Det lever en saga i mig

3kommentarer

Fear is nothing more than a mental monster you
have created, a negative stream of consciousness


- skickat till mig på mobilen av fina syster Natasha min -
(kan vara citat ur boken The monk who sold his Ferarri, som hon läser nu :-) )


Kära fina ni alla därute! Hjärtan i massor till er alla!

Har börjat morgonen med meditation och härlig promenad vid Mälaren och vindar som blåste friskt! Vattnet kluckade vid bryggan som vi alltid står på när vi gör några av våra övningar...och när jag hör kluckandets ljud så ser jag min käre älskade morfar i hans stövlar och båten...hur vi barn sitter där och det ger mig lugn...minns hur jag ibland när vi fiskade brukade halvlägga mig ner och bara lyssna på vattnets kluckande ljud mot båten...jag ser också min älskade farfar som vi ibland fiskade med i den gamla träbåten. Älskade ni båda! Tack för de fina minnena ni båda gav mig! Jag älskar er!





Så i dag upptäckte jag, med käre Sashas hjälp, att det lever en saga i mig. A fairy tale lives inside of me!

Vi gick igenom den ångest och ilska som jag känt den senaste tiden. Vad bottnar ångesten i...och när jag började fråga då Ser jag en Vacker flicka, Hon är vacker i Själ och Hjärta...som en prinsessa och en fé, en vacker flygande fjäril och blomma. Men hon befinner sig djupt nere i mitt moderliv...och hon ser upp mot mig och viskar till mig...jag förstår nu att hon i alla dessa år alltid har funnits där, och att hon hela tiden viskat stilla till mig; Jessika lyssna till mig...jag ser att hon är renheten och kärleken själv... och jag ser och känner i mitt hjärta att hon är redo att komma ut; att födas, men något har alltid stoppat henne, öppningen är för smal och för trång. Jag har under alla dessa år sparkat ner henne och förnekat henne, och hatat henne, varit arg på henne, skrikit på henne, jag har fyllt öppningen med så mycket skit och skräp och rädsla,... jag har varit så rädd för henne...att lyssna till hennes vackra och glada röst. Jag har inte lyssnat till hennes Glädjebudskap!



Sedan ser jag det löjliga lilla trollet...han går omkring med en tung kedja vid den ena fotleden, och fastkedjad till den elaka hemska häxan är han. Hon som sitter djupt nere i grottan och grinar som en vampyr. Det fåniga lilla trollet är den elaka häxans smutsiga lilla budbärare...han följer hennes skräckinjagande vilja med frysande rädsla blandat med någon sorts låg form av glädje. Kedjan som håller honom förevigt fängslad till häxan, är den enda trygghet det svaga trollet känner till...och hans huvuduppgift är att hålla den vackra prinsessan inspärrad.


Sagan slutar med att den vackra prinsessan flyger ut som en vacker ängel och fjäril, och hon lyser som en glittrande stjärna. Både det fåniga trollet och den elaka häxan, fega uslingar som de är, bländas av ljuset och upplöses till intet, ...för det är ju det de är, intet...en fantasi som inte finns! Prinsessan flyger fri och andas livsglädje och Liv! Hon skrattar ljust och sprider glädje och Kärlek runt omkring sig. Men när det behövs är hon all Styrka, med en dundrande Kraft som den ljusaste glittrande stjärna på himlavalvet! Och det Är Jag! Jag Är Född igen!





Godnatt kära underbara! Hjärtan!





Jessika



Tack Carina från kära älskade dalen min, och Anna i Moskva, Moskva som alltid är i mitt hjärta för evigt, tack för era så uppmuntrande kommentarer! :-)! Tack! Betyder mycket för mig att få respons och heja rop! Kraaamisar och Hjärtan! <3





If You Say One Prayer - Say Thank You!



Ps...tack fina söta min Natasha för att du kramade mig och hjälpte mig att lugna mig häromdagen när jag just hade haft min ångestattack...och tack kära underbara Sasha för att du hjälpte mig att gå på min sons körkonsert ikväll...så nervös var jag så att jag trodde att jag inte skulle klara det. Men det gick ju hur bra som helst. Tack fina ni! Och tack Gena alltid min älskade Riddare, för att du är vid min sida alltid! älskar dig alltid! Och tack min underbara Monia för att jag alltid kan ringa dig när som helst. Och tack min fina fina syster Susanne för all din hjälp alltid...och tack alla ni familj och vänner som hjälper mig...ja listan kan bli hur lång som helst... Kärlek till er alla!


Det här blogginlägget är föresten två dagar gammalt...strul med bildinlägg...min fröken Mac ville inte riktigt häromkvällen med bilderna...och igår kväll just den timme när jag skulle få i väg inlägget la internet av...så då fick det bli nu...hittat föresten min favoritplats i huset...schäslongen, ikeas supersköna Ektorp...så sitter här nu...min nya arbetsplats kanske :-)...ljuset är så vackert här också. Solen skiner i dag.
Kramisar på er! Snart lunchdags! Fisk i dag!




Min utstyrsel på äldsta älskade sonens körkonsert...barnens "juveler" som jag fick äran att bära inför konserten...av yngsta älsklingen, dottern vår och älskade mellanpojken vår :-) Armband och ring, Ja...och då får ju en mamma göra som hon blir tillsagd eller hur...visst är jag snygg:-)!


Kraaam!

3 kommentarer

innakarin

21 Oct 2011 16:56

Hej min stjärna. Jag har bara läst din saga som bor i dej. Eller bodde tills sagan var slut.Den är såå träffande och gjorde mej så stolt över dej, min brors dotter. Den är så verklig, det var nnog det som gjorde mej berörd. Precis den banan försöker jag hitta, eller våga hitta. Jag är fegare på nåt sätt. Kan ha med ålderna att göra. Men jag. om inte högaktar, så prioriterar jag dina ord just nu, konstigt att jag inte läser fler inlägg, men jag har dej in my mind mest varje dag titt som tätt. Och har kännt mej stressad därför att jag håller på och stiger upp ur ´det elaka trollets´s´grotta. Och är på en känslig nivå än så länge. Känns verkligen bra för mej att du finns här med ditt HJÄRTA/ kram

Anonym

21 Oct 2011 19:20

Visst är du snygg, men det är du ju alltid! :-)

Natasha

21 Oct 2011 19:49

Tack själv! <3

Kommentera

Publiceras ej