Tack du min vackra Eld...behöver dig så ikväll...

3kommentarer

There is no stress in the world, only people thinking stressful thoughts.
Dr Wayne W Dyer
There is no stress in the world, only people thinking stressful thoughts.
Dr Wayne W Dyer




Varför är livet här såå stressigt? Och då menar jag med att ha aktiviteter och skola och alla dessa kalas som våra tre barn skall gå på...känns det igen? Och ca två- tre mejl var och varannan dag från två skolor och ett dagis...om diverse aktiviteter, information...Det är i och för sig bra att få veta vad som händer i skolan...men för mig känns det överväldigande att hinna läsa alllt...samt delta i alla aktiviteter som jag inte hinner ändå. Det känns för mig som ett heltidsjobb... Nu när jag fortfarande inte är i full kraft så hinner jag inte med...och min älskade man reser i sitt jobb...ett sätt att försörja oss...ja ett måste...och nu känns det att våra kära fina far och morföräldrar inte riktigt orkar med i samma kraft som tidigare...ja vad gör vi då? Eftersom jag som jag nämnde inte är i full kraft....Det kommer men jag är inte riktigt där ännu... Vi sitter framför den vackra elden vid vår öppna spis, sent om kvällen...alla sover...vi sitter här och talar om hur vi skall lösa denna ekvation i livet...hur få livet att gå i hop.
Tack vackra eld...behöver dig så ikväll...ditt värmande ljus och ditt lugnande knaster... som har värmt hjärtan i årtusendes årtusendes...



Ja...hur lösa denna matematik...bo kvar...flytta...ja vi pratar i lugnet här om alternativ...


Hur skall vi leva våra liv i dag för att Leva och för att barnen våra älskade skall känna sig lyckliga och harmoniska...stressen smittar på barnen...hit och dit...


Ja...får sova på saken...och inte stressa om det...ofta längtar jag tillbaka till mitt Moskva där livet var mindre stressfullt...



Godnatt kära fina vänner <3


Jessika


If You Only Have One Prayer - Say Thank You!








3 kommentarer

Susanne

07 May 2012 23:30

Känns så väl igen, ständig undran om livet :) Jag tror på att skala ned och ha det vi verkligen gillar och älskar runtomkring oss :) Kraaam

Jessika K

07 May 2012 23:48

Jaa, sant...skala ner..rensa bort...få luft omkring sig i hemmet...Men var? Det är frågan? Men inget löser sig med stress...men livet runt vill så mycket stress känns det som...Att ha det man verkligen älskar och runt omkring sig ger lycka och glädje...och så enkelt som möjligt. Sant! Kraam syster min <3

Anna

10 Jun 2012 23:43

Hej fina Jess, åh, denna stress! Känner så väl igen den. Det finns en massa förväntningar från olika håll på vad man ska göra och vad man skall prestera, men även en inre stress och press från en själv - ofta för att man vill vara andra människor till lags och inte göra dem besvikna. Vi får ta ett stress-samtal eller mer ett antistress-samtal tillsammans, gärna med din fina syster Susanne. Allt blir lättare om man pratar om det och delar sina erfarenheter tror jag.



Var i lekparken idag och hörde en mamma prata med en annan förälder om stress - "när jag är på jobbet har jag dåligt samvete för att jag går tidigare för att hämta på dagis och samtidigt får jag dåligt samvete för att jag inte hämtar barnen tidigare från dagis" - tänk att så många känner så.



Vi måste få ventilera! Kanske hos mig, där vågorna kluckar och det känns så rofyllt nu i sommartid. Kramkram Anna

Kommentera

Publiceras ej