Dr Burzynski - Min Hjälte!

8kommentarer

"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act but a habit."


- Aristotle -



Hej vänner mina kära!

Gör blodinfusion idag. Sitter och lyssnar på min gregorianska lugna sång. Skönt och lugnande för alla mina celler. Bra att kombinera dessa sånger med vår älskade Mozart. Andligt upplyftande musik för kropp och själ. Jag kan rekommendera boken, The Mozart Effect/ Mozarteffekten, skriven av Don Cambell. (Den finns i pocket på svenska) Jag älskar den boken. För mig var den väldigt inspirerande. Den visar hur musik hjälpt människor att bli friska, och även sång och ljud, liksom Aum-ljudet. Jag jobbade med den metoden ett helt halvår i Sverige förra året. Jag kombinerade att lyssna på gregorianska hymner tillsammans med Mozarts musik, en halvtimme i taget, det var efter ett speciellt program, med speciella hörlurar som de utvecklat. De som arbetar med denna metod i Stockholm, hjälper bl a barn med som har koncentrations utmaningar och kanske andra  svårigheter i livet. Men många människor, vuxna som barn har fått hjälp via dem. Det går till och med, i alla fall då gick det, att i vissa fall få hjälp via försäkringskassan, eftersom det är en väl utarbetad och seriös metod de arbetar med. Nu minns jag inte namnet på själva institutionen/ stället som jobbar med detta i Stockholm... men kan kolla upp det, om intressant för någon. Jag kanske återvänder själv till dem senare. Nu är min infusion snart slut. Har vilat mest här i min sköna fåtölj och började skriva ganska nyss.


(Dagens infusion av Avastin, happy and sleepy!)


Dr Burzynski är min Hjälte!!! Och hela kliniken, alla ni fina varma människor som arbetar här, Jag älskar Er!

Och Gena älskade min underbara du är min Hjälte!!! Och min Riddare!!! Tack älskade min.
Talade med Dr Burzynski igår och han gick igenom MRI resultaten med oss, mig och Sasha. Det visar sig att min tumör, sedan i september, då jag påbörjade min behandling här har minskat. Men det viktigaste är att de maligna/elakartade cellerna till 70-80 procent har utbytts mot vanliga celler i min tumör. Och den mest aktiva/aggresiva delen av min tumör är helt borta nu. Så det är Underbart Underbart resultat!!!


(Dagens vackra himmel här i Houston, strålande sol!)

Och tack min fina Sasha du är underbar och också min Hjälte! Du har hjälpt mig sååå mycket under detta år. Tack!

Och tack min fina älskade familj för allt erat stöd och er hjälp! Tack Tack Tack älskade mina! Love you love you!



Monia älskade min fina vän och syster, tack för all energi och hjälp du gett mig under alla dessa år sedan jag fick veta att jag hade en tumör. Jag har kunnat ringa dig jämt och få hjälp... mitt i natten, när som helst! Tack Tack älskade min!

Tack alla fina underbara ni därute vänner, ni som ger mig så mycket stöd det betyder såååå mycket, sååå mycket! Älskar er alla av hela mitt hjärta!

Så nu är det bara att fortsätta och se till att bli helt frisk och back in business! Det känns så skönt att få ett sådant resultat!. Dr Burzynski är en hjälte och en otrolig man, otrolig man! Också en man med ett stort hjärta det känns. Och det känns att han har lång erfarenhet, över 35 år, och att han jobbar genom sin intuition (så upplever jag det), hur han ser vad varje patient behöver, vilka mediciner som passar just mig. Och Gena utan dig hade jag aldrig kunnat komma hit, jag är så tacksam för ditt vackra hjärta, och bara allt! Jag älskar dig mer än hela Universum!
Kära vänner! Hemma igen, det är redan sen kväll, snart är klockan nio. Vi har ätit sen middag. Sovit sovit mycket stora delen av eftermiddagen sedan vi kom hem. Tanken var att vi skulle gå till vårt lilla shoppingområde vid femtiden, jag tänkte gå in på Gap och handla lite småsaker, lite...verkligen, har ingen lust att bära med mig ton. Böcker som inhandlats här skickas hem via post. En del får bli kvar till nästa gång vi kommer, men vet ej hur länge vi har kvar lägenheten... ja, vi får se hur saker utvecklar sig. Hur som helst så sov vi båda som stockar minst sagt och vaknade vid sjutiden skulle jag tro. Då jag knackade på hos Sasha...hallå! Oh, my God is it already seven!!! I can´t believe it!!! Var hans reaktion! Så då åt vi en god sallad som Sasha svängde ihop, med påde pinjenötter och vita bönor blandat med grönsaker... Gott! Men som vanligt är jag sugen på Plain Yoghurt med mina blåbär och med hallon. Kanske tar det som ett litet snack när jag tar min medicin senare... men bara lite. :-)


