Vacker Tystnad...Medvetenhet min följeslagare...lite Whole Foods

1kommentarer

Medvetenhet är min ständige följeslagare i Livet




Gokväll kära därute! :-)


Julsånger och mina små ljus tända här på rummet. Adventstider och i väntan på Ljuset!


I morse när jag mediterade så kom det till mig, ja det är i och för sig inte första gången sådana tankar kommer, men det kom att jag borde skriva i bloggen något om det här att vara tyst. För jag kanske ger intrycket av att jag tycker det är något helt fel att vara tyst. Men så är inte fallet. Tala är silver och Tiga är Guld sägs det... Jag anser att det finns skillnad mellan tystnad som utgår från rädsla och irritation, eller helt enkelt omedvetenhet...när man är ute och flyger i tankarna och är helt omedveten om sin omvärld... och sedan finns det tystnad som utgår från kärlek och ur hjärtat, ja en varm kärleksfull tystnad. Den senare typen av tystnad är väl den som är det vackra och upphöjda, men vi är människor på denna jord, här för att lära oss, så tror jag och känner väldigt starkt. Vi är här för att lära oss att följa alla våra olika förebilder, ja lärare, visa, profeter, vad vi nu vill kalla dem. Och många har vi haft på denna jord, både män och kvinnor tror jag. Många för länge sedan bortglömda. Men vi kan namnen på flera av de senare.


Morgonpromenad i park




Vackert citat som jag hängde upp på min spegel hemma i mitt flickrum
i byn för många många år sedan,...efter att jag läst Bröderna Karamazov
...och ja citatet hänger där än... numera arbetsrum/gästrum...




Och så här mycket hade det regnat under natten...välbehövligt för Houston.



Ja, när jag går igenom min resa så återkommer det ständigt...hur väljer jag...att utgå från rädsla eller kärlek i mina val och i mitt liv.  Och den ständiga följeslagaren i mitt liv kommer för evigt att vara Medvetenhet! Att vara medveten varje dag, ja varje minut och sekund om mig själv...mina tankar, mina val...och ja det är minst sagt ett jobb för livet...:-) För våra omedvetna tankar per dag hur många är dem? Ja, mina är huuuur måååånga som helst!!! Men jag lär mig med Sashas hjälp att, som vi säger "check in with my self", var är jag nu? Ja, jag tvingas till det nu!!! Det är livets gåva till mig...min ångest har givit och ger mig denna livets gåva.



Ett litet juldekorerat hus utanför...hela julkrubban till vänster och julklappar
och en omkullblåst tomte till höger...får se om den äruppblåst imorgon, ja
tomten alltså. Och bilden är lite uppstylad...jag la in lite starkare gladare färger
...det var ju så grått väder i dag...men ändå härligt och friskt. Hit är det nog
vackert att komma på kvällen när allt lyser.


Efter frukost i så drog vi iväg till Whole Foods...den stora ekologiska matkedjan..supermarket. Och där som jag sagt tidigare...sååå.....I goooo Craaaazyyy!!!:-) Där finnas allt! Tänk om den skulle finnas bredvid oss i stället för ICA... i mina drömmar:-) Kanske skall visualisera fram den...kanske den står där när jag kommer hem, ha ha! :-)



Hittade ett av mina favoritställen....chockoholic som jag är...fanns till och med
chokladtvål...ekologisk!!! Det ni!



Finns en till som Gooo Craaazzyyy in here! :-) Sashinka! :-)



Ser ni; inga hormoner, inga tillsatser, och ja pålitliga produkter...:-) När
skall vi ha det i vårat vackra land...mer av menar jag!!!



Samma sak gäller för kött...för dem som äter sådant...jättebra eller hur!



En bättre typ av Cola speciellt för barn att dricka, det innehåller sött, men
inte raffinerat...ja för mig är socker ett intet...och ja det är nog bra för vem
som helst att inte äta för mycket av sockerprodukter... Den här typen av Cola
finns att köpa på vissa håll i Sverige också.



