Födelsedagsfest å Vulkanutbrott

1kommentarer

Gör vad du måste göra. Under tiden, acceptera det som är. Eftersom intellekt och motstånd är synonymt, befriar accepterandet dig omedelbart från intellektets dominans och återger dig därmed kontakten med Varandet.




Hej på er alla därute! :-)

Long time no see...råkat ut för en dunderförkylning...och nu återstår heshet och hosta...men det börjar bli bättre tack och lov.
Spritter i mig av kreativitet och sååå mycket som jag vill göra...måste skaffa ett anteckningsblock bredvid sängen...igen...för att det kommer saker i halvvaket tillstånd...och så tror jag att jag skall komma i håg det...men men...ja i morse kom jag i håg en del men inte allt...hmmm! Jag var så himla säker vid femtiden eller så...men det här kommer jag absolut i håg...men nu lägger jag ett anteckningsblock bredvid sängen. Känns det igen??? Tror det är många av oss som har det här...drömmar i halvvaket tillstånd som vill säga oss något viktigt, och vi tror vi skall minnas det...men men...Rekomendation ha ett litet block och penna på nattuksbordet...el dylikt...och skribbla ner det. Det är budskap från ovan!!! Kan hjälpa oss i livet! Känner att jag måste lyssna ordentligt på det. :-) Såg saker så tydligt i natt och så skrev jag inte ner det...men kommer i håg lite i alla fall.
Och nu skall jag gå ner och skicka killarna mina på kalas! :-) See ya!
Killarna får hjälpa morfar Sven att gräva grus innan kalaset...här skall äääntligen bytas grus på gården....


...hårt jobb :-) ...är bra för kropp och själen :-)...morfar sa att de skulle få valkar på händerna...och det inspekterades nogrannt efteråt...hmmm...hade det blivit några efter så hårt arbete :-)


Igår firade vi Moskvatjejgänget...ja de av oss som var här...underbara Kristina som fyller år! Tjohooo för henne å Grattis! :-) Och en annan av våra underbara fina vänner K var inte här, men hon var med ändå! Grattis på er båda! Love you! Hjärtan till er! Sååå glad att komma ut med härliga vänner, och äta god mat, de gjorde special mat till mig, sååå gott, vegetariskt, kändes att det var proffsiga kockar och bra kvalité på maten, tydligen så har det ekologiska produkter. Passar mig perfekt! :-) Restaurang Gotland här i Stockholm! Rekommenderas! :-) Tack fina söta vänner för i går! :-)



Här har vi hela glada fina gänget! :-) ...utom jag som tar kort :-)



Kristina beställer god gotländsk ekologiskt lamm....mmm var det för dem!




En smakbit av vackra Gotland :-)


‎...en hostande och frustande Vulkan vaknade i morse, fyra timmar sov hon i natt...nu har hon lugnat sig...lavan lagt sig...kramats och pussats...nu går hon och lägger sig...en stund..snart upp igen..göromål i dag... Å Hjärtan!
Ovan är taget från en facebook kommentar jag skrev...tänkte jag spinner vidare på det...




Ja nu har här hunnits med meditation...med käre Sasha och med lite work. Det var välbehövligt. Och vadan denna vulkan? Ja, Jessika...vadan denna vulkan...arg, frustrerad på att jag inte kan göra saker i den takt som jag vill, känner mig sååå kreativ, vill så mycket, och hostan håller mig vaken, min lilla fyraåriga gumsan min är inte här... Hon har det i och för sig såå bra där hon är, med sin älskade pappa Gena och kära sin farmor och farfar som hon älskar så mycket. Och de är alla i sydligare trakter, vid havet, och det är jag jätteglad för. Speciellt att far och dotter får några dagars egentid, det behöver de, och att min älskade Gena får vila sig några dagar innan hans konferens börjar. Han behöver vila lite från allt jobb jobb jobb och allt för mycket stress som sliter på hälsa och allt...Puss min fina! Men kände mig ändå arg att min lilla är borta, två veckor istället för en som jag sa från början (jag kom just hem från USA, så skall vi skiljas igen) ...men jag vet att hon har det bra och roligt, finna några kompisar där som hon kan leka med... :-)...men vad hände med talesättet "att ryska kvinnor styr i hemmet"??? Ja, jag har väl inte blivit tillräckligt rysk ännu!!!...Men working on it!...och skall lägga till en god portion av tornedalsk kvinnlig styrka i det hela så... Vänta bara!!! Puss älskling söta min!
Och de här vackra blommorna kom min fina syster Susanne med bara sådär för någon dag sedan. Tack fina du! Lite blommor behövdes här som pausbild :-)


Vulkanen i morse var väl ingen rolig syn kanske... men det är förtryckt livskraft skulle jag tro... som böljar ut och när den inte kanaliseras i kreativitet...så uppstår ilska...som funnits i mina celler i så många år, samt annat skräp...och ja, och ta det på fyra timmars sömn, förkylning, hosta, heshet (åh stackars mig)... en försenad älskad son på väg till skolan...tar allt i sin takt, inget stress här inte, vilket är helt rätt för hälsan och dröm dröm och filosoferande på morgonen..ja såå sunt egentligen... då har han ju en jobbig mamma som stampar, och tittar på klockan, ...och sedan...sockar slängda kors och tvärs och träningskläder hittan och dattan sedan hela helgen, pyjamaser liggandes här och där...tåget till skolan går om fem minuter...frukost ej äten....vad blir det...Vulkan....Grrrrr!!!

