Ilska och Gråt gråt gråt igen...kära Sverige mitt...

2kommentarer

Sitter här med mitt sällskap, en god bok och mitt vita te på så hemtrevliga Starbucks/Barnes & Nobles ...väntar på snälla Sasha som handlar mat och hämtar ut min medicin i mataffären... Min blandning tar visst tid, det är en superblandning som ska få bort det sista av mina besvärliga blåsor. Men tacksam att jag i dag vaknade och kunde äta på vänstra sidan av munnen. Det är tack vare den mix de tipsade mig om härifrån, ca 50 ml vattenKänns som en befrielse, äntligen slipper jag sugrör. Men nu har jag provat på det för ett litet tag och vet, om än i liten skala, för de som har det värre. Hemma är det sent. Redan klockan ett på natten, mina älskade sover redan. Min äldsta son var sjuk i dag, hög feber och hängig, lilla älsklingen min. Började gråta en skvätt, är så känslig nu... Men hann tala lite med honom lite innan han somnade, får ringa imorgon också. Vill ju krama och pussa honom. Men jag gör det härifrån.
Whenever you are confronted
with an opponent.
Conquer him with love.

- Mahatma Gandhi -





Tillbaka i kära USA och Houston!



God bok, Gojis och vitt te med aprikossmak mmmm! I am back! :-)


Sitter här med mitt sällskap, en god bok och mitt vita te på så hemtrevliga Starbucks/Barnes & Nobles ...väntar på snälla Sasha som handlar mat och hämtar ut min medicin i mataffären... Min blandning tar visst tid, det är en superblandning som ska få bort det sista av mina besvärliga blåsor. Men tacksam att jag i dag vaknade och kunde äta på vänstra sidan av munnen. Det är tack vare den mix de tipsade mig om härifrån, ca 50 ml vatten ( lite mindre) , en tesked bakpulver och en tesked salt som skall gurglas. Det torkar ut blåsorna. Känns som en befrielse, äntligen slipper jag sugrör. Men nu har jag provat på det för ett litet tag och vet, om än i liten skala, för de som har det värre. Hörde om en väns son som också har haft blåsor i munnen, stackarn, värre när man är liten, och det är tydligen något virus som går...så vet nu inte exakt vad jag råkat ut för...men ingen annan i min familj har haft det..så det är troligtvis en biverkning till en tablett som jag tog. Som jag nu längre inte tar. Tacksam att jag nu kan börja äta bättre...har redan gått upp två kilo...tjohooo! Vill ju inte se ut som en benknota, stackars modeller, inte för att jag jämför mig med dem på något annat sätt...

...det kan inte vara hälsosamt att vara så smal. Inte för mig i alla fall. Men motion är hälsosamt för mig. Känner att jag mår bättre, och mer ska det bli! Men jag gör det för att må bra, huvudsyftet är inte att bli smal, utan att må bra fysiskt och psykiskt. Kroppen är vårt tempel...som någon visare än alla andra sade till oss människor... Och det är så! Kroppen är vårt tempel att vårda och ta hand om. Det är något jag måste göra parallellt med min själsliga hälsa.
Här sitter folk och skriver, pluggar, läser, dricker te, kaffe, pratar,
allt omgivna bland böcker...det som jag älskar! Just my cup of tea!


Hemma i Sverige mitt är det redan sent, klockan är ett på natten och mina älskade sover redan. Min äldsta son var sjuk i dag, han hade hög feber och var hängig, lilla älsklingen min. Började gråta en skvätt, känslig som jag är nu... Men jag är glad att jag hann tala lite med honom en stund innan han somnade...men ska ringa imorgon också... Vill ju krama och pussa honom...speciellt nu när han är sjuk. Men jag gör det härifrån älskade min. Och mina allihopa!



En ny dag...onsdag.

Dagens morgon promenad; mycket ilska som kom upp! Arg arg på mig själv!!! Du, Jessika kan aldrig göra något rätt!


You can never do anything right!


Acceptera känslan!
Omfokusera!
Gå vidare!


Om jag säger till mig själv; Jessika du kan inte meditera! Jessika du kan inte skriva! Vad är det jag skall göra? Jo, Acceptera mina känslor, acceptera det som är! Acceptera det jag känner!
Omfokusera min uppmärksamhet! Och använda min viljestyrka och fortsätta till exempel att skriva! Lyssna inte på det inre dömandet som säger sluta, ge upp, som jag tidigare gjort. Fortsätt! Skriv! Använd Viljestyrkan!


För hur många gånger har jag inte gett upp mitt skrivande på grund av inre dömande. Ja, hela mitt liv! Nästan! Dömande dömande, du kan inte, andra är bättre...bl a bl a bl a... Och samma sak när det gäller meditation, att lära sig stillhet och att iakttaga mig själv. Jag har sagt till mig själv, Jessika du kan inte,  det är ingen ide, det är något för andra, inte för dig. Den ursäkten har jag använt i mer än tio år och mera för att inte meditera.
Men nu handlar mitt liv om att bryta det mönstret!!! Och att använda min viljestyrka, refocus/omfokusera mig och att helt enkelt göra det! Vare sig det gäller att skriva, meditera, ringa min syssling John här i Houston som jag ännu inte ringt just på grund av dessa orsaker.
Får nyttigheter in i blodet...vitaminer, B-vitamin, och aminosyror. Tjohoooo!
Är nyttigt och bra för vem som helst i princip att få.



Min superbästa hårstylist här i Houston klippte mitt hår precis som jag
ville ha det igår! Tack fina du Mr Silver.



...eftermiddag...