Hit hittade jag först...mina gojibär:-) Och här på hyllan finns en hel del annat
bra...jag har slutat att ge mina barn oboy, istället köper jag nyttigare ekologisk
variant som finns på hälsokost...finns olika märken...och den är godare enligt
min smak. Ja, det är klart ibland" fuskar" vi med oboy, om det är totalslut på
det andra och det krisar..:-)



Och här finns nyttigare och faktiskt goda alternativ till bl a chips..något annat
att ha istället för chips...säger jag som äääälskar chips...men nu får jag inte äta
det. Men har faktiskt innan det försökt så mycket det går att köpa sk nyttigare
chips till fredagsmyset...Jag gillar helt enkelt att det finns sååååå många alternativ här!!!
Det är amerikanarne såååå bra på! :-) God bless America!


Ja så häär fullastade var vi när vi kom hem...det blev vitaminer och mineraler
...viktigt...och min parfym som är ekologisk...och lite smink gjort av mineraler,
ja bättre för huden... Och ja sedan handlade vi ju lite mat också grönsaker,
fisk som ni såg...faktiskt svärdfisk, första gången, som Sasha lagade till lunch,
blev mmmm!



Här är sedan den goda middagen som Sasha lagade...så tacksam...bönor, blandat
med råbasmatiris och grönsaker, och lite fräscha oliver (som jag får äta av i bland
...måste få i mig lite salt trots allt), och yougurtröra med gurka...mmmm! Nyttigt och gott!



Och här sitter lilla jag och smilar upp mig som vanligt:-) och skall precis inta
festmåltiden:-)! Ps...får hitta på lite roligare poser snart...istället för snett
huvud och litet leende...ja ja! Det kommer det kommer:-)!


Nu tänkte jag faktiskt vila lite och se något roligt...trodde jag skulle hinna se en roligt film...men jag, på doktors order måste ju få min åtta timmars sömn, viktigt för helandet...så det får bli ett avsnitt av Modern Family...eller kanske två...den är sååå himla rolig:-)!

Det jag vill be om ursäkt för är att jag ibland inte svarar så snabbt på mejl och sms...jag är såååå tacksam från mitt hjärta för de mejl och all uppmuntran och ja Allt! Tack alla fina vänner, ni är underbara! Men det går i vågor hur jag kan göra saker...
Även om jag har så mycket energi ibland så att det känns som att jag kan flytta berg... ja hur mycket som helst...  men i dag så somnade jag när jag låg och skulle känna in den oro som kändes i magen...men jag förstod genom att lyssna i tystnad, att det var min rädsla för min Livskraft som spökade återigen. Nu ser jag, jag känner in min Livskraft i mig som en Kärleksfull vän som vill mig väl, den vibrerar som Glädje i min kropp...när jag känner Livskraftens kärna så känner jag Joy! Glädje! Ja...om jag har kommit till kärnan vet jag i och för sig inte ännu...men det här är hur jag känner nu.


Kraaam på er alla fina vänner! Nu är det lite Modern Family...skratt:-) sååå helande för kropp och själ! ...och även en liten snack till min sista tablett...men en lättsmält snack i och med att det är så sent...nu är jag duktig i kväll, ha ha! :-)



Sköt om er kära ni!


Jessika



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!





1 kommentarer

Carina H

06 Dec 2011 09:59

Hej kära Jessika! Roligt att läsa som vanligt och du ser ut att må så bra :-) Så härligt rosiga kinder och glad :-) Jag tror jag oxå skulle go crazy i den affären, såg ut att finnas både ett och annat smått och gott. Nu ska jag i väg och köpa de goda gojibären och bjuda på till julen och tack än en gång för de goda teerna, druckigt mycke te och det är så gott och mysigt nu. Snö har vi och just nu kommer det mer.



Ha det bra Jessika och ta hand om dig <3 Hälsa Sasha / Carina H

Kommentera

Publiceras ej