Gjorde en "tornedalare"...och födelsedagsfirande med älskade Moskva tjejtousofkan!

0kommentarer


Men till er som vill lyssna säger jag:
älska era fiender, gör gott mot dem som hatar er.

Lukasevangeliet 6:27

Så som ni vill att människor skall göra mot er,
så skall ni göra mot dem.

Lukasevangeliet 6:31





Hej alla fina mina vänner därute!

I dag lördag...en dag med mina barn, mysigt, och med mina snälla svärföräldrar. Men på eftermiddagen åkte jag och yngsta min tjej i väg till älskade och snällaste i världen kusin Lena min,   (ja förutom hennes syster Maria då som är precis lika älskade min och snällaste i världen, men hon jobbade tyvärr, annars bor hon nära) och deras lilla söta dotter, de har barn i samma ålder som vi, så deras fina killar var hemma också. I vanliga fall åker jag dit med hela min barnaskara, men nu tar jag det lite lugnt, så tänkte det passar bra med en liten tjejträff.



Tack fina snälla kusin min Lena för mysiga timmar hos er...inkraschande som vi kom så där bara, jag och minstingen min :-)!

...ja, vi gjorde en tornedalare, ha ha! vi kom oanmälda, har ju inte setts "på år och dar" så vi bestämde oss för att dra ditåt, och jag tänkte, ja står kvasten inte för dörren så är de väl hemma så då är det väl bara att gå in i stugan, he he! :-) Och se, ingen kvast för dörrn så då "klivade" vi in, och stannade några timmar, hade tänkt stanna bara en timme, men det bidde mera. Tjejerna hade jättekul i sin rosa fantasivärld, ja sådan som den kan vara i fyra års åldern, sötisarna våra. Och vi mammor och pappan i huset för den delen satt och pratade och fikade med tända ljus...mysigt. Mina killar åkte i sin tur i väg till älskade syster min och hennes fina familj och hade kul med deras vackra fina barn. Tack fina pappa M där hos syster Susanne, som är bortrest, så han håller ställningarna med alla barnen. Och nu fick han två extra barn, halva dagen, kusinerna.
Och här är "moi", i deras fina nya "make over" vardagsrum/matrum, så fint så! Och fönstrena har de också bytt ut till stora fina, inte med på bild dock, men sååå my cup of tea! :-) Äääälskar stora fönster!


Det sååå snygga matrummet! Och gäster inväntades på kvällen. Så vi tornedalingar kom lägligt, ha ha! Men Lena är ju också tornedaling i själen, eller hur :-)...mamma din är ju min jättefina faster ( som jag hoppats träffa, och även systra din, men det var verkligen ett spontanbesök...så vi hann knappt med i svängarna själva, så snabba var vi, jag och dottra min :-), sån är jag egentligen, snabb i svängarna och spontan, nog både jag och min älskling Gena :-), men vi får ha rikttig tjejträff snart, eller hur ) så du Lena har väl de starka rötterna som väl aldrig går ur, och alla somrar där uppe bland mygg och fiskande och bad i älven vår, och tältande utanför huset halva sommaren,...och gud vet allt vad vi gjorde i barndomen, de sitter väl i :-)!



I går kväll var jag faktiskt på födelsedagsfest :-), Tjohoooo! Och inte vilken som helst! Det var fina underbara vännen min Malin som fyllde år. Och hela vår Moskva tjej"tousofka"/gäng träffades, ja inte hela, tyvärr var inte alla där, en hel del tjejer och familjer är fortfarande ute i olika delar i världen, eller i Moskva.

Tack fina världens bästa fina ni! Det var såååå mysigt att träffa er! Love you love you love you! Och en av tjejerna hade kommit över helgen från Moskva, i andra ärenden också, men det var sååå roligt att se dig fina söta du, och er alla underbara! Näring för själen för mig att bara sitta och skratta och prata med er alla! Tack söta ni! Och Grattis min Malin!
Jenny, Kristina, jag, Malin, Annelie och Marie. Puss å kraaam på er!


Och tack min fina Malin för god mat som du gjorde speciellt för mig, med min specialdiet. Kraaam!

Ja, så det blev en ganska sen kväll med mycket prat och himla himla mysigt och trevligt bara! :-) När jag blir helt frisk så skall jag bjuda in er alla!!! Hela min kära älskade Moskvatousofka från världens alla hörn, på en riktigt stor fest, kanske nästa sommar, ryms vi på vår gård måntro?...men då får ni komma allihopa bara så att ni vet det!!! Även ni som är kvar i Moskva eller någonannanstans i världens hörn eller i Sverige för den delen, får ta er hit, Basta!!! Älskar er alla! Det ser jag fram emot sååå mycket och mycket mycket annat roligt i livet! Vänta bara! :-)!



Ja, dags att sova här , klockan närmar sig tolvslaget och min äldsta son skall väckas klockan sex!!! imorgon...varför...jo, som jag skrev på fb...hurtiga fotbollstränare planerar fotbollsturneringar i ottan...har de hört talas om vilodagen? Kan behövas en för både vuxna och barn, att få vila ut lite en söndag...mysa ta det lugnt, gå i pyjamas hela dagen...:-) Men det kan ju bero på sådant som att de inte fick andra tider i sporthallen, who knows??? Hur som helst ställs klockan på sex...men sedan går jag och lägger mig igen, är sååå tacksam att han blir upphämtad, och tyvärr kan jag i morgon inte följa med på turneringen. Men det kommer, det kommer. Viktigt för mig att stå och heja på mina älsklingar vad de än bestämmer sig för att göra, bara de följer sitt hjärta! Jag reser mig, jag reser mig! Och ställer mig med armarna utsträckta med det gyllene ljuset strålande runt mig, och jag sätter mig på min vackra strålande vita häst som den gyllene Athena med sin båge. Det är jag! Jag reser mig!



Vår vackra by...Glada sjön...


Älskar älskar att skriva! Och det kliar i fingrarna mina att skriva och att uttrycka mig... och olika spännande projekt och ideér har jag såå många av...så mycket energi i mig ibland att min kropp har svårt att ta det. Det är inte så att jag inte har haft ideér förut, det har jag, och jag har känt mig inspirerad, men ofta, inte alltid, har jag känt mig rädd och blyg och varför skall just jag kunna lyckas och vem är jag att göra det osv



...men nu känner jag mig...fylld med en enorm styrka och kärlek till världen och alla, så ofta...så det överväldigar mig. Men jag är också jobbiga tjatmamman, alltsom oftast, och värsta kraaammamman ännu oftare...:-) och Grrr känslor om än det andra och det tredje överkommer mig, men jag är också sååå lycklig i mitt hjärta så jag vill omfamna hela världen ibland...så det är som det är...det är jag just nu. Det jag är glad för är att nu törs jag i alla fall känna och jag är sååå mycket mindre rädd för att vara den jag är! Och det är såå oerhört skönt! Att bara vara den jag är! Som en enorm tyngd lyfts från mina axlar...tackar gudarna för det och Universum och för all vägledning och för allt! Och tack för de kommentarer och brev, mejl jag får, det betyder nog mer än ni alla tror! Tack kära fina underbara alla ni! Kärlek från mitt hjärta till er alla!

Godnatt alla vackra ni själar därute!


Hjärtan


Jessika




If You Only Say One Prayer - Say Thank You!










Kommentera

Publiceras ej