Baden Baden...Lycklig :-)

3kommentarer

In Yourself lie all the mysteries of the universe.
Through your inner self, your spiritual nature,
you have a road reaching to the very heart of
the universe.
 
 
- G. de Purucker -
 
  
Här är jag! :-)
 

 
Ja mitt och vårt resande fortsätter...får se så många olika ställen i livet. Nu befinner jag mig i vackra Baden Baden..har åkt till en liten klinik, Dr Valerija Clinic, med Sasha, för att fortsätta mitt helande som går framåt. Tjohooo!:-) Här möts jag av sååå underbara människor. Känner mig så blessed!
 
 

Baden Baden är känt för sina helande källor...ska gå och ta mig ett bad i mineralkällor i dag...sedan blir det massage av en indier enligt urgammal indisk tradition...Tacksam! :-) <3
 
Ja hela vackra Baden vibrerar av helande energier och dofter upplever jag det som. Känner mig lycklig att vara här och tacksam. Den här gången är jag borta i endast en vecka. Vi har hittat en klinik här som samarbetar med The Burzynski Clinic...och jag valde därför att åka hit för att inte behöva åka så långt och inte behöva vara borta från mina älskade barn så länge.
 

Här besöker vi första kvällen indisk restarurang... mmmm! Älskade maten! ☺️
 
Jag blir mer och mer styrkt inom mig att vägen för mig är att gå den holistiska vägen...Vi människor är inte endast kött och blod. Vi är högre väsen...vi är alla inom oss något mer...ja det kan vi väl alla förnimma vid olika tillfällen i livet...kanske bäst när vi lyssnar i tystnad...när vi stänger av all yttre distraktion och det som drar och sliter hit och dit... Jag läste för länge sedan hur en, buddistisk Rinpoche (tror jag det var) beskrev oss västerlänningar. Han jämförde oss och hur vi spenderar våra liv med en person som tar in på hotell en natt, och istället för att sova spenderar hela natten med att möblera om... Dags Jessika att sluta möblera om :-)
 
För mig är det av YTTERSTA vikt att ta hänsyn till både det inre och det yttre i mig...mitt Hela Jag! ... för att bli helad och bli frisk... Jag kan inte gå någon annan väg!
 
 
 

En vacker park mittemot vårt hotell...inget träd eller ingen buske finns där den finns av en slump...allt är skapat av "lanskskapskonstnärer" för att verka för välmående och helande...och vibrationerna känns i mig när jag går där...när jag hör den vackra fågelsången...jag tar in och andas... I denna park har många kända personligheter promenerat...Turgenev, Tolstoy, Dostojevski, Strauss, Chagall,...ja flera...
 
 

Älskar denna vackra "besedka" som det kallas på ryska...här älskade, som jag fått berättat, den kända skådespelerskan Olga Chechova att sitta...och ja även en välbekant rikskansler för Tyskland, under andra världskriget, tyckte mycket om besedkan och det är känt att han beundrade Olga Chechova. Ja, det är en historisk plats hela Baden Baden.
 
Jag väljer de Läkare som ser mig som mer än enbart en kropp att laga...Det är den enda väg Jag Kan Gå! Vi människor är inte enbart kött och blod...och det är DAGS för Sverige och Sveriges läkarkår att VAKNA!!! Och att utbilda sig i kostlära och att lära sig om vitamintillskott och andra tillskott en människa som är sjuk behöver. För min erfarenhet är att de inte kan mycket om sådant. Det är MIN erfarenhet! Hur kan de fortfarande påstå att det är bra att äta socker när man har tumör eller cancer....???? Vakna Vakna...rör  Er utanför den fyrkantiga ramen!!! Ja, jag känner mig i min situation inte trygg i Sverige! Det är mina upplevelser hittills!
 
 

Vår kvällspromenad i kväll vid den vackra ån...naturen och parkerna är så vackra så att jag tappar andan...och fåglarna kvittrar...och dofterna...
 
Igen Jag är Sååå
tacksam att vara
här! Främst för att
jag känner mig
vägledd hit...och för
att jag får sådan
proffessionell hjälp
och varmhjärtad
hjälp här. Kärlek och
värme är sååå
Igen Jag är Sååå tacksam att vara här! Främst för att jag känner mig vägledd hit...och för att jag får sådan proffessionell hjälp och varmhjärtad hjälp här. Kärlek och värme är sååå viktigt för en människa som är sjuk. Kärlek Är Helande. Och denna vackra natur. Tack Tack Tack! Tack min underbara vackra älskade Gena för allt! <3 <3 <3
 
 

Vår kvällspromenad i går kväll...Njuuut!  Sashas bild.
 
 

Kvällens promenad efter god sushi...älskar blommorna och det porlande vattnet...
 
 

Vandrade förbi detta fina café vid vattnet efter vår sena middag ikväll :-)
 
 
Vill tillägga...jag talade med en av mina två fina läkare, Dr Dimitri Brandt, här...han har rest i bl a Tibet, bland många ställen i världen...och när han spenderade en månad i just Tibet för att lära sig något av den tibetanska medicinen så lärde han sig vad som var det mest grundläggande....jo, det är att älska sina patienter. När du älskar dina patienter så vet du hur du skall gå till väga för att hela dem...det var vad han fick lära sig av de tibetanska munkarna. Det betyder inte att den tibetanska medicinen inte är byggd på vetenskap...jo, det är den... kanske inte som vi västerlänningar ser på vetenskap...Ja det här är en tillhör en annan diskussion...dags för mig att gå till sängs...Det här var ett tillägg, har redan publicerat detta blogginlägg för flera timmar sedan men lägger till detta... Jag vill med det här säga; Det vi saknar i Sverige ofta är värme och kärlek till patienterna...det blir för mekaniskt...men med  det här vill jag inte ha sagt att det inte finns underbara och fina, både läkare och sjuksköterskor i Sverige som ger så mycket värme och på så sätt hjälper mer än de kanske anar patienten i hennes helandeprocess. För det har jag förstått och känner med hela mitt hjärta ...bara några värmande ord helar... en kram...ett leende. Värme och Kärlek Helar människor, och det har hjälpt mig enormt och gjort sådan skillnad i mitt liv under dessa år, och det gör det fortfarande. Tack alla ni fina som hjälper mig! <3
 
 
All Kärlek till er kära! <3
 
Jessika
 
If You Only Say One Prayer - Say Thank You!
 
Och från och med nu så kallar jag mig Frisk!!! :-) Jag Är Frisk! :-)
 
 
 
 
 
 
När du älskar dina patienter så vet du hur du skall gå till väga för att hela dem...det var vad han fick lära sig av de tibetanska munkarna.,

3 kommentarer

Maria

08 Jun 2012 08:05

Vad härligt det verkar vara i Baden Baden :-) kram på dig :-) <3

Anonym

08 Jun 2012 20:42

Vad GLAD och LYCKLIG jag blir :) Du är fantastisk kära syster, du inspirerar sååå mycket :) TACK FÖR ALLT. JAG ÄLSKAR DIG :)

Anna

10 Jun 2012 22:58

Hej kära du, det ser fantastiskt ut i Baden Baden och jag är så glad att du får den hjälp och stöd som du behöver. Du ska ju erövra världen snart! Time will come! Stora kramar till dig min vän.

Kommentera

Publiceras ej