Gråter...gråter...JAG RESER MIG!!!

1kommentarer

What a relief to be empty
then God can live your life.
- Rumi -
Känner sorg gråt gråt gråt tårar gråt som suttit som en stor klump, en okontrellbar massa i min kropp, den har velat komma ut så länge så länge, och inte bara från mig... Nu vill den välla ut... Jag gör det för mig för alla er som inte kunde och inte fick!
Gråter gråter gråter...snyftar snyftar... Skrattar skrattar om vartannat... Sedan dundrande Ilska, som om en Åska slår ner, en åska, en vulkan som hållits tillbaka... Nu är det nog... Det är nog... Jag gråter jag ut min älskade farmors sorg, hennes Ilska, de undertryckta drömmar hon aldrick fick uppfylla, allt som hon inte fick uttrycka...En religion som skrämde henne, ett hårt liv på bondgård, många barn...som hon inte kunde uttrycka all sin kärlek till... Och Min älskade mormors sorg och ilska, allt det som hon aldrig fick uttrycka, mamman hennes dog när hon var tre år, hon jobbade själv som piga, mjölkade kor, hon älskade att dansa i sin ungdom, så det gjorde hon med ungdomarna, när de samlade ihop pengar till en speleman, på natten innan det var dags att mjölka korna fem på morgonen, sedan blev hon städerska nog största delen av sitt liv, eller lokalvårdare kanske det heter nu, och mamma till tre fina barn, där hon inte heller kunde uttrycka all sin kärlek till barnen, såå mycket sorg i sig...
Jag gråter jag gråter för den samlade massan av generationer före mig...de känns i mig, har sugits in i mig, Jag gråter Min egen sorg sorg.. Tårar tårar och dundrande Grrr och Ilska!!! För under alla mina tårar och klumpen i halsen känns ilskan nu så närvarande i mig,  såå tydligt i flera dagar... Den har legat och lurat nog hela mitt liv för jag insögs ja åts upp av dessa känslor...
...som häxan och trollet som vandrar dum som ett trollfån som gör allt den elakt flinande häxan begääär!!! Hon är en blodsugande vampyr som suger all glädje ur den vackra Prinsessan Elma, den vackra Prinsessan Alice...den vackra Prinsessan Mona, den vackra Prinsessan Jessika...alla har vi sugits upp av denna elaka blodtörstiga hånflinande häxan. Hon som sitter i den Urmörka grottans djupaste avgrunds djup. Jag gråter för alla oss tårar tårar som aldrig vill ta slut. Jag gråter för den grinande häxan som med sitt tandlösa svarta leende suger blod ur Prins Einar, Prins Halvard och Prins Sven...ni som sugits ur sååå mycket energi och glädje..., jag gråter... Jag gråter för alla kära i min familj, vackra min syster och bror, mina farbröder, fastrar, morbror, moster...kusiner, er alla...Jag gråter och jag är Ursinnig! Allt går igenom min kropp!
Vulkanen småputtrar...kraften ökar ökar, det kokar kokar en ångande ångande Ilska som samlar samlar kraft...den är Enorm...Större än någon annan vulkan som någonsin skådats för den samlade massan innehåller Allt!!! Alllt! Allt ni aldrig fick uppfylla, Allt jag aldrig någonsin uttryckt och uppfyllt i mitt liv!
JAG RESER MIG! Ur den vidriga häxans våld och det fåniga löjliga trollets välde..Jag Reser Mig! Jag tar Språnget över den väldiga Klippans kant som skiljer mig åt ifrån Det Ljus Som vackert glimmar Därborta på Andra sidan! Jag Flyger, Jag Flyger! Jag Är Fri! Mitt Hjärta gråter av skrattets jublande Glädje! Jag Är Prinsessan, Jag Är Afrodite med bågen flygande med Hennes UrStyrka, Jag Är Beskyddarinnan... Jag Älskar! Jag Är Skrattets Glädje!
... I dag... Jessika, jag, varit på läkarbesök för att undersöka mina blåsor i munnen...ringer..telefonkööö...nja jag ser här att du tillhör en annan vårdcentral...Ja, det gör jag...om och om igen denna reaktion...Ilskan väller upp i mig.. För första gången berättar jag om min situation, till någon som inte frågar, min situation som resulterar i att jag inte får köra bil och just nu har svårt att ta mig till den vårdcentral jag tillhör, en halv timmes färd med bil... Hon ger mig en tid på studs! Tack!
