Blodinfusion och Vila

3kommentarer


If Only Say One Prayer, Say Thank You!





Hej kära vänner!
Hoppas allt är bra mer alla! Sitter och gör min sista blodinfuison innan resan, sedan blir det ett tre veckors uppehåll, egentligen skall det vara bara två veckors uppehåll, men Dr Burzynski sa att det var ok, men sedan fortsätter vi. Jag har en hel "cocktail", av mediciner. Det är alltid trevligt att träffa Dr Burzynski, han är en väldigt glad person, skrattar och skämtar mycket, han är från Polen ursprungligen, och när vi träffas så talar han alltid ryska med oss, han minns sin ryska ganska bra fortfarande, men när det gäller det medicinska så talar vi alltid engelska. Någon dag skall jag försöka berätta vilka mediciner jag har.. om det är inttressant. Men det jag kan säga är att de jobbar med gen targeted terapi här. Det går ut på att endast försöka döda de celler som uppför sig som de inte skall... Vanlig chemoterapi, slår tyvärr ut som jag förstår det, även så kallade goda celler, och gör att immunförsvaret försvagas väldigt mycket. Och det i sig kan göra att man lättare blir sjuk och svag.
(Sjuksköterskan Laura, som heter Erickson i efternamn, hennes "great grandfather" emigrerade från Sverige till Amerika, så hon vill gärna besöka Sverige, tillsammans med Sasha, i rummet där vi alla får "infusions")

Här på Burzynskikliniken poängterar dem att det är viktigt med dieten när man har cancer eller tumörer. Mycket mycket grönt, inget socker, socker föder cancer, och just nu skall jag inte ens äta frukt som är för söta, inget vetemjöl, vilket betyder inget bröd, pasta, fullkornspasta är ok men kanske inte för ofta, och i mitt fall ingen salt heller. Jag har vant mig.. är tacksam att jag kan ha min mörka choklad ibland, några bitar då och då, två-tre. Och jag får tillskott för att stärka immunförsvaret, det är så viktigt i mitt fall, och för alla med cancer och tumörer. A och O. Också så viktigt att ha ett bra pH-värde. Här vet de sådant, och ser på människan som en helhet. Det känns bra! Och att skratta och ha en positiv livssyn hjälper mycket säger dem här också:-) Även om det är tufft ibland... Men det hjälper faktiskt!
(Sitter och bloggar lite vid dagens infusion)
Sitter två män och får blodinfusion också några fåtöljer bort. En talar väldigt högt, och han är verkligen en "southern guy", vi vet redan, alla i rummet, att han inte är förtjust i Obama och hans politik, och han anser att Fox nyhetskanal är den enda kanal som talar sanning. Dödsstraff är väldigt bra osv....Ja, hans åsikter är inte "my cup of tea". Jag tycker mycket  om Obama, och har fått intrycket att Fox nyheter ljuger "mest av alla". Är absolut inte för dödsstraff... Här kan man se hur åsikterna skiljer sig så mycket mellan Texas/södra USA, och de som bor mer norrut i USA, Michigan, Illionois, New York osv... Sasha bor i NY, men har bott fem år i Chicago, Illinois, och har många vänner därifrån. Människor där är upprörda över hur de drar ner stöd för arbetslösa, vill införa lägre pensioner, och de som redan har lite skall betala mer skatt... osv. Mycket aktivitet på facebook om detta nu, kan se det genom Sashas gamla vänner norrifrån, och samtidigt ser vi hur de ser på just den situationen helt annourlunda här, två olika världar verkar det som... Här verkar Fox news, vara Sanningen, inte för alla såklart. Har dock inte följt situationen, ser inte på nyheter, men såklart läser jag en del nyheter nu på internet, äntligen. Har levt helt borta från nyheter i några år. Speciellt sista tiden. Nu känner jag att jag vill följa med mer, men ibland räcker inte energin till riktigt. Så mycket negativt. Det blir för mycket.
(Eldarna i vårt område, mamman stod med sina barn som sålde sina teckningar för en dollar styck, så jag var så klart tvungen att köpa en av dem var. :-), en föreställde ett vackert hjärta, och en ett äpple, tänkte på mina små älsklingar som också går runt och säljer tavlor ibland :-))

Hemma nu, sen kväll.
Efter blodinfusionen så var jag väldigt trött så efter lunch så sov jag nog i tre timmar... Det var skönt. Efter middagen så gick vi ut i det varma vädret på promenad och Sasha drog med mig in på Anthropologie, en av mina favoritklädaffärer här, han ville hitta något för sin syster och systerdotter, och det gjorde han :-) Jag hittade en kofta, för Paris som jag kan ha under min tunna kappa om det är kallt när vi är där, så det var bra att han drog med mig...hittade också en tunika som jag inte alls hade planerat att köpa, men den var fin. Sedan hamnade vi på områdets nyöppnade ställe, med viner och ostar, och levande musik, jag tog lite te. Vi satt inte sååå länge, en timme, det var trevligt. Sedan promenad hem, vi bor väldigt nära, och sedan Will & Grace en liten stund,såklart:-)! Så nu är det sent, så skall nog gå och lägga mig strax.

Tack tack från mitt hjärta alla fina ni för era stödjande kommentarer och mejl.

Kärlek till er alla!


Kramar i massor!





- Oprah for Nobel Peace Price -

3 kommentarer

Natasha

30 Mar 2011 12:10

You are fabulous! <3

Evelyne

30 Mar 2011 21:27

Jess, skal dere være i Paris eller i sør Frankrike? Vi er i Paris fra 15 til 25 april :-) det er godt å se at du gleder deg så mye til å møte dine kjære :-))) kos deg!!

Mikael

12 Aug 2011 00:53



Hej Jessica !



Jag hittade din blogg då jag var nyfiken att hitta

någon som kanske uppsökt burzynski:S klinik i Housten .

Jag har glioblastom IV och börjar fundera på om den

vanliga sjukvården är den vanliga vägen, jag har just

nu igenomgått 3 temodarkurer + strålbehandling + operation avlägsnade allt dom kunde se under microscop . Sen var kostar behandlingen där borta ?



Tacksam för svar



mvh

Kommentera

Publiceras ej