Ljuset är Starkare! Och Helig Vrede!

2kommentarer

Whenever you are confronted with an opponent,
Conquer him with love.

- Mahatma Gandhi -





Kära vänner...hemma för flera dagar sedan...men dålig på att skriva...sovit och sovit första tiden. Halva dagar, hela dagar...Som jag skrev på facebook, jetlag och ja...auran tar längre tid på sig att hinna i kapp när man reser, den är lite söligare, so to speak... den kommer fram ca tre dagar senare och det märks...känts att jag inte varit helt på plats hela jag...struntar i om man inte får skriva sånt i Sverige (?), placera in mig i ett fack då, ni som vill...vilket det nu blir...hon som tror på auror, bla bla bla... ja, lite lite ? på dåligt humör kanske kanske, eller arg, arg på ja se nedan!!!



...Men nu har jag kommit igång igen, det vill säga vaknat och hela jag är på plats, skulle jag tro?... och så smäller det till igen med den kära dumma vännen!!! excitement, ångesten...men jag struntar i den i dag!?... Grrrr! Sur och irriterad på att den kommer och stör mitt liv, tack å lov mindre nu men varför skall du komma överhuvudtaget. I går kunde jag inte gå och hämta min söta lilla dotter på dagis som jag så gärna ville, hon skulle bli så glad och jag också...och inte kunde jag ta på min härliga polkagrisrandiga regnkappa och lika polkagrisrandiga stövlar för det regnade så det skvalade...
Min polkagrisrandiga utstyrsel...redo för regn...tack bästis Anna för tipset...vi är polkagrisar tillsammans du och jag :-) (ps...och ja, var kan det här måntro vara inköpt...???:-) )
och det hade varit så....jaaa ni veet att gå där i regnet tillsammans henne och plaska i vattnet tillsammans...Arg Arg Arg!!! Och inte kunde jag sitta och skriva som jag ville....har ju så mycket ideér. Allt jag vill göra! Och i dag ville jag gå med både min sjuåring till skolan och min tjej till dagis...men Nej!!! Blä Blä Bläää!

Ja, så känner jag mig nu! Och till råga på allt så ringer postkodlotteriet och stör nu också...alla dessa dumma telefonsamtal med hurtiga glada (ja visst glada, kiss my ...!!!...yta yta...men ok alla måste ha ett jobb, jag skäller inte ut dem, jag var faktiskt trevlig mot honom, men jag sa ifrån!!!...) "just nu har vi en kampanj...går du med i postkodlotteriet just nu, så skickar vi dig ett bäddsett heeeelt grattis! Bara just nu!!!" Jag vill inte vara med i något irriterande postkodlotteri där man måste skrapa lotterna tills fingrarna blöder...suck! Och jag vill inte ha något fult bäddset!!! Sluta ring!!! Måste ut ur detta hus!!! Förlåt vackra hus, som jag älskar...får nog stänga av telefonen, dagarna i ända...men skall ju inte prata i mobil mycket alls utan helst i vanliga telefoner (och inte i bärbara alls!!!) enligt rekommendation... Och Nix hjälper ju inte ett sk..t!!!
Men i förrgår så hade jag så himla trevligt och mysigt med min syster Natasha, min mans lillasyster. Vi satt och lunchade på vårt vanliga ställe i evigheter, ...likadana tröjor hade vi dagen till ära, ha ha! Ja ovetandes hade vi tagit på dem samma dag. :-) Och det var första dagen jag tagit mig ut på riktigt vaknat till
Söta Natasha


Vår goda dessert, jag höll mig dock till de smaskiga bären i skålen...mmm...annars älskar jag denna morotskaka :-)


Här sitter vi systrar...Natti alltid lika fotogenetic...och jag i nya brillor...som min kära vänninna påpekade att jag ser ut som en av Dupontarna, ha ha! Ja, vet ej inte om de glasögonen är jag ännu...:-) Ja i och för sig sa hon att vi båda såg ut som Dupontarna tillsammans (Ni som läst Tintin vet) ...men jag tror att hon fick tankeassociationen via mina svarta brillor :-)


...och trodde då att det skulle vara likadant dan efter...så jag också kunde börja gå med mina barn så ofta som möjligt till skola och dagis...och förhoppningsvis småningom på olika aktiviteter. Kan ju känna mig stressad av mycket folk...Samtidigt som jag känner mig redo att ställa mig på en stor scen och tala ur hjärtat om ja det som det är dags just då och nu att tala om...paradox...!!! Men jag skall strunta i ångesten nu! Kom och ta mig om du vill då? So, what else is new!!!! Trött på dig! Kom...sen är det över efter en stund...Ljuset är starkare! Promenera, kreativitet och skapande...action...saker att göra...så skall det gå tilll!!!

Nu är det kväll...sovit...varit med mina älskade barn...talat med min älskade man Gena som är i Moskva, ja nu flygit till annat europeiskt land...på resande fot...Och jag älskar Dig min Gena bara så du vet Mer Än Hela Universum!
Och i går var det Guds Moders Dag i Ryssland! Och i går invigdes ett kapell med en kopia av den kända Andrej Rublevs ikon "Troitsa", Treenigheten, för människor att komma att besöka. Andrej Rublev levde i slutet av 1300-talet till början av 1400-talet...och just den här ikonen är bland de viktigaste i ryska historien, om inte den viktigaste. Har alltid älskat den ikonen. Och just den Heliga Modern är som ni kanske vet för mig mer än ord....ja, hon är Himlarnas Drottning!
Kapellet med den vackra ikonen "Troitsa".
Godnatt på er kära! Av en mycket gladare Jessika!
Från mitt hjärta så är jag såååå tacksam för såååå mycket i livet! Tack tack tack!


Kärlek


Jessika


Och tack käre Mr. Gandhi för ovanstående citat...det sa mig mycket i dag till mig själv...i förhållande till att betrakta mig själv och min ilska.

If You Only Say One Prayer - Say Thank You!

2 kommentarer

Jenny palmquist

23 Sep 2011 10:32

Underbara regnkläder jag blir glad bara av att se dem. Blir ännu gladare av min inre bild av dig och barnen hoppande i stora vattenpölar. Härligt med höst rusk då. Kram Jenny

Natasha

24 Sep 2011 16:39

Kärlek till dig!!

Kommentera

Publiceras ej