Jag väger mig på vårdcentralen, 55 kilo,... Är i mindre chocktillstånd!!! Förra året vägde jag 70 kilo, och hade runda kinder...beroende på kortison som jag åt... och 70 kilo är för mycket enligt det jag är van...men 55!!! Det är såååå mycket... Fööör lite!!!! Jag har hållit mig kring 64-66 kilo efter jag fick barn...innan det kanske kring 58-62 i min ungdom. Jag har gått ner en del innan blåsorna...men senaste veckan ungefär 5 kilo tror jag, har ju ingen våg hemma. Men jag vägde ca 60 kilo för en vecka sedan, när jag var på vårdcentralen med min son, vilket också gjorde mig förvånad, även om folk säger att jag blivit smalare.
Och sedan Apoteket, fick en gel utskriven, efter topp 5 min besök hos en läkare...hej och hå, nästa nästa nuffra i systemet in...innan jag gick ut när doktorn redan stod m telefonen i örat med nästa patient, hann jag i alla fall fråga, det är i alla fall inte virus? Nej svarade han...han var inte otrevlig men bråttom bråttom... Apoteket nästa hämta gel ..tyvärr säger den fina unga tjejen, vi har bytt datasystem så bl à bl à bl à... Min Vulkan rusade upp... Grrrr!!!! Detta för Grrr vaskade system i detta misshandlade vackra landet vårt... Allt skall vara det Nya!!! det nya det nya... datorer, fräscha stolar,... Allt perfekt till ytan... Men hur mår vi här inne i hjärtat många av oss? Jag började nästan ( ja lite svenskhet finns ju fortfarande i mig :-) ) skrika och gråta samtidigt där på apoteket!!!! Nog!!! Allt sammantaget!!!! Vso! Nog!!! Jag älskar interiör och allt vad det innebär men här i vårt kära land har många = alla? Myndigheter sjukhus, satsar mer på det än på människokontakten, ja om man bortser från skolorna då...suck! Där det på många håll verkar förfalla...Är det för att det är det vi kan bäst? Det yttre???
Det kan inte vara möjligt! Jag vägrar tro på det! Vägrar! Jo, för jag ser samtidigt så många bevis för motsatsen när jag möter enskilda människor, men i flock vad blir bi då? Som en skock dumma kalkoner som irrar omkring med små hjärnor!!! Hjärnor har vi men vi uppför oss som att, ..."nja ingen säger något så då håller jag också tyst....lufsa lufsa eller irra irra runt som skock ja vet inte vad!!!!" Ja, jag är ARG i dag!
Jag sa till apotekstjejen, mer än en gång, det är inte dig jag är arg på, så ta inte åt dig! Men hela Apoteket vände sig om...oj något händer oj oj oj, voj, voj...! Någon blir Arg! Någon gråter lite...men apotekstjejen var mjuk och snäll och vi sa hej då! Och jag "taxiade" vidare till stans största apotek...vidarevidare...hitta medicin...i deras nya data system... Ja ja.. Egentligen skulle jag väl fått mitt utbrott hos läkaren och inte på Apoteket...men lär mig väl allt eftersom att pricka in det rätt.. Inte alltid lätt för en stackars ovan känsloförtorkad, menneska, he he!.. här på jorda, som sliter i sitt anletes svett..:-)...ja för slitit har jag gjort alltför länge...med allt detta förjordade förbenade utslitande tankesnurr...tankeverksamheten är som en maskin som kör på för egen räkning...om vi inte blir uppmärksamma var dag.
Det var lite om dagen för mig...nu ska jag gå och krama på min Gena som kommit hem, tjohooo! Men det är trängsel, vi har ju tre barn som hänger å klänger på honom :-)!
på er alla!
Jessika
If You Say One Prayer - Say thank You!
Ps. den vackra bilden ovan har vår äldsta son målat när han var åtta år. Älsklingen vår. Och en annan sak...jag menar inte på något sätt att alla i min släkt har levt och lever utan glädje och att ingen uttrycker sig i livet...även jag har levt med glädje i livet och uttryckt mig...men jag ser banden såå tydliga bakåt till mina älskade föräldrar, och mor och farföräldrar...det lever helt enkelt i min kropp...det sker en utrensning... så är det. Kraaam alla ni kära!
What a relief to be empty
then God can live your life.

