Rensa, skala av...0

3kommentarer

Choose to believe that it is easy to change a thought or a pattern
 
 
- Louise Hay -
 
 
Här är jag! Sen kväll! Fågelkvitter som gör mig glad utanför fönstret...mina minsta små sover äntligen...
I dag en ännu en dag i livet...träffat min snälla kusin Therese. Vi har lite projekt tillsammans och ja, talade även om livet och åt lunch. Skönt att komma i väg till stan...att röra på sig lite. Det har känts jobbigt sista tiden att röra sig ut mot stan...men jag tar tag i mig själv ändå för det behövs.
 
En kopp på Starbucks har dena fina text...
 
Hade ett möte förra veckan med min fina Sigrid hemma hos henne, hon bor inte alltför långt från oss...och vi talade också om livet och ja, vi delar vårt litteraturintresse..och hon inspirerar mig. Ja, så det känns sååå inpirerande och ett måste att träffa vänner ibland, jag behöver komma ut och känna att jag är igång och att jag gör saker som har med mitt yrke att göra.. Sista tiden ja...det har varit upp och ner...trots resa uppåt till mitt Tornedalen, så jag har ju rört på mig och inte varit hemma hela tiden...men ändå känns det så.
 
Hemma hos fina Sigrid...som bjöd på gott grönt te och sååå god lunch! Så mysigt hade vi!
 
 
Fågelkvittret är så vackert och rofyllt och levande här utanför...det är så härligt att kunna leva så här nära naturen. Tack Tack Tack!
 
 
 
 

Sommar sommar :-)...för några dagar sedan...
 
 
En ny dag...en ny dag... i dag sa min kära dotter med inlevelse... jag vill inte gå på dagis..där har jag enbart problem....hon sa det på ryska... Det visar sig att hon inte får vara prinsessa för en kompis, (det "problemet" har vi talat om länge... hon och jag ) och en fröken, kanske med rätta, har sagt till henne att det är något hon inte får göra, kanske klättra för högt upp någonstans..hon gillar att klättra :-) Men jag får kolla upp det :-) I dag var det inte jag som gick med henne till dagis lillstumpan min. Vi kan tro att barnens problem är små...men för dem är de väl lika stora i deras värld, liksom vi anser våra problem vara i vår "stora" värld. Tänk tänk att lära sig se sina problem som något annat än just problem, problem med suckar och stånk och stön... Att kunna vända på mitt sätt att se på saker och ting...allt sker i det inre...att nå ett lugn och en nollpunkt...som ger grunden i sätt att se saker...det vill jag lära mig...komma till...och föra vidare till mina barn...
 
 
I dag är en dag när livet känns tungt, ja kanske mer än en aning..tungt... olika besked och saker som händer runt omkring. Och en dag när jag känner mig som om mina handlingar skall minimeras till det minsta minsta minsta...för att orsaka minsta möjliga skada och problem... Nå nollpunkten, urpunkten...så att inga handlingar utförs...det är tyst och stilla! Det är 0!
 
 

Stilla...
 
 
Stilla stilla...men ändå längtar jag efter Aktiv Enerrgi och Rörelse....men det är Rätt Handling jag vill nå...som buddister talar om...ja, nu talar jag bara från hjärtat..men att inte komplicera det hela...som jag nyligen fick höra att jag gör...och nog gör, och att göra alla gott från mitt hjärta... Rensa rensa, skala av...det är mitt recept.
 
 
 
Ha det fint kära! <3
 
 
Jess
 
 
 
 
 
 
 
Så igen återkommer jag till att rensa, skala av, minimera...det är vad mitt inre viskar allt högre...