Är tillbaka på mitt café och bokhandel... Te och äpple, mmmm! Sasha handlar mat och jag får privilegiet att sitta här och skriva, ja vandrade runt i bokhandeln först såklart...måste ju inandas lukten av böcker först. I dag har.  Vi igen varit på Burzynski kliniken och jag har fått påfyllning av mina vitaminer som jag får in i blodet. Har minväska med mig.


Fick veta resultat av magnetkamera röntgen, dagen efter jag röntgades. Här går det undan tillskillnad från vissa andra ställen på vår jord...där det visst skall röra sig i sömngångarstil...ja, vad mer kan man säga... och det är sååå många som sitter och väntar på sina resultat i kära Svedala...och inte mår de bättre av att vänta och vänta för att få veta...vad gör det för hälsan! Ja, inte blir den bättre precis!!!


Läget mitt är stabilt, och med tanke på att jag på grund av lång förkylning, nästan en månad nu i höstas, inte kunde ta mina mediciner så är det bra resultat. För det är aldrig bra att göra uppehåll med en pågående behandling. Det jag kan säga är att jag gråter, jag har gråtit i dag av frustration, det kom till mig väldigt starkt...Kanske jag inte kan bo i Sverige just nu!!! Eftersom det inte fungerar med samarbetet med sjukvården...allt går i snigelfart...och jag behöver action och hjälp just nu, och jag vet fler med mig som upplever samma sak...så det är inte bara jag...jag får brev och talar med människor i liknande, men ändå ej exakt såklart, situationer... Vi tror att vi har världens bästa sjukvård!!! Som stolta tuppar går vi omkring!!!??? Och är så lyckliga??? över vår sjukvård!!! Och Karolinska Sjukhuset är The King of the Kings!!! Nåde den som vågar röra deras höga status!!! HA!!! Säger jag bara! HA!!!
Sasha och vär glada snälla vän Ewa har roligt i väntrummet...


Jag grät  i dag när jag insåg att jag kanske måste ta mitt pick och pack och flytta...varför..jo, det är som att röra sig i gyttja när man försöker samarbeta med svenska sjukvården...Kafka Kafka känsla...slow motion slow motion... och jag får åka till Polen, Tyskland, fram och tillbaka, som i somras, och såklart USA för att få den vård jag behöver. Ska det vara så??? Och ja, Jag blir bättre av den vård jag får här. Det handlar om Mitt Liv och mina barns Liv! Min familj!!! Ni alla inom vården i Sverige som är inrutade i det paketeterade färdiga koncpetet som bestämts och är fastställt från ovan??? ...vilket ovan??? från var??? och när??? ...Hallå Vakna!!!

Jag har rätt att vara arg, det gäller mitt liv!!! Och så många andra liv också som jag lider med och gråter för!!! Helig Vrede inom mig!!!


Var finns flexibilitet??? Det saknar vi, flexibilitet! Och helhetssyn på oss människor!!!


Min gråt var som att sista droppen kom över mig i dag...för när jag var fökyld i nu i höstas...så hade jag här i Houston såklart, men även på några andra ställen i bl a Europa och definitivt i Ryssland kunnat få till exempel det jag får i mig nu i blodet; vitaminer och aminosyror som höjer mitt immunförsvar...och det hjälper mig att bli friskare fortare. Och jag hade kunnat få annan hjälp. Helt enkelt samarbete och flexibilitet...mänsklig kontakt med människor inom sjukvården! Ja, så känns det för mig!!! Jag gråter...
Sasha med vår snälla fina vän Irena, hon som alltid ser på en gång om
jag är ledsen, liksom i dag...då jag fick flera kramar och uppmuntrande ord.
Och det hjälper sååå mycket! Tack min fina Irena!


...Det jag saknar framförallt är samarbete med min klinik i USA, JAG SAKNAR VILJA TILL SAMARBETE MED MIN KLINIK HÄR I HOUSTON!!! För det ser jag än så länge NOLL av i mitt kära Sverige!

...ja ett fax med blodprovsresultaten har skickats efter mycket ringande och extra betalande till privatkliniken... Det tar på krafterna...de krafterna vill jag använda till annat; Mina barn!!! Familjen!!! Mina kreativa ideér; allt det här som är en SÅÅÅ viktig ingrediens i att jag blir frisk!!!


I vacker blom framför Burzynski kliniken... tack vackra blommor!



Så vad skall vi göra med vårt kära Sverige? Lyssna till vår käre Gandhi och det som så många visa har sagt före honom? Ja det låter vist. Men ibland innefattar kärlek att ryta till ordentligt!!!



Godnatt kära fina vänner!


Kärlek


Jessika





If You Only Say One Prayer - Say Thank You!

2 kommentarer

Anna

01 Dec 2011 07:30

Kära Jessika, Läser med glädje dina framsteg som 'nya' Jessika - så kul att du är på väg in i ett nytt kapitel i ditt liv med ett starkare och mer uttrycksfullt du! Och du ser så fin och snygg ut! Kram, Kram och Varma Hälsningar till dig från Moskva!

Anna

Kristina

01 Dec 2011 08:53

Min kära fina Jessika! Du kan tävla mot vilken fotomodell som helst, eftersom du är vacker både på insidan och utsidan.

Om den tröga och ibland ovilliga svenska sjukvården( för att inte tala om det svenska skolsystemet) känner jag mig så väl igen(fast innom ett annat område) Man får kämpa, rasa och gråta för att sedan resa sig igen. Tyvärr så är det så att man ibland måste hitt egna utvägar och lösningar. Det viktiga är dock att inte ge upp- jag hejar på dig :-) massor av kärlek till dig min fina vän. Kram kristina

Kommentera

Publiceras ej