom till Armasjärvi låg det lite snö kvar här och där...


Ja vad är verklighet? Mina rädda tankar om att snart kanske jag får en panikattack? Mina rädda tankar...som säger...hjälp kanske jag inte blir frisk? Eftersom jag fortfarande har ångest... vad gör mina tankar med mig...varför styr dem mitt liv så? Nu känns det som om de vill ta över...ja i och för sig har de styrt mitt liv så gott som hela livet utan att jag har märkt det...Tankarna sker ju för så många av oss automatiskt utan så mycket reflektion är det inte så? Det är som en maskin som tar över livet...och vad är då livet utan dessa tankar...hur kan jag bli starkare än mina tankar? Och vem är då i såfall Jag? Det leder till att det finns mitt lilla jag som följer de låga tankarna och ett Högre Jag som Höjer mig Över dessa tankar...Som får mig att Tänka Höga Tankar som gynnar mig själv och världen...Sann Glädje, Sann Kärlek, Sann Medkänsla...Mitt Sanna Jag!



Nattkorrespondenterna i Armasjärvi...uppe sent och talade livet gjorde vi tre, gott grönt te, lite rött vin, bra film, men mest prat och lite "fejande" som min vän Elisabeth på fb uttrycker det :-)...internet lånar vi av farbror Sune sitter vi vid det fönstret eller i badrummet, båda med fönster mot hans hus, så fångar vi hans internet, finurligt va! :-) Tack fina min Anna och Susanne för mysiga dagar...och våra sötisar...fem tjejer och en kille <3



Om ni tittar noga noga så kan ni se våra småttingar åka fyrhjuling tillsammans med min och Susannes snälle farbror Sune...och ännu en bit bort syns en liten bod eller ett förråd som har hamnat i sjön, under översvämningens grepp....Farbror Sune blev lekfarbror vår sista dag där...våra tre barn och en liten fin småkusin fick åka fyrhjuling, ja på släp, och det var ju Jättekul!!!:-) ..och sedan fick de åka i hans husvagn och sedan vankades det plättar och glass hemma hos farbror Sune och spelade spel gjorde de visst också...:-) Tack snälle farbor! Allt medan vi städade och fejade och packade...ja...jag packade och städade litegrann men Anna och Susanne sa till på skapen...Gå och Vila!!! Jag är nämligen en plockmaja...bara så att ni vet...men jag gick och tog mig en skön power nap inför resan och det var skönt!


Samtidigt är Jag såå Tacksam för morgonens promenad med min dotter <3...vi promenerar genom en liten skog till hennes dagis...och fåglarna kvittrar och det har börjat blomma överallt...sååå härligt! Såå lycklig att hålla min lilla fina tjejs hand och prata och bara vara...och såå glad att komma hem till mina älskade pojkar <3 !


Skogsglänta som jag älskar...


I blom på väg till dagis



Jag är tacksam för Livet! Jag är tacksam för varje dag och för varje år! Jag är tacksam för mina älskade barn! Jag är tacksam för min älskade Gena! Jag är tacksam för min älskade familj och för mina underbara vänner! <3 Jag är tacksam för sååå mycket! Jag är tacksam för att jag Vägleds och för att jag har en såå otrolig läkare Dr Burzynski och en sådan varmhjärtad klinik borta i Houston...Ja, jag är tacksam för såå mycket i livet! Jag är tacksam för vårat hus som jag älskar! Jag är tacksam för vårat hus i älskade Armasjärvi och hela den blomstrande naturen där och överallt! <3 Jag är tacksam för såå mycket i Livet!


Och tack alla fina ni som skriver så värmande kommentarer och mejl till mig! Tack <3 <3 <3



Käärlek till er alla kära <3


Nu skall jag försöka få tag på en av mina fina underbara vänner för hon fyller år i dag! :-)


Kraamisar!



Jessika



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!


2 kommentarer

Susanne

21 May 2012 20:14

Jag är tacksam för att du påminner mig att vara tacksam kära syster. Med dina fina ord för allt som egentligen betyder något :) Kraaaam

Anna

25 May 2012 22:16

Fina fina Jessica, tack för så härliga dagar med dig och din lika fina syster och våra härliga barn! Det var magiskt att återse Tornedalen med er. Och farbror Sune var fantastisk med barnen, vilket varmt hjärta! Och dina fina föräldrar, så jättebra med barn och så generösa. Kram

Kommentera

Publiceras ej