(Här är vår snälla sjuksköterska Anna som oftast gör mina Vitals, som de kallar det här, kollar mitt blodtryck, temperatur, and says stick your tounge out...osv.. och ser hur jag mår... innan läkaren kommer in)


Helt otroligt men känner mig fortfarande trött...hmmm. Så kanske skall ta och vila lite med en god bok, eller kanske njuta mer av lite Jane Austen, det får mig att känna lycka när jag ser de filmerna...tacksam tacksam för dem. Tack Tack England, ni mästare på att göra kostymfilmer!
Ja, det får nog bli så! En liten filmkväll...en början i alla fall, får se om jag håller hela kvällen ut. Men har mina tabletter att ta så det håller mig uppe, men ställer min klocka i alla fall så jag inte missar någon tablett. :-)
(Här står dr Burzynski, himself, tillsammans med sin fru, båda i nationella kostymer. Jag fotograferade dem i höstas när vi besökte en polsk festival. På kliniken går Dr Burzynski klädd som en vanlig läkare, i vit rock, bara så att ni vet :-)


Godnatt kära vänner och vi ses i morgon hoppas jag!

Kramar i massor ni underbara! Allt Ljus till Er! :-)



Jessika




(Gudomligt vacker solnedgång i Nice, november 2010)



If You Only Say One Prayer - Say Thank You!


Jag tackar Det Högre och Universums Alla Hierarkier för Allt! Tack Tack Tack!

8 kommentarer

Susanne

04 Jun 2011 12:46

Sååå fantastiskt att höra min älskade syster, jag blir så tacksam jag också för allt, så lycklig, så glad, så allt man kan tänka sig. Jippie! Vilken fin bild på dig, du lyser...Kramelikramar och Pusselipussar

Magnus Johansson

06 Jun 2011 14:02

Hej Jessika,

Jag hittade din blogg när jag googlade Dr Burzynski.

Det låter ju fantastiskt det du berättar om Dr Burzynski och stort grattis till resultaten.

Jag skulle väldigt gärna höra mer om hur Dr Burzynski Kliniken fungerar.

Min mamma har cancer och vi letar efter allternativa behandlingar.

Hör gärna av dig till min mail om du känner för att berätta lite mer.

Med Vänliga Hälsningar

Magnus

Tony

14 Jun 2011 23:05

Hej Jessika!



Jag, precis som Magnus här ovan hamnade på din sida av samma anledning.

Har du ork, lust och tid att maila mig lite info om hur du gjort för att komma till Dr. Burzynski skulle jag vara dig evinnerligt tacksam.

Min pappa får ingen mer behandling av sjukvården sen ca en månad eller två tillbaka och vi söker med ljus och lykta efte alternativ. För vi vägrar ge upp!



Tack snälla för din blogg!! och tack om du orkar med mig också.



I ljus och värme

Tony

Kristoffer

15 Jul 2011 02:38

Hej Jessika!

Som ovan undrar jag också hur man kan komma i kontakt med dr. Burzynski. Hade varit evigt tacksam om du har tiden att skriva lite mer till min mail. Om hur du gick tillväga och vilka svårigheter du mötte på vägen för att få komma till kliniken.



Vill passa på att säga grattis till din tillfrisknad och alla fina år framför dig!



Mvh

Kristoffer

Lisa

21 Nov 2011 23:11

Hej Jessika,



Grattis till positivt resultat hos Dr Burzynski. Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för att få veta lite mer om hans klinik. En nära vän till mig har en dotter som är 7 år och kämpar mot cancer. Läste att han även hjälper barn. Du får gärna maila mig.



Tack på förhand!



Vänligen Lisa

Katarina

15 Jan 2012 23:34

Hej Jessika!



Du och din blogg inspirerar och ger många sjuka människor hopp där ute!

Jag såg Dr Burzynskis dokumentär - Cancer is a serious buisness för två månader sen men redan så var det för sent för min cancer sjuka far som tyvärr gick bort 27 dec. Jag har enda sen dess varit så nyfiken om det är någon från Sverige som har behandlats i Dr Burzynskis klinik och hittade dig! Helt fantastiskt blir alldeles tårögd när jag läser om din resa.

Gud välsigna dig och alla fina människor som räddar underbara liv!

Kunskap är makt och därför måste vi sprida Dr Burzynskis metod och behandling, som väcker hopp men framför allt räddar liv.



Ta hand om dig och lycka till med allt.



Varma hälsningar Katarina

christina

26 Dec 2012 21:06

Jessika!
Hittade din blogg och fantastiska resa när jag googlade på Burzynski. Tack för att du delar med dig.
Ta hand om dig och lycka till i framtiden.

Varma hälsningar Christina

Elisabeth

08 May 2014 18:31

Läst din blogg . Ska själv till kliniken. Skulle gärna vilja prata med dig om det. Mvh Elisabeth

Kommentera

Publiceras ej