- Jag tar alla era träningskläder och samlar i hop i en stor soppåse och slänger rubbet!!! ...och sluta detta eviga smsande och peepandet och tick tickandet  på mobilen.... NÄr skall du måla föresten??? Du har lovat att måla mig en tavla i ett år nu...och att börja måla överhuvudtaget, du har ett fint målarstafli...varför har du fått det om det bara står där oanvänt?...
Och ja, varför tar mamma Jessika upp allt detta när det är två minuter kvar tills det är dags att vara vid tåget? Suck! Vår son, den äldste, som jag talar om nu, är en så begåvad konstnär, det såg vi redan när han som två och tre-åring kunde rita saker som hade rörelse i sig, och nu helt plötsligt så spottar kloka mamma Jessika ut sig allt det här...Ja, det är inte lätt att vara barn...eller vuxen...suck...och trötta...som vi nog båda var. Men dessa eviga data/mobilspel gör jag snart mos av!!! De får spela på helger, när mammas regi gäller, begränsade tider. Vso! (that´s it!)

Sedan var i och för sig mamma Jessika - jag - glad att jag kunde smsa min älskade son, tack tekniken och mobiler!,  och pussa och krama honom och säga förlåt...men ändå säga att vi måste prata om vissa saker hemma... men jag överöste honom med kärlek...för skiljas sådär går inte, i alla fall inte för mig, om bara för en skoldag. Och det mesta hade ju från början med mitt eget skräp att göra...men vi har pratat om saker och kramats på riktigt nu, skönt!

Och ja, ett annat tema som jag inte tänker gå in på mycket nu är...att jag nu förstår lite lite lite, ja mini lite er föräldrar som har barn varannan vecka...att måsta vara utan sina/sitt barn halva tiden, på något vis missa halva deras uppväxt... Detta för att jag saknar min min lilltjej så mycket nu, och tycker jag missar så mycket tid med henne...även om jag vet att hon har det bra. Det eftersom jag också nyss var borta, och nu är hon borta igen,... Det gör att det känns lite som varannan vecka... Och även min käre man...saknar saknar!!!
Det är såklart inte riktigt så att föräldrar som delar vårdnad rakt av missar halva barnens uppväxt, eftersom föräldern ändå finns med, per telefon osv, men det är inte den naturliga kontinuitet och trygghet som jag tror det ger att leva i ett hem. Med det inte sagt att föräldrar som har sina barn varannan vecka ger sina barn otrygghet...men det skulle göra ont känner jag i mitt fall, att leva så hela barnets uppväxt...och hur känns det för barnen? ...tänker också på barnen att färdas, med väska mellan två hem, hela uppväxten, även om man han sina egna rum på båda ställena, men ja....känns konstlat. Men komplicerat ämne...Ja, lite mina tankar om det...men får återkomma senare...det här inlägget tog längre tid än jag trodde för min kära väninna fröken Mac...är lite strulig i kväll...vet ej vad problemet är...men tagit tid. Och nu vill jag få in lite foton också och hinna sova...
Så får bli allt för i kväll...skriva älskar jag...men min fröken här hänger inte med i mitt tempo riktigt...dags att vila kanske för oss båda:-)
Vår äldste älskling målade en tavla...ja vad annat kan man göra när mamma "vrålar" så där...gulp...men vi har kramats och pratat när han kom hem från skolan...och jag sa att om du vill måla så gör det från hjärtat...inte för att du måste...och jag vet att han älskar att måla. Den här tavlan tog 20 minuter att göra. Jag älskar den. Tyvärr syns inte färgerna ordentligt eftersom jag använder min iphone som kamera...men jag älskar den. De storslagna bergen...



Det blev som sagt var läkarbesök i dag och apoteksbesök idag istället för det jag planerat, men jag hade ingen infektion, utan virus som halva Stockholm, host host! Mina läkare i Houston ville att jag skulle gå till läkaren och ta prover för att de vill se så allt står rätt till, så att ingen medicin påverkar mig negativt. Men allt verkar ok. Nu skall jag väl bara försöka prata mindre så min heshet försvinner...hmmm.....får se hur det går :-)
Ps. Jag vet också varför jag är arg...jo, avslöjad...jag ville komma och överraska våra älsklingar nere i södra Europa...nu på onsdag...men kan jag resa med denna förkylning...Näääää! Inte med alla mina kombinerade sk tillsånd... Så det gick inte! Men det får bli nästa gång! Alltså skall jag göra annat här...kreativa saker...:-) överraskning!
Och under vulkanen döljer sig Livskraften...och jag Lever! ♥

Tack tack tack alla gudar! ♥
Kraaam å Käärlek




Jessika
If You Only Say One Prayer - Say Thank You!


‎...en hostande och frustande Vulkan vaknade i morse, fyra timmar sov hon i natt...nu har hon lugnat sig...lavan lagt sig...kramats och pussats...nu går hon och lägger sig...en stund..snart upp igen..göromål i dag... ♥
Like ·  · 10 hours ago
Mehdi Oguzsoy likes this.
Maria Persson Hon, det är du?
9 hours ago · Like
Jessika Kaganovitj Ja...nyss hemkommen från läkarbesök...hostande "halva natten"...kändes det som...trött...blev inga "roliga göromål" utan läkarbesök...och apoteket, men bara virus som alla andra. Förlåt hela Mänskligheten för mitt humör i morse...under vulkanen döljer sig livskraften...och jag Lever! ♥




1 kommentarer

Susanne

04 Oct 2011 00:20

Tack för ikväll, sent, hmm, men nu fick jag lite kreativ nattlig bloggläsning så jag kan sova gott. Vi ses imorgon, idag egentligen, klockan är mycket. Dags att sova gott nu du och jag. Kramis

Kommentera

Publiceras ej