Flyttdag!

1kommentarer

- Humour lifts us up to God -
 
 
 
Gokväll alla kära fina vänner! :-)
Idag flyttdag, ingen pizza för mig som traditionen bjuder. Men dock god hemlagad mat, som Sasha gjorde,... vi hann till indiska mataffären och inhandlade kryddor och allt som behövs för god indisk mat. Och det åt vi nu i kväll. Sååå gott! Älskar verkligen indisk mat, har alltid gjort det, ja, ända sedan min kära man Gena tog med mig till en indisk restaurang första gången för många år sedan. En oerfaren tornedaling... som jag är, hade ju aldrig varit på en indisk restaurang förut. Att nu få äta det hemlagat och lära sig lite på köpet det är guld värt. Lärt mig att gurkmeja är oerhört nyttigt speciellt för mig nu. Och egentligen för alla. Finns i en av de supplements som jag äter till och med, som kliniken ger.
 
Bild från hotellet. ( En nyare bild än 2011 )
 
 
Har också varit på kliniken idag, och alla blodvärden såg bra ut, så det känns skönt. Min vän, ångesten har dock varit på besök på förmiddagen, men har tagit det lugnt i allt flyttande, ja vi har ju bara några resväskor... som vi lyckades fylla i två omgångar... hur lyckas man samla så mycket grejer på så kort tid... hmmm, ja en hel del böcker och videofilmer har det i och för sig blivit...  Angående min ångest; Sasha har sagt till mig många gånger, att gå till " the core of my being", någonstans i nedre magtrakten, hitta en punkt där, idag äntligen var det som om det klickade, såg i mitt inre hur det lyste där nere, (vid andra chackrat), och där kunde jag hitta någon slags ro, och andas från det stället. Problemet säger han, är att vi ofta är bara i våra huvuden, vi är inte i kroppen. När jag har hållit på att packa osv, så har jag försvunnit i tankarnas värld.. jag har varit bara i huvudet. Så jag satte mig ner flera gånger och andades och koncentrerade mig på den lysande punkten nere i magtrakten, andades från den punkten. Och det hjälpte faktiskt. Ska nu träna på det, så att det förhoppningsvis kommer automatiskt när en ångestattack uppkommer.
Har också lärt mig att släppa ut min rädsla och ångest via fingertopparna, ja det kanske låter konstigt, men det fungerar faktiskt, kanske inte alla gånger, men som Sasha säger, använd inte ordet, försöka, antingen så gör du det eller så gör du det inte. Så jag gör det... jag släpper ut min ångest via fingertopparna, jag överlämnar det till det Högre, jag brukar se framför mig en brinnande eld som tar min rädsla/ångest och upplöser den, transformerar den till lysande vit ljus, det förvandlas till lysande stjärnor... Ja, så brukar jag hålla på...
 
 
Utsikt från mitt andra fönster, här är man omgiven av stora Highways, it is America. 
 
Sitter på kära Starbucks med mitt gröna te, det är snart nio på kvällen. Vi har inte ännu fått internet i lägenheten som vi blev lovade idag, men troligtvis, förhoppningsvis får vi det imorgon. Känns så skönt att slippa hotell. Vi bor kvar i samma område, eftersom det är nära till kliniken och det finns mataffär, cafeér, trevligt, och mycket annat. Praktiskt.
Här kommer bilder från Flora & Muse och deras caféavdelning där de också har blommor, men det är kvällstid så det är lite utplockat med blommor, så får ta bild dagtid någongång också då det är fler blommor och ljusare från solen som skiner in. Nu vill inte datorn riktigt sätta in några bilder... hmmm! Ja, nu ville den äntligen!!!!
 
 
Annars är det så bra att ha lite bilder så att all text inte går ihop som en enda stor klump... Jag, gör alltid mellanrum när jag skriver, men sedan när jag trycker på publicera så skrivs allt ihop. Och "teknisk" som jag är, har jag inte lyckats klura ut varför texten gör så. Därför är det så bra med lite bilder, så det blir enklare för er att läsa. Nu dags att gå hemåt, har varit en lång dag,...egentligen så har skulle jag gärna sitta en stund till, men redan sent. Så vi ses imorgon, mina fina underbara vänner!
 
Sköt om er och tack för så fina mejl idag på facebook!
 
Lots of love,
 
från
Jessika
 
 
 
 
 
 
- Oprah for Nobel Peace Price -