...acceptance of what is... och lite Sirap på det! :-)

0kommentarer

Fear is non acceptance of what is 
 
- Krishnamurti -
 
Tack Therese för dessa ord så välbehövda! 
 
Godmorgon kära! 😊  Egentligen inte morgon morgon... Klockan är redan halv tio... Har tagit blodprov, de som jag tar varannan vecka... Och nu ska jag äta frukost äääntligen 😃 ... Med världens bästa Tess, kusin Therese min 💗 ! Hungrig är jag! Och kallt är det i Stockholm i dag! Brrr! Vinter och kallt känns det som.. Regn 💦 och blåst och rusk!!
 


Nu har vi haft en sen mysfrukost på Cafe Sirap! Rekommenderas! 😊 amerikanskt frukost serveras!
 
 
Och ja...sånt här kan man också hålla på med på café...jämföra solglasögon...som om de skulle behövas i det här vädret...HA! :-)
 
Hemma nu...ligger bredvid lillstumpan min... Hon somnar in... Vi har sjungit i "I India Land"... Den brukar jag sjunga för mina älsklingar ibland..💗... Den har hängt med sedan barndomen... Mamma vår 💗 sjöng den för oss barn, när jag var liten... jag har poppat upp den litet dock... :-)

Ja , i dag och ikväll är en kväll av skrivklåda hos mig... 😉 ! Har redan varit inne och kommenterat hos en annan tornedalsbloggare  Eesteri.. som jag gillar. Ja jag läser några bloggar ibland när lusten faller på. I dag förutom blodprov och sen frukost med Therese som jag alltid kan skratta såå gott med! 😊 😃, så har jag varit hemma m vår mellanpojke E.. Som lagom till att foten hans blev bra... Har fått feber, men han är bättre i dag.. Lilla min älskling.💚 Sedan kom resten av gänget hem... Så vi har hängt och mest gjort ingenting...själv förkyld, känner att den har tagit fart nu på dagen... Så då orkar mamma Jessika mest ingenting mer än att bara vara... Borde stannat hemma i dag, men var redan försenad m mitt blodprov... Och samtidigt skönt komma ut... Men vill ju inte smitta andra stackars själar... Men det florerar ju såå mycket nu överallt såå det blir väl en enda mix Max av allt. Har i alla fall kosttillskott så det heter duga...frågan är vilken väska som håller för allt som jag drar med i min väska... 👜 Har jag nämnt förresten att jag nog är en obotlig 😊  "bagoholic"! Ääälskar väskor!!! Gillar jag någons väska kan jag be att få fota den och måååste veta märket... Men det betyder ju inte att jag köper den sedan... långt i från... :-)
 
 
Ja, och här borde det väl som sig bör vara en bild på en väska...men nej det är café Siraps vägglogga :-)
 
 
Ja, kvälla har blivit närmare natta...och dax att lägga sig tror jag...i huset är tyst...lite knak och knarr som det skall vara i gamla hus endast...Livet livet... Började tidig morgon med att betrakta mig själv...så blev det oplanerat...låg i sängen och kände det komma...jaha nu är det dags suckade jag... i uppgivenhet kanske det var...jag lät det pulsera genom mig...och det passerade...sedan somnade jag igen... Så är mitt liv nu! Nu natt här...så Godnatt vänner! <3 Sköt om er! 
 
 
Och här är en liten bild från lördagens födelsedagsfirande där vi firade min syster Susanne och kusin Therese! <3 På bilden; finaste Hana och en av självaste födelsedagstjejerna Therese <3 ! Riktig myyyskväll! Tack! :-) Brunchklubb det är något för oss i framtiden! Nu kör vi! Där kan avhandlas viktiga beslut i världen framöver...och ja...det är inte bara på skoj!!! No no!!!

 
All kärlek till Er Alla Fina Därute! 💗 💚 💛 

 
Jess
 
- If You Only Say One Prayer - Say Thank You! -

Kommentera

Publiceras ej