- Rumi -




Känner sorg gråt gråt gråt tårar gråt som suttit som en stor klump, en nu okontrollebar massa i min kropp, den har velat komma ut så länge så länge, och inte bara från mig... Nu vill den välla ut... Jag gör det för mig för alla er som inte kunde och inte fick!


Gråter gråter gråter...snyftar snyftar... Skrattar skrattar om vartannat... Sedan dundrande Ilska, som om en Åska slår ner, en åska, en vulkan som hållits tillbaka... Nu är det nog... Det är nog... Jag gråter jag ut min älskade farmors sorg, hennes Ilska, de undertryckta drömmar hon aldrick fick uppfylla, allt som hon inte fick uttrycka...En religion som skrämde henne, ett hårt liv på bondgård, många barn...som hon inte kunde uttrycka all sin kärlek till... Och Min älskade mormors sorg och ilska, allt det som hon aldrig fick uttrycka, mamman hennes dog när hon var tre år, hon jobbade själv som piga, mjölkade kor, hon älskade att dansa i sin ungdom, så det gjorde hon med ungdomarna, när de samlade ihop pengar till en speleman, på natten innan det var dags att mjölka korna fem på morgonen, sedan blev hon städerska nog största delen av sitt liv, eller lokalvårdare kanske det heter nu, och mamma till tre fina barn, där hon inte heller kunde uttrycka all sin kärlek till barnen, såå mycket sorg i sig, en gång gick hon på restaurang i hela sitt liv kära mormor min, hon som älskade att dansa...
De vackra färgerna ger mig näring för min själ. Tack!



Jag gråter jag gråter för den samlade massan av generationer före mig...de känns i mig, har sugits in i mig, Jag gråter Min egen sorg sorg.. Tårar tårar och dundrande Grrr och Ilska!!! För under alla mina tårar och klumpen i halsen känns ilskan nu så närvarande i mig,  såå tydligt i flera dagar... Den har legat och lurat nog hela mitt liv för jag insögs ja åts upp av dessa känslor...


...som häxan och trollet som vandrar dum som ett trollfån som gör allt den elakt flinande häxan begääär!!! Hon är en blodsugande vampyr som suger all glädje ur den vackra Prinsessan Elma, den vackra Prinsessan Alice...den vackra Prinsessan Mona, den vackra Prinsessan Jessika...alla har vi sugits upp av denna elaka blodtörstiga hånflinande häxan. Hon som sitter i den Urmörka grottans djupaste avgrunds djup. Jag gråter för alla oss tårar tårar som aldrig vill ta slut. Jag gråter för den grinande häxan som med sitt tandlösa svarta leende suger blod ur Prins Einar, Prins Halvard och Prins Sven...ni som sugits ur sååå mycket energi och glädje..., jag gråter... Jag gråter för alla kära i min familj, vackra min syster och bror, mina farbröder, fastrar, morbror, moster...kusiner, er alla...Jag gråter och jag är Ursinnig! Allt går igenom min kropp!


Vulkanen småputtrar...kraften ökar ökar, det kokar kokar en ångande ångande Ilska som samlar samlar kraft...den är Enorm...Större än någon annan vulkan som någonsin skådats för den samlade massan innehåller Allt!!! Alllt! Allt ni aldrig fick uppfylla, Allt jag aldrig någonsin uttryckt och uppfyllt i mitt liv!


JAG RESER MIG! Ur den vidriga häxans våld och det fåniga löjliga trollets välde..Jag Reser Mig! Jag tar Språnget över den väldiga Klippans kant som skiljer mig åt ifrån Det Ljus Som vackert glimmar Därborta på Andra sidan! Jag Flyger, Jag Flyger! Jag Är Fri! Mitt Hjärta gråter av skrattets jublande Glädje! Jag Är Prinsessan, Jag Är Afrodite med bågen flygande med Hennes UrStyrka, Jag Är Beskyddarinnan... Jag Älskar! Jag Är Skrattets Glädje!



Älskade vår äldsta son målade denna bild när han var åtta år. Visar den igen.



... I dag... Jessika, jag, varit på läkarbesök för att undersöka mina blåsor i munnen...ringer..telefonkööö...nja jag ser här att du tillhör en annan vårdcentral...Ja, det gör jag...om och om igen denna reaktion...Ilskan väller upp i mig.. För första gången berättar jag om min situation, till någon som inte frågar, min situation som resulterar i att jag inte får köra bil och just nu har svårt att ta mig till den vårdcentral jag tillhör, en halv timmes färd med bil... Hon ger mig en tid på studs! Tack!


Jag väger mig på vårdcentralen, 55 kilo,... Är i mindre chocktillstånd!!! Förra året vägde jag 70 kilo, och hade runda kinder...beroende på kortison som jag åt... och 70 kilo är för mycket enligt det jag är van...men 55!!! Det är såååå mycket... Fööör lite!!!! Jag har hållit mig kring 64-66 kilo efter jag fick barn...innan det kanske kring 58-62 i min ungdom. Jag har gått ner en del innan blåsorna...men senaste veckan ungefär 5 kilo tror jag, har ju ingen våg hemma. Men jag vägde ca 60 kilo för en vecka sedan, när jag var på vårdcentralen med min son, vilket också gjorde mig förvånad, även om folk säger att jag blivit smalare.


