Glad Midsommar från Tornedalen :-) <3 ...Skrivet från sydligare trakter...

0kommentarer

 
 
 
Hej från norr och nu redan i syd...
 
Är uppe i vackra Armasjärvi! I dag har vi ätit en god... sen lunch ute med fina mammsen och pappsen min och min snälla faster Kristina...och såklart kära systra Susanne och hennes tjejer och min lilla tjej. Jag saknar min Gena och våra killar sååååååååå mycket. Känns sååå ovanligt att vara utan dem. Men så blev det i år av olika anledningar. De är kvar i Stockholm och firar midsommar med farmor och farfar. Men vi är här bara en vecka jag och vår yngsta lilla tjej. Och i slutet av juni bär det av till sydligare trakter med bad och annat kul med hela familjen. Känns härligt! :-)
 
 

Våra byarenar :-)
 
Midsommar blev mysig...min farbror Tore och hans vän Agneta kom också över efter en stund och åt med oss och fikade...jättemysigt. Sååå vi åt ute och höll som goda tornedalingar :-) vid gott mod trots alla bzzzz mygg som invarderade oss där vi satt...Men vad gör väl det det är ju Midsommar och då måste man ju vara ute eller hur! :-) Men fikade gjorde vi inne :-)
  
 
Här satt vi och åt midsommar lunch/middag :-) med våra vänner myggen!
 
 
Vid tiosnåret så drog Susanne och jag och barnen i väg till grannarna, familjen W, tvärsöver...(där vi lekt mycket som barn)...och där blev det nu bastubad för barnen...och fika och mysigt prat om gamla minnen för oss vuxna och ja himla trevligt :-) Jag och min tjej gick hem vid ett-tiden...då hade hon badat bastu mitt i natten för första gången och även badat i den kalla Armasjärvisjön :-) tillsammans med de andra barnen. Vilken upplevelse!!! Tack snälla Sofi! :-) Hela huset myllrade av barn och hela deras släkt. Så nu sover min lilla stumpa gott i sin säng :-) Susanne och hennes äldsta tjej är fortfarande kvar däröver och spelar fotboll...där är det full fart :-) Himla kul och mysigt var det att besöka dem och såå gästvänligt...Tack fina ni! Minns min barndom hos er...dit vi sprang brorsan och jag så fort vi ätit upp farmor vårs torkade renköttsoppa :-) 
 
 
Här i huset har vi suttit hos farmor och farfar och ätit torkat renköttsoppa många många gånger...Här springer våra barn på väg att plocka blommor :-) 
 
 
Nu dags att lägga sig här! Hoppas ni alla vänner haft en härlig fin Midsommar var ni än befinner er!
Kärlek!
Jessika
 
Ja det här inlägget och några till har jag inte fått i väg... svårt att ladda upp bilder uppe i byn...så jag kom av mig lite... :-)