Glad Advent från mig i Houston!

1kommentarer

Be melting snow. 
Wash yourself of yourself. 

Rumi


Hej kära mina! Älskar ovanstående citat av Rumi, så talande och vackert!

Idag kopplades jag bort från min AVA, men sista dagen av infusionen i blodet var i går eftermiddag hemma här. Och sedan efter kliniken åkte vi en stund bort till gallerian som ligger fem minuter bort med bil...handlade lite kläder till barna mina...effektiv tid och det gick fort. Sasha hjälpte mig...bagoholic som jag är, suck, att avhålla mig från att inte köpa en väska... vi satte oss och drack te istället vilket var billigare och mycket smartare... men ärligt jag hade nog kunnat avhålla mig...hade bara lite lust att gå in i min väskaffär...men trivs faktiskt himla bra med den väskan jag har nu, den är precis lagom rymlig för allt jag behöver just nu. Meduciner och anteckningsblock, mobil och snacks och ja det som behövs...


Här kommer jag i min nya mössa...



Förstör min frisyr bara lite...men hellre varm än frusen om öronen och huvudet...:-) och ja,
det är bara att rufsa till håret lite så är det klaart! :-)



Så här ser den ut sidleds...inhandlad på Gap...och här hemma har packningen börjat, pust
som vanligt....

Vi tog en liten middag ute i kväll...mysigt. Och ja, då tog jag på mössan enbart för att fotas...och jackan har jag på mig endast för att det är lite kallt i restaurangen....brr...men den åkte av efter en liten stund. Här skålar jag i te....och funderar på nästa filosofiska drag i livet...ha ha! :-)

På väg hem, sprang jag in i en annan restaurang och bad att få fotografera deras vackra julgranar...Sasha gick och handlade mat...så jag fotade i lugn och ro...he he!



Vacker julpyntad gran... väntar endast på tomten och renarna...



Hääärligt vackert och bara heeeelt uuuunderbaaart!



Och här lite hur det såg ut ute på vägen hemåt i sakta mak för lilla mig...



Glittrande träd...



Ja, så här ser det ut...


Och här sitter jag och lyssnar på julmusik...nu faktiskt svensk julmusik...efter
min Ella Fitzgeralds vackra julmusik som jag lyssnat på innan.


Och i kväll efter packande och allt som hunnits under dagen...en del mejl har skrivits...men långt ifrån alla...
Så tänkte jag hinna att se lite Desperate Housewife som Sasha har spelat in åt mig. Ja, det är den amerikanska servicen de har att kunna köpa serier via internet...så han köper alla, som han vill se...eller jag, snälla han...Så nu får jag se alla avsnitt som har gått fram till nu..och det är en hel del kvar att se.

Så det blir ett kort inlägg här i kväll. Men ville nämna att jag har träffat en svenska här som också kommit till kliniken. Råkade höra henne tala svenska med den som följt med henne. Kändes fint att talas vid. Så vi skall hålla kontakten. Hon hade läst om dem via internet. Och i Sverige är det svårt för dem att ge hopp till vissa patienter. Men här finns hopp!!! Tack min älskade Burzynski Klinik. Och tack alla fina underbara sköterskor, och min snälla fina Dr Larisa. Och framförallt min hjälte Dr Burzynski. Jag är sååå tacksam. Och utan min Gena skulle jag aldrig kunna komma hit. Tack älskade min. Du är min Riddare. Och tack alla ni min underbara familj, ni allihopa för att ni finns, och kära fina vänner tack för att ni finns. Jag älskar er alla!


Jag har gått igenom en hel del saker i mitt inre de senaste dagarna så därför har jag inte heller känt att jag kunnat skriva så mycket. Men förhoppningsvis kan jag skriva om det vid senare tillfälle. Men det handlar om att inte ta på sig andras bördor i livet. Alla måste leva sina egna liv, ta ansvar för sina egna liv. Det vi kan göra är att hjälpa och vara till stöd för varandra. Vara vänner helt enkelt, finnas där. Men samtidigt inte ta på sig andras liv på sina axlar...för det blir lätt att istället göra den andra personen en björntjänst.

Men jag tror på generositet i själ och hjärta gentemot andra människor, och medkänsla och kärlek! Speciellt i tider som dessa! Det är det som julen handlar om!


Kraaam alla fina vackra ni därute!



Jessika




Glad Advent från Houston!




If You Only Say One Prayer - Say Thank You!


Wash yourself of yourself.
Rumi ♥

1 kommentarer

Anonym

11 Dec 2011 17:10

Vad fin och vacker du är kära syster! Jag älskar dig! Jag blir så stärkt av att läsa dina ord, ja vi är alla mirakel :)



Vi har det bra här i Vietnam, vi är fortfarande i Saigon, i övermorgon åker vi till stränderna på Phu Quoq. Ska bli skönt att komma till vattnet. Hoppas du får vår resdagbok. Lukas fotar och filmar, han är riktigt duktig, så kul att se hans foton. Mitt facebook funkar inte här...



Kramisar till dig

Kommentera

Publiceras ej