Och sedan Apoteket, fick en gel utskriven, efter topp 5 min besök hos en läkare...hej och hå, nästa nästa nuffra i systemet in...innan jag gick ut när doktorn redan stod m telefonen i örat med nästa patient, hann jag i alla fall fråga, det är i alla fall inte virus? Nej svarade han...han var inte otrevlig men bråttom bråttom... Apoteket nästa hämta gel ..tyvärr säger den fina unga tjejen, vi har bytt datasystem så bl à bl à bl à... Min Vulkan rusade upp... Grrrr!!!! Detta för Grrr vaskade system i detta misshandlade vackra landet vårt... Allt skall vara det Nya!!! det nya det nya... datorer, fräscha stolar,... Allt perfekt till ytan... Men hur mår vi här inne i hjärtat många av oss? Jag började nästan ( ja lite svenskhet finns ju fortfarande i mig :-) ) skrika och gråta samtidigt där på apoteket!!!! Nog!!! Allt sammantaget!!!! Vso! Nog!!! Jag älskar interiör och allt vad det innebär men här i vårt kära land har många = alla? Myndigheter sjukhus, satsar mer på det än på människokontakten, ja om man bortser från skolorna då...suck! Där det på många håll verkar förfalla...Är det för att det är det vi kan bäst? Det yttre???
Här igen, den vackra gamla skolplanschen som jag hittade hos farmor och farfar
och hängde i våra pojkars rum.



Det kan inte vara möjligt! Jag vägrar tro på det! Vägrar! Jo, för jag ser samtidigt så många bevis för motsatsen när jag möter enskilda människor, men i flock vad blir bi då? Som en skock dumma kalkoner som irrar omkring med små hjärnor!!! Hjärnor har vi men vi uppför oss som att, ..."nja ingen säger något så då håller jag också tyst....lufsa lufsa eller irra irra runt som skock ja vet inte vad!!!!" Ja, jag är ARG i dag!
Jag sa till apotekstjejen, mer än en gång, det är inte dig jag är arg på, så ta inte åt dig! Men hela Apoteket vände sig om...oj något händer oj oj oj, voj, voj...! Någon blir Arg! Någon gråter lite...men apotekstjejen var mjuk och snäll och vi sa hej då! Och jag "taxiade" vidare till stans största apotek...vidarevidare...hitta medicin...i deras nya data system... Ja ja.. Egentligen skulle jag väl fått mitt utbrott hos läkaren och inte på Apoteket...men lär mig väl allt eftersom att pricka in det rätt.. Inte alltid lätt för en stackars ovan känsloförtorkad, menneska, he he!.. här på jorda, som sliter i sitt anletes svett..:-)...ja för slitit har jag gjort alltför länge...med allt detta förjordade förbenade utslitande tankesnurr...tankeverksamheten är som en maskin som kör på för egen räkning...om vi inte blir uppmärksamma var dag.


Det var lite om dagen för mig...nu ska jag gå och krama på min Gena som kommit hem, tjohooo! Men det är trängsel, vi har ju tre barn som hänger å klänger på honom :-)!

Hjärtan till er alla!


Jessika


If You Say One Prayer - Say thank You!




Ps. Jag menar inte på något sätt att alla i min släkt har levt och lever utan glädje och att ingen uttrycker sig i livet...även jag har levt med glädje i livet och uttryckt mig...men jag ser banden såå tydliga bakåt till mina älskade föräldrar, och mor och farföräldrar...det lever helt enkelt i min kropp...det sker en utrensning... Kraaam alla ni kära!

1 kommentarer

Larissa

23 Nov 2011 17:14

Hej kära Jessika! Jag älskar dina ord. Om vi skulle vårda vår inre lika bra som vår yttre, skulle vi må mycket bättre då. Men tyvärr glömmer man bort det så ofta. Bråttom- bråttom, ingen hinner titta in ändå. Bort kastad tid. Det är viktigt att allt är rent och prydligt, här skall det vara däst och ingen nöd skall äga rummet. Men inne i huset ligger människor på mage med kudde för munnen och skriker. Och sedan tvättar dem sina kuddar av gråttfläckar, - bråttom- bråttom, kanske någon kommer att titta in. Kram <3

Kommentera

Publiceras ej